Gå til innhold

Tips til billige løsninger? Navnefest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei vi skal ha navnefest for lillegullet vårt, men er ganske presset på økonomien for tiden så vil prøve å være litt økonomiske oppi det hele, de andre ungene har hatt navnefest så føler vi må gi det til sistemann også. 

Lokalet er allerede i orden og er et sted vi får leie gratis. 

Mat har vi også allerede bestemt. 

Det jeg er usikker på er om jeg skal bestille marsipankake eller prøve å få til å lage det selv? Dette har jeg aldri gjort før så er veeeldig redd for å feile på dette, er vant til å lage andre kaker og glad i å bake, men høres så skummelt ut å få til det marsipanlokket!? Hva ville dere gjort? Er jo veldig dyrt å bestille også..

De andre kakene lager jeg selv. 

Bordkort og bordpynt vet jeg enda ikke hva jeg skal ha. Lys og servietter må vel også kjøpes (tips til sted med fine billige?) 

Skal prøve å få lånt det jeg trenger av fat/bestikk osv, men må muligens kjøpe inn noe selv, tenkte å sjekke coop obs eller evt ikea?

Ellers annet jeg trenger? Er så lenge siden de forrige navnefestene at jeg husker ikke helt, og så er dette et annet kjønn enn sist så alt jeg har av pynt osv fra da er rosa, og nå må det vel gå mer i blått tenkte jeg. 

Setter pris på tips! :) 

Anonymous poster hash: 4ae0d...b98
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener man kan få kjøpt marsipanlokk, så slipper du å plages med det ;) 

Jeg brukte sukkermasse istede for marsipan på jentungens barnevelsignelse, og resultatet ble bra i følge gjestene :) 

Det vanskeligste etter min mening er å kjevle ut 

Nille og Europris har billig lys, servietter og pynt. Men hvis du titter litt rundt kan du også finne mye fint på tilbud ;) Bordkort trenger du strengt tatt ikke, og bordpynt kan du lage selv med feks små bomsterbuketter (bare kjøp ferdigbuketter og del opp)

Skrevet

Billige lys,servietter og sånne engangs-fat får du billig på Europris eller Nille.

De har også en del stæsj til bordpynt.

Event kjøp et par rosebuketter hos dagligvare (49,- eller 69,- flere steder), kutt av stilkene og la blomstene flyte i boller eller vinglass med vann.

Navnet til mini i bokstavkjeks rundt omkring på bordet er søtt.

MÅ du ha marsipankake da?

Kan jo bare bake en vanlig bløtkake med navnet hans på?

Anonymous poster hash: 33ba7...6de

Skrevet

Hei vi skal ha navnefest for lillegullet vårt, men er ganske presset på økonomien for tiden så vil prøve å være litt økonomiske oppi det hele, de andre ungene har hatt navnefest så føler vi må gi det til sistemann også. 

Lokalet er allerede i orden og er et sted vi får leie gratis. 

Mat har vi også allerede bestemt. 

Det jeg er usikker på er om jeg skal bestille marsipankake eller prøve å få til å lage det selv? Dette har jeg aldri gjort før så er veeeldig redd for å feile på dette, er vant til å lage andre kaker og glad i å bake, men høres så skummelt ut å få til det marsipanlokket!? Hva ville dere gjort? Er jo veldig dyrt å bestille også..

De andre kakene lager jeg selv. 

Bordkort og bordpynt vet jeg enda ikke hva jeg skal ha. Lys og servietter må vel også kjøpes (tips til sted med fine billige?) 

Skal prøve å få lånt det jeg trenger av fat/bestikk osv, men må muligens kjøpe inn noe selv, tenkte å sjekke coop obs eller evt ikea?

Ellers annet jeg trenger? Er så lenge siden de forrige navnefestene at jeg husker ikke helt, og så er dette et annet kjønn enn sist så alt jeg har av pynt osv fra da er rosa, og nå må det vel gå mer i blått tenkte jeg. 

Setter pris på tips! :)

Lys og servietter- IkEA, upstairs eller Nille. 

Bordpynt- vær kreativ med det høsten har å tilby- masse flotte farger i skogen

kake- en langpanne marsipankake hos baker er 600.. Har du noen i familien/venner som er gode på marsipan kake hadde jeg spurt om hjelp. Hvis ikke hadde jeg betalt meg ut av denne.

Bordkort- lag selv på pc med et lite bilde av barnet? Evt fin stein på stranda, kongle, skjell, lag selv av papir

Bestikk og fat- europris, nille ikea, gladpris, og se også på Clas olson

Mat?- koldt bord. Alle kan hjelpe til. Egg fra bonden, kylling og karbonader fra firstprice, pastasalat, ovnsbaktepoteter og salat

Anonymous poster hash: 0eb32...a60

Skrevet

Marsipankake får du til :)

Om du er usikker droppar du den kaka og lagar ei anna i staden, det er ingen regel om at ein må ha marsipankake i namnefest.

Skrevet

Tusen hjertelig takk! Mange gode tips! Nei måå vel strengt tatt ikke ha marsipankake, men føler litt at det hører til på en sånn type feiring. Men får lyst å prøve, kan vel kanskje lage selve kaka kvelden før? Har en litt krevende baby + at vi må fikse det meste selv så er litt redd for å ta meg vann over hodet med gjøremål på selve dagen. Har hørt både for og mot på å kjøpe ferdiglokk, at det er bedre å lage selv fordi ferdige sprekker så lett? noen med erfaring? Mulig å farge ferdiglokk eller kjøpe ferdig som er blå? Eller skal jeg heller bare gjøre det enkelt å gå for blå pynt/bokstaver på kaka? 

Tips med bokstavkjeks var superbra! Kanskje vi rett og slett skal bruke dette til "bordkort" også?? legge på fatene, hadde vært litt gøy! Så bokstavkjeks finnes enda altså..hehe..ut på leting. 

Tips med å dele opp blomsterbuketter var også lurt, har sett eksempel på å fylle fine vinglass som er satt på hodet med blomster, det så ganske stilig ut! 

Hva med duk? papirduk? Hvor får jeg tak i dette, også nille kanskje? 

HI

Skrevet

Du får kjøpt sånn meterrull papirduk på nille, den kan du også få det andre barnet ditt, nieser, nevøer og barns venner til å tegne på. 

Fine høstblader kan være supre å dekorere med.

Be noen av gjestene å bake kake, kanskje du kjenner noen som er en racer på å bake/pynte kaker.

Alminiumsfat får du kjøpt på kiwi også.

Har dere ikke grossist utslag nær dere? Da kan dere ta turen dit å spare litt der også. 

Anonymous poster hash: 2f315...ca5
Skrevet

Tusen hjertelig takk! Mange gode tips! Nei måå vel strengt tatt ikke ha marsipankake, men føler litt at det hører til på en sånn type feiring. Men får lyst å prøve, kan vel kanskje lage selve kaka kvelden før? Har en litt krevende baby + at vi må fikse det meste selv så er litt redd for å ta meg vann over hodet med gjøremål på selve dagen. Har hørt både for og mot på å kjøpe ferdiglokk, at det er bedre å lage selv fordi ferdige sprekker så lett? noen med erfaring? Mulig å farge ferdiglokk eller kjøpe ferdig som er blå? Eller skal jeg heller bare gjøre det enkelt å gå for blå pynt/bokstaver på kaka? 

Tips med bokstavkjeks var superbra! Kanskje vi rett og slett skal bruke dette til "bordkort" også?? legge på fatene, hadde vært litt gøy! Så bokstavkjeks finnes enda altså..hehe..ut på leting. 

Tips med å dele opp blomsterbuketter var også lurt, har sett eksempel på å fylle fine vinglass som er satt på hodet med blomster, det så ganske stilig ut! 

Hva med duk? papirduk? Hvor får jeg tak i dette, også nille kanskje? 

HI

duk på jysk. de har 5 meter som regel til 50 kr og kommer i ulike farger. Nervøs velour tror jeg det er. Kjempe greie og kan brukes om igjen hjemme

Skrevet

Så bra! Nå begynner planlegginga å ta litt mer form her, kjenner jeg er litt stressa nemlig! Skal sjekke ut sånn duk på jysk, det var jo veldig billig. Høstblader var jo også en super idè, men hvordan oppbevare dem for holdbarhet? Må jeg presse og tørke dem da? Fint med alt som kan gjøres på forhånd. :) 

Det er egentlig mest den kaka som stresser meg, så vurderer om jeg bare skal bestille..

Alle gjestene er tilreisende så må ta sikte på å fikse det meste av kaker/mat/pynting selv, men får tilgang på lokalet dagen i forveien så kan ordne alt klart der da og satser på å lage kaker dagen i forveien.

Usikker på om vi skal gå for brus eller noe annet som drikke til maten og kakene? men er vel det som er mest vanlig..blir kaffe også da for de som drikker det. Det blir en del barn nemlig.

HI 

Skrevet

brus, farris, vann og kaffi

Vannmugger bør stå på bordet hele tiden

Skrevet

Takk alle som svarte :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...