Gå til innhold

Enda ett slankeinnlegg. Se hit litt, er fortvila..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk på vekta i dag.. 70,5 viste den.  Jeg er bare 158cm høy, så det er jo en del for mye..

Har jo kjent at jeg har bgynt å danne "pupper" på ryggen.. ungen er 2år nå, så kan vel ikke skylde på babykilo heller.. *sukk*

Hva skal jeg gjøre??!

Vil ned mest mulig før jul.

Har fra i NÅ kuttet alt av snop.. Men jeg har ikke peiling på kosthold. Å det er vel det jeg virkelig må gjøre noe med.

Har også meldt meg inn på et treningsenter, som jeg skal klare å bruke 3 ganger pr. uke..

Hjelp!!

Tips & triks mottas med STOR takk!

Hilsen fra tjukka...

Anonymous poster hash: 8329f...716
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Registrer deg på vektklubb.no, greteroede.no, eller bruk ShapeUp-appen for å få oversikten over hvor mye du egentlig spiser. Bruk ei uke eller to på å bare registrere, så tar du en oversikt etterpå (du får deg sikkert noen overraskelser!). 

Finn ut hva du liker å trene, så prøv masse forskjellig! Timer, sal, slyngetrening (de fleste senter har vel en time eller to med gratis treningsveiledning), prøv å gå tur/jogge ute, kanskje kan du melde deg inn i ei trimgruppe? En fritidsaktivitet du hadde gikk på når du begynte som du kan ta opp igjen? 

Ta med deg familien ut på tur i helgene, lek i skogen, prøv orientering! En del steder har de "helgas turforslag", eller et program hvor dere kan bli med på en konkurranse om å være på flest mulig steder i nærmiljøet. Svømming?

Mye du kan gjøre! Det som er viktig er at det skal passe for DEG, og det skal ikke være en kur, det skal være en livsstilsendring :) 

(og trening er gram, kosthold er kilo ;) )

Skrevet

Spis mye grønsaker, fisk, rent kjøtt og salat. bytt ut kjøttdeig med karbonadedeig (gilde er den beste), lag mat fra bunn ikke ferdig kjøttkaker osv. Bytt ut pasta med fullkorns pasta og hvit ris med fullkornsris, ikke bruk boil-in-bag (denne har ekstra fett osv).

kutt ned på brød, og spis grovt knekkebrød -wasa husmann er veldig bra. Kutt ned på pasta osv og erstatt noe av det med kokte grønsaker. :) kok eller ovnsbak grønsaker og fisk, stek minst mulig for å slippe ekstra fett.. Karbonadedeig trenger f.eks ikke å stekes i fett.

Det er ikke så mye som skal til på kostholdssiden så lenge du tar enkle grep og gjennomfører det :)

Anonymous poster hash: 69e6a...d10

Skrevet

Takk for svar og gode tips! Ja, fikk helt sjokk da jeg så hvor mange kcal det var i hvetebakst.. sukk..

Nå har jeg til og med bestilt meg en treningsdagbok, med kostholdsplan!

Tror jeg skal melde meg inn i vektklubb, hvis det er bra?

Det er vel ikke annet å gjøre enn å ta tak! Kan jo ikke bare ese utover! Jeg forfaller jo helt.

Skrevet

Kutt ut bilen hvis du kan, gå til butikken, gå eller sykle til treningssenteret, vedder på at du kan omtrent halvere middagsporsjonen, hold ut og ikke småspis mellom måltider osv. Akkurat det siste er sinnsykt vanskelig å kutte ut hvis man er vant til det, men den følelsen av å sulte i hjel går over! Helt sant:) Det kan ta en mnd, men når hodet slutter å bli sulten utenom måltider er mye vunnet.

Anonymous poster hash: 9a693...d71
Skrevet

Kutt ut bilen hvis du kan, gå til butikken, gå eller sykle til treningssenteret, vedder på at du kan omtrent halvere middagsporsjonen, hold ut og ikke småspis mellom måltider osv. Akkurat det siste er sinnsykt vanskelig å kutte ut hvis man er vant til det, men den følelsen av å sulte i hjel går over! Helt sant:) Det kan ta en mnd, men når hodet slutter å bli sulten utenom måltider er mye vunnet.

Anonymous poster hash: 9a693...d71

Der traff du spikeren på hodet.. Det er akkurat slik jeg har det!  

Skrevet

meldt deg inn i vektklubben.no. Der er det massevis av gode tips, oppskrift ol. Her kan du også se hvor mange kalorier du totalt bør spise i løpet av en dag.

evt kan du melde deg på et Grethe Roede kurs i nærheten av der du bor eller melde deg på et internett kurs :) Fordelen med slike kurs er at du møter likesinnede og dere kan hjelpe hverandre med motivasjon, tips evt kan dere trimme sammen :)

Skrevet

Drikk vann - hver gang du er sulten! Ofte blander hjernen sult/tørst og uansett er det bra for kroppen med vann.. ;) skaff deg høretelefoner og hør på god musikk/lydbok, da synes jeg det er lettere å gå overalt.. Lykke til!

Skrevet

Yessda.. Da var jeg i gang! Også på en fredag... Men det er vel lite vits å tenke "jeg begynner på mandag"

Nå er jeg meldt inn i vektklubb.no, og det ser jo egentlig veldig greit ut vil jeg si :)

Skrevet

Jeg har selv gått ned 20 kg siden slutten på juli :) Jeg kjøpte meg et par med knallrosa joggesko og satte i gang :) jeg er slankere og kondisen er kraftig forbedret :D

Skrevet

Bare det å kutte ut brød, poteter, pasta og ris kan gjøre mye ;)

Anonymous poster hash: 07311...b87
Skrevet

Jeg begynte på Grete roede kurs for 3 uker siden, har gått ned 5 kg allerede.. Jeg har endret mye, jeg spiser 5 ganger om dagen! Eks: frokost: 2x30g brødskiver(grovt),med skinke,kyllingpålegg,kalkun eller fiskepålegg = 220 kcal

Lunsj: havregrynsgrøt, 1dl havregryn, 1,5 dl vann og 1,5 dl melk, og du kan ta en ss med rosiner hvis du liker det.( det blir på en måte påleggsdelen) 220 kcal

Mellommåltid: 1 grov brødskive med pålegg, 110 kcal

Middag: 100 g ris,150 g kyllingfilet, masse salat 300- 400 kcal alt avhengig av om du har noe dressing, rømme ol. Bare så det er sagt, 1 ss lett rømme er 51 kcal!!!

Kvelds: 30 g grov brødskive med pålegg 110 kcal

Du kan Evt bytte ut brød med knekkenrød, men varierer mye i kcal innhold, så med vanlig knekkenrød får du 1 1/5 iknekkebrød i stedet for brødskive:) velger du rugsprø får du 2..

+ i tillegg skal man ha 3 frukter, og 3 melkeenheter( yoghurt( eks. yoplait 0% )eller melk..må være obs på hvis man for eksempel vil bruke juice i stede for en av fruktene så kan du kun ta 1 dl!

Nå sier jeg ikke at du skal følge dette, men det funker supert for meg:) i tilleg så har jeg 50 kcal i frimerker om dagen, som jeg velger å spare til lørdagene! hvir jeg koser meg med en sjokolade jeg har lyst på! ps: gleder meg til den I morgen:) jeg skal ha 1600 kcal om dagen, mulig du skal ha mindre eller mer!

Uansett masse lykke til, jeg har enda 25 -30 kg igjen før jeg blir fornøyd!

Skrevet

Og hiv på med massevis av rå grønnsaker! Og det er mange som tenker at de vil kose seg med noen nøtter i stedet for sjokolade og sånn! Ja det er sunnere, men ofte mye mer kcal i)

Skrevet

Vektklubb er ganske smart! så ser du hva det er masse kalorier i. Har fungert for meg ihvertfall :)

Anonymous poster hash: bee8d...49d
Skrevet

Jeg gikk på vekta i dag.. 70,5 viste den.  Jeg er bare 158cm høy, så det er jo en del for mye..

Har jo kjent at jeg har bgynt å danne "pupper" på ryggen.. ungen er 2år nå, så kan vel ikke skylde på babykilo heller.. *sukk*

Hva skal jeg gjøre??!

Vil ned mest mulig før jul.

Har fra i NÅ kuttet alt av snop.. Men jeg har ikke peiling på kosthold. Å det er vel det jeg virkelig må gjøre noe med.

Har også meldt meg inn på et treningsenter, som jeg skal klare å bruke 3 ganger pr. uke..

Hjelp!!

Tips & triks mottas med STOR takk!

Hilsen fra tjukka...

Lavkarbo!

Kutt ut hvetemel, sukker, poteter og hvit ris. Og spis frokost som en konge og kvelds som en fattigmann :-)

Anonymous poster hash: de341...a09

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar! Det var virkelig motiverende :) Snille dere er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...