Gå til innhold

Hva syntes dere om navnet? (Perline)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste det på Facebook og falt totalt for det navnet. Aldri hørt det før. Er det et navn? Noe ala Pernille?

Kjenner dere noen som heter det?

Venter en datter i slutten av november og hun er foreløpig navnløs og dette navnet er høyt på listen.

Anonymous poster hash: 148e0...905

Skrevet

Hva jeg tenker: om de visste det ble gutt skulle han het Per. Om det var ei jente skulle hun hete Line.

Siden de ikke vet hva det blir slår de sammen navnene:p Hehe!

Skrevet

Hehe. Ja er nok flere som tenker det.

Blir på en måte oppkalling også, for kommende mormor heter Elin og min farfar heter per.

Anonymous poster hash: 148e0...905

Skrevet

Vet om noen som heter Perly og Perny.

Men ikke Perline. Eeeh, han rockeren som heter Slash, har visst ei kone/ekskone som heter Perla...

Så det KAN gå. Men spesielt navn må jeg si det er.

Petrine har vært mer vanlig.

Anonymous poster hash: 55058...501
Skrevet

høne navn? tippa tippa perline..?

Anonymous poster hash: 17407...605
Skrevet

Tenker sunnmøring :)

Her er folk som heiter Perdy, Perdis, Perly osv, namn som har oppstått når ei jente sksl oppkallast etter Per.

Synes det er eit greit namn, utan at det blir tilføyd den sørgelig innhaldstomme namnelista vår

Skrevet

Perlita brukes i Spania.

Anonymous poster hash: a0d01...c11
Skrevet

Uttaler dere det Per-line eller Pærline (nesten som Pernille)?

Greit navn, men lett å forveksle med Pernille eller Pauline. Ville kanskje valgt et av disse istedet.

Skrevet

Aldri hørt før, men likte det faktisk :D

Er "ingen" som heter det i følge SSB..

Skrevet

Det var litt stilig, og når det passar så godt med beste/oldeforeldre var det jo litt artig.

Skrevet

Kult! Det kan dere så absolutt bruke. Og det kan fint duge som mellomnavn også.

Skrevet

Altfor svært for min smak. Men så synes jeg det viktigste med navn er at alle skal vite at det er et navn, og om det er gutt eller jente. Jeg vil ikke at mitt barn skal bli møtt med «hæ?» eller misforståelser hvert gang han presenterer seg.

Anonymous poster hash: 12b56...21e

Skrevet

Perline.. Altså, jeg tror barnet kommer til å bruke mye tid på å si " Nei, ikke Pernille. Perline!"

Anonymous poster hash: 3d75d...535
Skrevet

Min sønn på 5 år sier at per er jo guttenavn og line er jo jentenavn.. så man skal jo ikke blande det..

Jeg syns at det er viktig at foreldrene liker der og at det ikke er et navn som lett kan bli mobbet.. Spiller ingen rolle hva jeg syns..

Skrevet

Beklager, jeg likte det ikke. Det første jeg tenkte var Per & Line, og at det blir en odd kombinasjon. Likevel, navnet skjemmer ingen. Om noen venner kalte barnet sitt det hadde jeg aldri sagt noe, og jeg hadde nok vendt meg til det.

Anonymous poster hash: fa2d5...301

Skrevet

Jeg likte det ikke, men dette er heldigvis kun opp til dere:)

Skrevet

Kjenner ingen med det navnet og jeg liker det ikke.

Skrevet

Hmm, ble litt for sukkersøtt for min del. Jeg har derimot hatt en schæfer som het Perle(Pærle);)

Anonymous poster hash: 46c2e...9cb
Skrevet

Fint navn........................ til en katt

Anonymous poster hash: 7fc60...c2e
Skrevet

Jeg synes det er et fint navn, er i allefall ikke noe verre enn Pernille. De som argumenterer med at første del er guttenavn... HALLO! Er vanvittig mange navn som blander gutte og jentenavn. Pernille er jo også det og ingen tenker Per og Nille liksom.

Perline er et fint navn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...