Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Må fjerne en eggleder idag grunnet ekstrauterint svangerskap. Har lest at under operasjonen kan man skylle gjennom den resterende egglederen for å kunne opplyse pasienten om pas kan få barn igjen, men den prosedyren hadde de aldri hørt om? Skremmende sykehus jeg er på.. Men anyways; hva er mulighetene mine for å bli gravid igjen? :/ Anonymous poster hash: 6a58d...408
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Både jeg og min mor et født med en eggleder og ingen av oss har hatt problemer med å få barn. Vi har faktisk fårr barn begge to på første forsøk på alle barna Men det er jo forskjell på folk selvfølgelig, i min familie er vi veldig fertile alle i hop og min søster (som har to ) Har blitt gravid både på spiral og vanlig p piller. Selv om du fjerner en eggeleder vil det ikke si at du ikke kan få barn, men du må kanskje planlegge det litt da du ikke vil få mensen hver mnd (det gjør i hvertfall ikke min mor og jeg), men så lenge den andre er frisk og fin så skal det ikke være noe i veien for et barn Anonymous poster hash: 2e944...26d
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Jeg kjenner en som måtte operere vekk en eggleder og der den andre var tett. De prøvde å få barn i fem år uten hell (visste ikke at den var tett), fikk så tvillinger med prøverør, og da de var vel ett år ble hun gravid igjen, helt for egen maskin! Anonymous poster hash: ffe99...a7f
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 jeg har blitt gravid med en eggleder Anonymous poster hash: 2ff56...281
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Venninna mi måtte fjerne en eggleder og ble gravid med tvillinger et år etter Anonymous poster hash: 9c6ef...15e
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 Min mamma måtte fjerne en eggleder pga foster utenfor livmor, men ble gravid igjen etterpå. En venninne måtte også fjerne en eggleder pga foster utenfor livmor, men ble gravid igjen ikke så lenge etterpå. Dessverre skjedde det samme igjen (er visst en forhøyet sjanse for det når du har opplevd det før) så hun måtte fjerne den andre egglederen også. Da ble det prøverørsbarn. Anonymous poster hash: d625a...212
Plutselig_gravid Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Måtte fjerne en eggleder pga av det samme som deg. Ble gravid igjen ca 1-2 mnd etter operasjon. Brukte i tillegg p-piller uten slurv eller sykdom og hadde en svær muskelknute som blokkerte åpningen. Mirakelet er nå 4 år. Har tilsammen vært gravid ca 7-8 ganger etter jeg fjernet egglederen. Graviditetene har resultert i 3 barn. Resten MA/SA og blæremola. Tror de sjekket min andre eggleder for jeg fikk beskjed av kirurg at den så fin ut. Fikk også info om at hvis jeg ikke skulle bli gravid på egenhånd så var det gode muligheter med prøverør Forresten har jeg mensen hver mnd. Mener jeg fikk beskjed om at sjansen for å bli gravid hver mnd var ca 20-30 prosent redusert og ikke 50 % som man skulle tro.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #8 Skrevet 20. september 2013 Be har bare en eggstokk og den ene jeg har fungerer svært dårlig, sier legene. Likevel har jeg blitt gravid fire ganger. Tre av graviditetene var med prevensjon. Anonymous poster hash: 14eb5...048
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #9 Skrevet 20. september 2013 jeg kjenner flere som har blitt gravide med bare en eggleder Anonymous poster hash: cd2a0...029
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 20. september 2013 #10 Skrevet 20. september 2013 Jeg opererte bort min ene eggleder etter første svangerskap som endte i en ex.u. De sa til meg at sidene vil konkurrere om å slippe et egg hver syklus og at den inntaket siden ville vinne hver gang. Jeg trodde ikke noe på det siden jeg var lei meg og skuffet over det som skjedde. Vel, jeg hadde en menstruasjon og så var jeg gravid:) har fått tre barn etter operasjonen og brukt max 4 mnd på å bli gravid. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå