Gå til innhold

Å føde med vonde hemoroider...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gruer meg halvt ihjel. Har 3 uker igjen til termin og har mange og tidvis vonde hemoroider. Noen som har vært borti det samme? Hvordan ble fødsel?

Anonymous poster hash: abb61...6ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde det samme - fødsel gikk helt fint!

Ble jo selvsagt verre i baken pga pressing, men jeg var forberedt og hadde klart Sheriproctsalve og Xyloproctsalve. Trikset er å blande disse to sammen og smøre på. Sheriprocten reduserer hevelsen, mens Xyloprocten lindrer smerten. Bare å starte med en gang! Ikke farlig i små mengder når du er så langt på vei. Masse lykke til! :D

Anonymous poster hash: 515f6...c2a
Skrevet

Hadde du det klart til etter fødsel? Eller brukte du det før? For jeg har brukt sheriproct uten bedring og tenker jo at uansett hvor mye bedring det blir før fødsel så vil det vel blusse opp og bli verre under fødsel?

Hi

Skrevet

Jeg fikk noen helt ekstremt vonde hemorroider et par uker før fødsel. Klarte nesten ikke å gå pga dem, og så ut som om jeg hadde bæsjet på meg der jeg gikk bortover... :-)

Ingenting av salver hjalp. Jeg kjente dem ikke noe under fødsel, da lå jeg stort sett bare i senga.

Men hos meg forsvant i hvert fall hemoroidene idet barnet kom ut. Så hos meg så var det kun det at barnet lå så langt nede som gjorde at jeg fikk dem.

Anonymous poster hash: 05c78...23f

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har hatt hemoroidene en stund, men tidligere gjorde de ikke vondt (og jeg var sløv og ikke gadd å behandle dem da), men f.o.m uke 32 av svangerskapet er de bare blitt større og vondere og nå er jeg ganske fortvilt. Gjør alt for å lindre og dempe, men de er der likevel, og går jeg litt for lenge uten å ise dem ned eller smøre tykt på med hemoroidesalve så blir de temmelig hissige.

Tror nok ikke mine forsvinner like lett som dine (heldig du var), men håper ikke at de blir enda vondere etter fødsel, for det tror jeg ikke jeg takler. Altfor ille slik det er nå om det ikke skal bli enda verre senere :/

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...