Gå til innhold

Familieferie... Barnehage/skole??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvor mange ganger kan man ta barnet ut i ferie i forbindelse med familieferie? Er det forskjell på slike ting i barnehage og barneskole?? 

Da tenkte jeg på ferier utenom jul,påske,vinter,sommer,høst... Rett og slett hvis vi ønske å reise bort! 

Anonymous poster hash: 1c619...718
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I barnehagen er det fritt frem. På skolen er det ikke lov.

Anonymous poster hash: c59c4...4e4

Skrevet

På skolen kan man søke om fri, men du kan få avslag. Nye regler i Osloskolen i år. Ikke en eneste søknad om fri pga ferie vil bli innvilget. Eneste unntak er begravelser, legebesøk og idrett på internasjonalt nivå.

Anonymous poster hash: f2aa9...fca

Skrevet

I barnehagen så mye du vil, på skolen ikke noe.

Anonymous poster hash: 84fbd...916

Skrevet

Som sagt så er det fritt fram for barnehagebarn. Det er det ikke for skolebarn. Noen steder har det blitt veldig strengt å ta barna ut av skolen utenom skoleferiene. Det er dermed ikke sikkert du får innvilget fri for barnet. Og spør du meg så bør en unngå å ta barna ut av skolen for å dra på ferie.

Skrevet

De har så mye fri fra skolen at man overhodet ikke trenger be ungene fri utenom skoleferiene altså, og jeg skjønner godt at de har blitt veldig strenge på dette.

Har tre barn på barneskolen selv og det mangler elever i klassene hele tiden. Særlig i klassen til eldste (7.klasse) har det begynt bli et problem, i forhold til gruppearbeider, skoleturer osv for det mangler opptil 2-3 elever om gangen.

Har også en 1.klassing i år og en uke etter skolestart reiste første eleven 10 dager til syden, mens de enda ble kjent med hverandre og læreren. Denne uken mangler to elever...

Vi bor ikke i Oslo, men nå har rektor her også varslet at de skal innføre nye regler på dette, akkurat som i Oslo.

Anonymous poster hash: 7dee3...548
Skrevet

Jobber på skole. Vi annbefaler ikke å ta ut barna pga ferie, og kan som det står over velge å avslå søknaden. Men, du kan alikevell reise sånn teknisk sett. Har desverre sett at dette skjer, eneste vi som skole da kan gjøre, er å sende en bekymringsmeld til barnev. Noe vi sef ikke gjør i de fleste tilfeller (altså da må det være noe mer i tilegg, eller det må skje flere ganger)

Anonymous poster hash: c8eab...cbb
Skrevet

Åhh, er det ikke lov til det på barneskole?? Nå har ikke jeg barn i barneskole, men i barnehage. Var sikker på at det var lov på barneskole jeg?! Vi var jo masse på ferie da jeg var barn ved barneskole... Men det er mange, mange år siden da! Men viste faktisk ikke at det ikke var lov. hmmm! 

Anonymous poster hash: 1c619...718
Skrevet

Når du har 175 dager å bruke på ferie der skolen uansett er stengt har du vel nok dager å velge mellom?? Barn i barneskolen er kun på skolen 190 dager i året..... Er selv lærer og det er masse ekstraarbeid knyttet til elever som flasker på ferier i øst og vest..

Anonymous poster hash: d31ce...8fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...