Gå til innhold

Noen her som har lest hele Bibelen "for moro skyld"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min skal begi seg ut på det nå. Han er ikke religiøs, men en søkende og åpen sjel. Skal jeg ønske han lykke til?

Anonymous poster hash: 91e09...ed4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vel lest det meste av den. Noen partier er mer spennende enn andre. Noe er fint, noe fælt, og noe direkte tunglest og kjedelig. Men alt i alt er det en kul historisk bok å ha lest, uavhengig av tro. :)

Skrevet

Svogeren min gjorde i sin ungdom. Ikke fordi han tror på det som står eller noe annet. Det var en fiks idè, som han fullførte da han hadde begynt på den. Haha

Har lest, men ikke alt og aldri hele

Skrevet

Er "hedning" og laaaangt fra kristen, men har som mål å lese hele bibelen en eller annen gang i nær fremtid. Litt for moro skyld, og mye for kunnskapens skyld! Også er det ikke til å stikke under en stol at jeg er en liten kranglefant som liker å terge på religiøse mennesker, og da er det greit å ha skikkelig kunnskap om emnet. ;)

Anonymous poster hash: 92fa7...30f

Skrevet

Ja, det har jeg.

Anonymous poster hash: 6dfa7...b34

Skrevet

Ikke akkurat for morro skyld...

Jeg leste hele bibelen for å bedre kunne diskutere religion med kristne venner. Har til og med en bibel med masse post it lapper i for referanser ;-) er ateist med egne tanker rundt naturen, skjebnen og universets mysterier. ..

Skrevet

Det har jeg, flere ganger. Liker å vite ting:)

Skrevet

Da min tippoldemor døde, fant jeg bibelen hennes, og leste den. Den var stappfull av notater, og innimellom sidene var det lagt små lapper med div. Den var veldig gammel, så det var tungt å lese, men jeg forbante meg på å lese hele, og kom i mål. 

Ble overrasket over hvor mye det stod i bibelen som jeg aldri hadde hørt om. Mye fælt, og mye klokt, men 75% var vel helt unødvendig å bruke tid på. 

Er ikke kristen, og har ikke tatt i en bibel etter å ha lest den... 

Anonymous poster hash: fbd6f...a19
Skrevet

Jepp! Hadde en konkurranse i 8 klassen på hvem som klarte å lese bibelen fortest..Med mitt (store) konkuranseinstinkt vant jeg :D Brukte 6 uker..Mange som ga opp før den tid da,men jeg klarer ikke å gi meg før jeg har vunnet :P

Skrevet

Ikke hele bibelen, men har lest Nytestamentet. For moro skyld:)

Anonymous poster hash: 4f6af...e74
Skrevet

Jeg prøvde, men måtte gi opp. Det er den dårligst skrevne boka jeg noengang har vært borti, jeg har aldri måttet gi meg før. Jeg begynte på GT, så det er kanskje best å ta NT først?

Skrevet

Har også prøvd i min ungdom men gav opp, ikke interressant nok.. :P

Skrevet

Har lest hele fra perm til perm som 13 åring. Var litt kristen en periode :)

Anonymous poster hash: 9cafa...edd

Skrevet

Noen som kan huske å ha lest bibelverset om at for de som ikke tror er det som står i bibelen bare dårskap? For det står det nemlig:) Dog med andre ord..

Anonymous poster hash: 155d2...47b

Skrevet

Ja har lest hele bibelen to ganger, også lest koranen

Skrevet

Aldri verden om jeg skal lese hele bibelen... Er bare tull alt som står der! 

Anonymous poster hash: 8f502...efa
Skrevet

Ja, har lest hele Bibelen selv om jeg ikke er kristen. Likte Det gamle testamentet bedre enn Det nye testamentet. Men ikke noe jeg tror jeg kommer til å gjøre igjen :)

Skrevet

Mannen gjorde det nå i sommer. På lydbok vel og merke.

Har tenkt å gjøre det en gang jeg også.

Anonymous poster hash: 5e756...3cb
Skrevet

Aldri verden om jeg skal lese hele bibelen... Er bare tull alt som står der! 

Anonymous poster hash: 8f502...efa

Kanskje du burde lest den, tenker jeg. Alt som står der er ikke bare tull. Bibelen er ikke kun historien om folk som gikk på vannet og mettet en hel verden med noen fisk og litt brød. Står mye klokt der, og det er mange beskrivelser av grunnverdiene i vår verden. 

Jeg er ikke troende, men angrer vel ikke på at jeg leste den. 

Anonymous poster hash: fbd6f...a19

Skrevet

Jeg er humanetiker og har aldri vært religiøs. Ikke døpt osv.

Jeg leste bibelen før jeg følte jeg kunne takke ja til å være fadder for mitt fadderbarn. Jeg har såppas respekt for religioner at jeg kunne aldri ha stått å løyet i kirken om at jeg skal være med å oppdra barnet i kristen tro om jeg ikke hadde ment det.

Så jeg har ikke lest den for moroslyld.Men for å lære meg mer om kristendommen ;)

Veldig tunglest og jeg brukte utrolig lang tid! Glad jeg leste den, men har ikke blitt kristen av den grunn ;)

Skrevet

Har lest bibelen flere ganger, og deler av koranen. Og hadde jeg hatt lett tilgang på flere religiøse skrifter hadde jeg sikkert lest dem også. Det mest interessante er jo hvor mye som er likt. Veldig mye vakkert er det i alle fall, og morsomt. Seksuelle fortellinger (Salomos høysang), romantiske skildringer (1.korinterbrev 13) og selvfølgelig de klassiske fortellingene fra gamle testamentet man lærte på skolen (skapelsen, noahs ark). Fra et ikke-religiøst standpunkt er bibelen likevel et fantastisk verk.

Anonymous poster hash: c6b8d...8a8
Skrevet

Har planer om å lese bibelen og koranen, men ikke bestemt meg for når.

Anonymous poster hash: 44d43...8e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...