Gå til innhold

Når skal dere ta glukose testen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Trudde heller ikkje,dette var noko alle burde ta. Eg bærer på tvillingar, har født store barn og tendensar til sv.sk.diabetes i eit av mine forrige svangerskap + sukker i urinen påeun kontroll. Er også over 35 år. Skal derfor ta sukkerbelastning i veke 22. Trudde sim sagt ikkje dette var noko for dei som ikkje er i nokon risikogr. Ps: det er heller ikkje,kjekt å ta dette!

Det anbefales å ta den om det er grunnlag for det. En tar den jo ikke for gøy tenker jeg. Den tas om man har sukker i urin, høy BMI, om nærmeste familie har diabetes (foreldre). Jeg tok den pga far min har diabetes type 1. Jordmor som anbefalte det.

Dersom bmi er svært høy, man har hatt sv diabetes tidligere eller det er annen grunn til å mistenke sv diabetes som feks sukker i urinen blir man tilbudt glugosebelastningstest.

Anonymous poster hash: 5fe9e...e82

Dersom bmi er svært høy, man har hatt sv diabetes tidligere eller det er annen grunn til å mistenke sv diabetes som feks sukker i urinen blir man tilbudt glugosebelastningstest.

Anonymous poster hash: 5fe9e...e82

Alle med bmi over 27 må ta den. Er ikke et tilbud, men noe man må.

Anonymous poster hash: 02fb8...a15

Annonse

20 uker.

Om man har sukker i urinen, har over 27 i BMI, er over en viss alder, har diabetikere i nær familie, har for mye fostervann eller noen andre ting de reagerer p, skal man ta denne testen , og i uke 20.

Anonymous poster hash: b80d2...13d

jeg tok den pga høy BMI. fikk bare beskjed av jordmor når jeg var på kontroll i uke 16 om å ta den så snart som mulig. sist jeg var gravid måtte jeg også ta glukosebelastning og det var lenger ut i svangerskapet. så vidt jeg vet ut fra all info jeg har fått angåene dette er at det er ingen SPESIELL uke i svangerskapet man må ta det i. men svangerskapsdiabetes oppstår som regel ikke før etter uke 20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...