Honningmelon Skrevet 20. september 2013 #1 Del Skrevet 20. september 2013 Jenta mi er snart 2,5 år og jeg stresser overhodet ikke med bleieslutt. Men, tenkte liksom det kunne være greit å prøvekjøre doen litt, med klær på og. Men, hun er fryyyyyktelig skeptisk. Ikke snakk om å prøve en gang. Så, bleieslutt virker rimelig langt unna. Noen her som har opplevd det samme? Og hvordan løste det seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valiana Skrevet 22. september 2013 #2 Del Skrevet 22. september 2013 Null interesse her også... Var en liten stund spennende med doring, og var vi heldig, kom det kanskje en promp ;-) men nå skal hun absolutt ikke oppå, hverken på den eller potten. Menmen, hun blir vel klar etter hvert, så presser ikke på. Så har dessverre ingen tips... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #3 Del Skrevet 22. september 2013 Har en på tre år som er livredd for doen og nekter å gå uten bleie... Så trenger tips jeg også :-) Anonymous poster hash: 17c64...ed1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmama Skrevet 22. september 2013 #4 Del Skrevet 22. september 2013 2,5 år her, og kan til nød sitte litt på potten med bleie på, som en lek. Ellers ikke mye interesse å spore... Vi stresser heller ikke med dette, særlig fordi hun nylig er blitt storesøster og timingen dermed ikke er den beste, men det hadde jo vært deilig å nærme seg bleieslutt for eldstemann, i hvert fall på dagtid. Det høres ut som at dere andre prøver doring heller enn potte - hvilke erfaringer har dere gjort ift potte vs doring? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rottisjenta Skrevet 23. september 2013 #5 Del Skrevet 23. september 2013 Mine blir 3 i oktober - dotrening var veldig stas en kort periode, men det har gått over. Jeg spør de med jevne mellomrom om de vil sitte litt på do, men får stort sett nei til svar.... Hører "alle" si man ikke skal stresse, at det kommer når de er klare for det etc., men kjenner jeg bekymrer meg litt likevel..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
min<3 Skrevet 28. september 2013 #6 Del Skrevet 28. september 2013 Min på 2 år og 4 mnd vil IKKE sitte på do. Men er veldig opptatt av å dra ned, vil gjerne hjelpe til å tørke, hehe noe jeg heldigvis klarer å lure meg unna hvis jeg spør om han vil sitte på do kommer det et neeeeei vikkikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
me_87 Skrevet 29. september 2013 #7 Del Skrevet 29. september 2013 min gutt blir to år neste måned å er verken intressert i potte eller do dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 30. september 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 30. september 2013 I dag da svigermor passet barna hadde hun funnet jenta mi på badet med klærne av, doringen på og krakken bort til doen Hun har muligens vært og prøvd doen alene. Kanskje vi nå er litt på vei? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 4. oktober 2013 Jenta mi tisset på do for første gang i dag Og interessen for å gå på do har virkelig skutt fart. Maser ikke på henne, og hun går med bleie. Men, hun vil gå på do, og i dag kom det tiss for første gang Mye rart en skal glede seg over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegutt-blir-storebror Skrevet 4. oktober 2013 #10 Del Skrevet 4. oktober 2013 Gutten min som ble 3 i juli har INGEN interesse i å gå på do.. har prøvd noen få ganger for noen mnd siden.. men etter det har interessen falt kraftig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Snuppeline* Skrevet 19. oktober 2013 #11 Del Skrevet 19. oktober 2013 Min gutt ble tre år i august, og nå har han endelig funnet ut av det! Jeg fulgte alle triks "i boka". Begynte tidlig å innføre potte, og prøvde å gjøre det til en positiv ting. I sommer da vi hadde ferie intensiverte vi dotreningen, men det satt tydeligvis langt inne, spesielt var det skummelt å bæsje på do :-) Da barnehagen startet opp igjen etter sommeren måtte vi bare la han bruke bleie igjen siden det var flere uhell hver dag og null interesse. På ettermiddagene og helgene tok vi på han truse og prøvde videre, men det var ganske håpløst. Vi har vasket myyyyyyye truser og bukser de siste månedene. Så plutselig, for ca to uker siden, fant han ut at det var ganske greit å bruke do likevel :-) Vi fikk masse tips om at vi måtte vente til "han var klar" osv. Og det er mulig at han hadde funnet ut av dette helt selv, meeeen jeg tror nok vår bearbeiding hadde en finger med i spillet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harfåttprinsen:) Skrevet 20. oktober 2013 #12 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hei :-) jeg tror det viktigste er og la de gjøre dette i sitt eget tempo.. Min sønn e 2år å to mnd, han e ofte me mæ når æ e på do, å da opservere han, han har no bæsja rn gang å tissa en gang på do.. Bhg her starte å me dotrenign snart :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wilmus Skrevet 25. oktober 2013 #13 Del Skrevet 25. oktober 2013 Jenta mi fyllte 2 i september, og har gjort både det ene og det andre på potta i sommer. Nå derimot er det plutselig fullstendig nekt Hun sier at hun skal tisse, så prøver jeg å få henne på potta, og da blir det hyl og skrik og "neeeei, tisse i beia!" Så står hun der og tisser mens hun ser triumferende på meg.."sånn mamma, fiffte bæje?" tenker jo litt at hu er stor nok til potte når hun sier fra FØR hun skal noe, men vil ikke gjøre det negativt heller..? Er det helt krise å tvinge dem til å sitte litt på potta? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mbea Skrevet 25. oktober 2013 #14 Del Skrevet 25. oktober 2013 Slenger meg på denne jeg. Snuppa ble to i august og interessen er laber. Hadde en periode med sykdom og utslett hvor det sikkert var ubehagelig å ha på bleie, da gikk hun litt uten. Hun satt da litt på do, ikke på potten. Hater potten... Men tisser bare på gulvet, tisser litt og stopper.. men nekter å tisse på do.. så tisser resten når vi tar henne ned fra do... Så tror vi venter litt jeg.. har lite lyst til å ta dotreningen med vinterklær uansett.. venter på varmere vær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah- Skrevet 26. oktober 2013 #15 Del Skrevet 26. oktober 2013 Her er interessen til stede, men han får det ikke til. Vil gjerne tisse på potta og sitter der litt hver dag, men har bare tisset to ganger. Ser han prøver, men har nok ikke helt funnet ut av mekanismen enda. Og det er vel ikke akkurat så lett å hjelpe dem med, men det kommer vel av seg selv før eller senere? Han ble 2 i august, så jeg tenker vi har god tid enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 26. oktober 2013 Forfatter #16 Del Skrevet 26. oktober 2013 Jenta mi går nå rett som det er på do og tisser hver gang. Men, prøver vi uten bleie så tisser hun på seg. Så hun er ikke klar for å ta bort bleia enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engfiol Skrevet 27. november 2013 #17 Del Skrevet 27. november 2013 Vi kjøpte en bok "lillesøster må tisse" og en annen pottebok, interessen kom og gikk... Vakke så interessert da han var 2,5 han heller. Så så han at venner i bhg tisset på do, da kom interessen litt tilbake, ville innimellom. Begynte etterhvert å ta ham på potten noen tidspunkt (morgen, etter middag og kveld) - sa til han at det gjør ikke noe om det ikke kommer noe - han skal bare sitte der litt. Etter å ha gjort det litt så det ble en rutine, da kom det alltid tiss, og da sa han selv at han ville gå med bare truse sånn som vennen i bhg... Da var han ca akkurat 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmama Skrevet 28. november 2013 #18 Del Skrevet 28. november 2013 Jenta vår er 2 år og 8 mnd. Inntil nylig har interessen vært laber, selv om vi ivrig har lest "pottebøker" og oppfordret henne til å gå på potten. Tisset på potten en gang for et par mnd. siden, men så nektet hun å sitte der (er i en nei-fase generelt; dårlig timing...), og da hun prøvde engang, sa hun at potten var vond å sitte på. Vi ble da enige om å prøve do-ring i stedet. Jeg bestilte den på nettet, og da pakken ankom, fikk hun åpne den selv. Hun ville da prøve med en gang, og allerede første kvelden tisset hun i do. Stor stas! Nå sitter hun på do morgen og kveld. Vi leser bøker mens hun sitter der, så det tar ofte litt tid. Ikke hver gang at hun får til noe, men ganske ofte, og hun (og jeg ) er like stolt hver gang! Tror likevel det blir en god stund til vi blir kvitt bleiene, bl.a fordi hun har veldig uregelmessig og vond avføring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 7. desember 2013 #19 Del Skrevet 7. desember 2013 Vår har mistet interessen her. Både morgen- og kveldspotting var etablert, np er det sjelden noen av de... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå