Gå til innhold

Trenger hjelp til str på vintersko!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente som blir 3 i slutten av november.

Foten hennes nå er omtrent 14cm og viking joggeskoene hun har er str 24, måler 15cm i sålen. De nye viking joggeskoene er str 25 og er nesten 16cm i sålen. De glipper litt og hun er ikke helt fortrolig med de enda.

Damen på skobutikken som mente vi måtte ha 25.

Men nå når vi skal ha vintersko i viking, ser på mål på nettet og ser at målene der er større. Dvs str 24 måler 15.5cm og 25 er 16cm.

Hva velger jeg da??

På butikkene her på landet var det utplukket så vi bestiller samme sko vi hadde ifjor på nettet.

Men hvilken str ??

Anonymous poster hash: fb20d...f03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25 el 26.

Anonymous poster hash: 92173...b79
Skrevet

Vinterskoene er litt større enn joggeskoene ja.

Jenta min har joggesko i 23 og de passer helt fint. Vinterskoene kjøpte jeg også i 23, for der hadde hun mye å gå på, de er faktisk for store nå til å begynne med, så hun må bruke et annet par så lenge.

Anonymous poster hash: 8b4c3...5ee
Skrevet

I vintersko kan de godt ha 2,5 cm å gå på sa damen i butikken her, for i barnehagen putter de gjerne en ekstra sokk i og sesongen er lang så skoen skal jo passe helt frem til vårskoene skal på...

Anonymous poster hash: a32a5...7d8
Skrevet

Toåringen min hadde 25 i joggeskoene fra viking. Jeg målte foten hennes på sålen og de var akkurat like lange, så de skoene er nok for små nå. Vi så først på str 26 i vinterskoene, men prøvte oss litt frem og målte litt ekstra sammen med butikk damen. Hun kom frem til at vi burde ha str28, men jeg syntes de ble for store for lille jenta mi, så vi kjøpte 27. Da har hun bittelitt mer enn en cm ekstra. Så kan vi kjøpe nye når de blir for små.

Jeg mener de skal ha litt å gå på, men skoene kan ikke være så store at de snubler i dem. Da får vi heller kjøpe nye oftere..

Anonymous poster hash: 5b939...79b

Skrevet

På vinteren brukar mine ungar tjukke ullsokkar, mest frå Janus, og då treng ein romslegare sko enn joggeskoa. Det skal vere god plass i vinterskoa for at dei ikkje skal vere kalde.

Eg hadde gått opp ein str. 

Skrevet

jeg har ikke vikingsko. tror superfit som jeg kjøpte i år er litt annerledes enn viking i str.

Jeg kjøpte 25 til min 3,5 åring nå. Foten hennes er 15 cm og den skoen er 16.5

Husk at i vinterskoen skal det være plass til ullsokker også. Kanskje de passer bedre hvis du tar på henne en raggsokk, eller hva med en såle nedi skoen?

håper du finner ut av det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...