Gå til innhold

Er jeg for gammel til og være mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er femtifem år gammel og har en ektemann. Vi ble kjent med hverandre for syv år siden. Jeg ønsker og få barn og det ønsker han og. Men når jeg er femtifem år så lurer jeg på om jeg er for gammel til det. Jeg har så gjerne lyst til og bli mor.

Anonymous poster hash: 315bd...ce8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, kjør på :P

Anonymous poster hash: 9897e...b10
Skrevet

Jeg synes du bør vente til du går av med AFP. Da slipper du å ta ut permisjon også.

Skrevet

Prøv å lære deg og/å-reglene først, du.

Anonymous poster hash: 6a246...921

Skrevet

trolleritrollera...

Anonymous poster hash: 8da20...778
Skrevet

Kan dere ikke bare få et barnebarn i stedet?

Anonymous poster hash: 718a8...c2f
Skrevet

Kan dere ikke bare få et barnebarn i stedet? Anonymous poster hash: 718a8...c2f

Men det blir ikke det same, jeg har alltid drømt om og bli mor.

Skrevet

Nja, om du er for gammel er det vel bare du som kan kjenne på det.

Jeg har litt større barn som krever sitt mtp oppfølgning, kjøring og veiledning. Det er masse jobb og glede alt i et så jeg unner alle å oppleve det å bli foreldre, men rosenrødt er det jo ikke alltid.

Hvis dere får barn nå vil di være 74 når barnet er 18 år, du vil være mamma til en tenåring i slutten av 60 årene og begynnelsen av 70 årene.

Ditt valg...

Anonymous poster hash: 8b198...094
Skrevet

Synes du bør vente noen år til. Seksti er en fin alder? Da er du pensjonist når ungen begynner på skolen, og har masse tid til å hjelpe med lekser :)

Anonymous poster hash: 87d41...c4a

Skrevet

naturen, kjære deg. naturen.

Anonymous poster hash: 0b7b7...060
Skrevet

Kan dere ikke bare få et barnebarn i stedet? Anonymous poster hash: 718a8...c2f

Men det blir ikke det same, jeg har alltid drømt om og bli mor.

Det skal vel en del til å bli mor som 55 åring. I tillegg skjønner jeg ikke hvordan du kan  respondere at det "ikke blir det samme" å få barnebarn - slik jeg ser det er det vel ganske umulig uten å være mor først...

Anonymous poster hash: 73cb3...97c

Skrevet

Enig med dette å lære seg og/å-regelen.....55 år gammel, ja da burde den forlengst sitte!!

Siden dette er tull og du er langt yngre.....lær deg rettskriving!!

Anonymous poster hash: 9071c...972

Skrevet

Om du har vært sammen med mannen i 7 år burde du vel kanskje prøvd litt før? Er redd det begynner å bli litt sent for deg nå dessverre. Men du kan vel alltids prøve? Går det så går det:-)

Anonymous poster hash: c8335...d33

Skrevet

Enig med dette å lære seg og/å-regelen.....55 år gammel, ja da burde den forlengst sitte!!

Siden dette er tull og du er langt yngre.....lær deg rettskriving!!Anonymous poster hash: 9071c...972

Du virker jo svært lite hyggelig da.

Skrevet

Jeg ser at noen svarer meg veldig frekt her. Dere skal vise respekt for en voksen dame som meg. Jeg reagerer på dere som klager skriften min. Ikke kom her og kritiser hvordan jeg skriver . Jeg er mye eldre enn dere og det er svært uhøflig og rette på skrivefeil til en voksen dame som meg.

Skrevet

Her er hetsarane koment.

Skrivefeil.

Anonymous poster hash: 4aa0e...c5f

Skrevet

Siden dette er tull og du er langt yngre.....lær deg rettskriving!!Anonymous poster hash: 9071c...972

Har du lite og finne på siden skrivefeil må pirkes på ?

Anonymous poster hash: 4aa0e...c5f

Skrevet

Dette er barr tull.

Men detsom det skulle være sant;

Du må gjøre som du vil. Ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre. Men min personlige mening er at ja, du er for gammel.

Skrevet

Dette er barr tull.

Du må gjøre som du vil. Ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre. Men min personlige mening er at ja, du er for gammel.

Jeg er ikke verdt til og få barn:(. Alle synest at jeg er for gammel til og få barn. Drømmen min er ødelagt. Hvofor er dere så harde mot meg?

Skrevet

Nå står jeg og to andre venninner av meg i stua og synger. Vi har grått krølla hår alle tre og vi har store runde briller. Vi står med oppvaskhansker på oss og synger. Vi bruker visper som mikrofon og vi synger sangen barnetro.

Skrevet

Nå står jeg og to andre venninner av meg i stua og synger. Vi har grått krølla hår alle tre og vi har store runde briller. Vi står med oppvaskhansker på oss og synger. Vi bruker visper som mikrofon og vi synger sangen barnetro.Anonymous poster hash: 315bd...ce8

Ok

Anonymous poster hash: 8d459...4a2

Skrevet

Du er ikkje for gamal til å vere mor, men litt gamal til å bli mor.. ;)

Skrevet

Dette er barr tull.

Jeg er ikke verdt til og få barn:(. Alle synest at jeg er for gammel til og få barn. Drømmen min er ødelagt. Hvofor er dere så harde mot meg?

Jeg mener ikke å være hard mot deg, eller stygg mot deg. Det ligger ikke til min natur. Men dette er min oppriktige mening, når du som nærmer deg 60 år, spør om jeg synes du er for gammel. Da gidder ikke jeg å juge for deg.

Det er ikke bare enkelt med barn, uansett uansett om du er ung. Man skal ha overskudd bl.a til å mestre det.

Det er jo ikke til å legge under en stol at du vil bli sliten, mer sliten og på en annen måte, enn en 30 åring.

Det er ikke min sak, og du trenger ikke la mine argumenter være tungtveiende i din avgjørelse.

Dessuten, i din alder nå, så er det en del risikofaktorer du skal ta hensyn til får du velger å bli gravid og sette et barn til verden.

Det finnes mange barn som er skapt av foreldre som ikke evner å ta vare på dem. Hjelp dem. Åpne hjemmet ditt, bli fosterforelder, eller hva som helst.

Jeg synes det er en bedre ide.

Jeg forstår selvsagt at dersom du drømmer om barn, så er det vondt å tenke at det ikke skal gå i oppfyllelse...Jeg har to selv og vet hvilken berikelse det er. Men noen ganger er man nødt til å tenke at toget er kjørt. Hvorfor gjorde du ikke dette tidligere? Hvor intens har drømmen vært om du ikke har gjort det før? (Regner med du ikke er steril, i og med du sier du ønsker. du nevner ikke at du er prøver eller har vært det.)

Tenk på barnet ditt.... tenk hvordan det vil føles.. Til syvende og sist så er det din avgjørelse.

Jeg gav deg min sannhet rundt dette, og av og til så bør man ikke spørre dersom man ikke vil ha svar i klar tekst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...