Gå til innhold

Hei, alle foreldre med barn i barnehage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere gjort det/gjør dere det i forbindelse med gaver til de ansatte på barnets/barnas avdeling i barnehagen...?? 

Tenkte litt på det nå, som det går mot desemper, og vi har et barn i barnehage for alle første gang... Og lurer litt på hvordan man gjør slike ting eller om man gjør noe i det hele tatt??

Twist pose,Juleglede(blomst),tegning osv?

Jeg har selv ikke peiling, så håper noen av dere vet litt! Tusen takk :wub:

Anonymous poster hash: e55d7...e7f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gav vi en stor eske med konfekt og et julekort med bilde av oss familien til guttens småbarnsavd til jul. De ble veldig glade for det, og kortet hang faktisk oppe i månedsvis :)

Skrevet

Mitt inntrykk er at de fleste ikke gir noe, men at de ansatte blir veldig glad når de får noe! Vi har pleid å gi en liten hilsen til hver av de ansatte til jul og når barnet skal bytte avdeling, ellers så har vi gitt en leke til avdelingen i sommergave før ferien hvert år. Fantastisk barnehage og flotte ansatte, de fortjener en ekstra takk en gang iblant :-)

Anonymous poster hash: 5663b...82a

Skrevet

Det har jeg tenkt på også, tror vi går for en kurv med noe julegodteri til de ansatte her:) ..og et kort selvfølgelig:)

Skrevet

Har aldri gitt noe til avdelingen til jul, men en liten oppmerksomhet og et kort når barnet slutter eller skifter avdeling.

Anonymous poster hash: 8dc4f...c19
Skrevet

Vi har aldri gitt noe, og jeg har ikke fått inntrykket av at de andre foreldrene har gitt noe heller. Har erfaring fra to veldig ulike barnehager. Tanken er koselig, men det blir mye sjokolade og fruktkurver om 80 foreldre skal gi hver sin gave. Da ville jeg satset på noe felles fra alle som er interessert, organisert via foreldrerepresentanten f.eks. 

Skrevet

jeg jobber i barnehage og det fineste vi har fått er da en mor, i en turbulent tid for barnehagen (alvorlige personalkonflikter der noen av personalet gikk ut i lokal media) laget ett nydelig kort og inni skrev ett langt brev om hvor godt bara hennes trivdes og hvor glad hun var for at de gikk akkurat hos oss,

det kortet henger enda oppe, 3 år senere.

Skrevet

Jobber i bhg og er ikke vanlig at vi får noe til jul :) noen gir en liten ting ved avdelingsbytte eller når de slutter.

Anonymous poster hash: ca713...a04

Skrevet

I vår barnehage er det slik at foreldrerepresentantene samler inn penger 50kr i halvåret som går til en feles julegave og sommergave til de ansatte. Syns det er mye bedre enn at hver foreldre gir twist eller vin..

kanskje noe å foreslå for de andre?:)

Anonymous poster hash: 2b83c...c44
Skrevet

Jeg jobber også i bhg. Det er noen barn/foreldre som pleier å gi noe til oss til jul og i sommergave. F.eks en blomst, noe julegodt, osv sammen med et kort. Det er kjempehyggelig!! Men samtidig tenker vi aldri at det ikke er koselig at de fleste ikke gir noe altså! :) Vi får ofte også julekort fra en del av familiene, de julekortene som de gir til familie og venner. Det er også veldig koselig å ha hengende på pauserommet eller på avdelingen til barnet.

Med andre ord: jeg tror de færreste bhg-ansatte går rundt og forventer noe i gave til jul/sommer, men syns selvfølgelig det er kjempehyggelig om det kommer en liten ting.

Det hyggeligste er uansett de gangene vi har fått kort fra foreldre som takker for at barna deres har det så bra hos oss, som sier konkrete ting de er glade for osv. De blir hengende på veggen på pauserommet vårt lenge :)

Anonymous poster hash: 81b8b...9ec

Skrevet

Vi har aldri gitt noe, og jeg har ikke fått inntrykket av at de andre foreldrene har gitt noe heller. Har erfaring fra to veldig ulike barnehager. Tanken er koselig, men det blir mye sjokolade og fruktkurver om 80 foreldre skal gi hver sin gave. Da ville jeg satset på noe felles fra alle som er interessert, organisert via foreldrerepresentanten f.eks.

Er det noen barnehageansatte her som synes det blir for mange gaver?? Vi gir uansett bare til de ansatte på avdelingen, så det er ikke snakk om 80 gaver. De fleste gir ikke noe, noen gir en blomst, andre sjokolade, kaffe eller et kort, så jeg tror ikke mange synes det er problematisk at de får for mye.

Jeg har flere ganger prøvd å organisere fellesgaver, men synes det blir fire mye styr. Mange som aldri svarer, andre som sier de vil være med men aldri betaler. Og så strever jeg med å finne noe innenfor det som blir et veldig stramt budsjett. De siste årene har jeg heller gitt noe bare fra egne barn så lenge ingen andre tar over «stafettpinnen» og organiserer fellesgave.

Skrevet

I vår bhg. pleier ikke foreldrene gi noe. Eller det blir noe felles. Kommer til å kjøpe noe den dagen sistemann er ferdig i bhg. Da har jeg hatt alle de 5 barna mine der :-)

Anonymous poster hash: 0a9cc...d03
Skrevet

Vi gir ingenting, annet enn når barna slutter eller bytter avdeling. I sommer byttet den den avdeling, så da kjøpte vi et puslespill til avdelingen og en eske med sjokolade.

Skrevet

Er det noen barnehageansatte her som synes det blir for mange gaver?? Vi gir uansett bare til de ansatte på avdelingen, så det er ikke snakk om 80 gaver. De fleste gir ikke noe, noen gir en blomst, andre sjokolade, kaffe eller et kort, så jeg tror ikke mange synes det er problematisk at de får for mye.

Jeg har flere ganger prøvd å organisere fellesgaver, men synes det blir fire mye styr. Mange som aldri svarer, andre som sier de vil være med men aldri betaler. Og så strever jeg med å finne noe innenfor det som blir et veldig stramt budsjett. De siste årene har jeg heller gitt noe bare fra egne barn så lenge ingen andre tar over «stafettpinnen» og organiserer fellesgave.

Mulig det ikke er en reell problemstilling. Som sagt så har jeg aldri opplevd at foreldrene i våre barnehager har gitt gaver. 

På min jobb dukker det opp en del gaver rundt jul. Konfektesker, twist-poser, fruktkurver og liknende. Holdningen på kontoret og i pauserommet er at det blir vel mye spiselige ting. Vi trykker liksom nok i oss i desember, til at det hele tiden bør være tilgjengelig også på jobb. Fruktkurvene har frukt som veldig ofte blir fort overmoden, og veldig mye kastes. 

Vedrørende størrelsen på barnehagen så er ikke alle barnehager avdelingsbarnehager. Det finnes store barnehager med 80 unger per base, og med voksne som deler pauserom. Gis det gaver som de ansatte tar med hjem, er det jo noe annet, men har inntrykket her inne at det ofte snakkes om gaver som kan spises og fortæres på jobb. 

Skrevet

Jeg hadde barn på samme avdeling i samme barnehage i nesten ti år.  Vi pleide å gi en konfekteske sammen med julekort hvert år, og vanligvis også noe lignende hver sommer.  Vi gav også en gave til pedagogisk leder på avdelingen da siste barnet vårt sluttet (hun var der fra første barn begynte til siste barn sluttet). 

Jeg følte aldri noe press til å gi, men var hele tiden kjempefornøyd med barnehagen og ønsket å vise det. 

Jeg sa også til de ansatte ved mange anledninger at både ungene og vi foreldre satt stor pris på de voksne i barnehagen.  Vi var alltid trygge på at ungene våre ble godt passet på, at de hadde innholdsrike dager og at ungene hadde det like godt i barnehagen som hjemme.   

Anonymous poster hash: 5f8a9...8b3
Skrevet

vi har gitt de en middag på restaurant...det var da fra alle foreldrene i avdelingen. 

Anonymous poster hash: 9b93b...18a
Skrevet

Jeg har aldri gitt noe... Annet enn takknemlige ord :)

Skrevet

Her gav vi en stor eske med konfekt og et julekort med bilde av oss familien til guttens småbarnsavd til jul. De ble veldig glade for det, og kortet hang faktisk oppe i månedsvis :)

Men går det kun med et evt bilde av barnet? Julekort? Har ingen søsken, så blir litt flaut med kun oss tre kanskje... :P  Hehe 

Skrevet

Takk for mange fine svar fra dere forresten, og tusen takk for hjelpen!  :D

Jeg er fortsatt litt usikker på hva vi skal gjøre, men mulig det blir et julekort kanskje?!

Men når barnet her går på den minste avdelingen, er det da naturlig å gi til alle som jobber der, eller kun et til avdelingen bare? 

Skrevet

kanskje dumt innspill men jeg tror julestjerne er en sånn blomst man ikke skal gi fordi at de som har allergier (sikkert pollen regner jeg med) ofte også er allergisk mot den?! den er ikke "lov" å ta med på sykehus f.eks.. om jeg ikke husker feil.

Skrevet

kanskje dumt innspill men jeg tror julestjerne er en sånn blomst man ikke skal gi fordi at de som har allergier (sikkert pollen regner jeg med) ofte også er allergisk mot den?! den er ikke "lov" å ta med på sykehus f.eks.. om jeg ikke husker feil.

Helt riktig, noen (deriblant meg selv) er allergiske mot julestjerne. Og de fleste typer juletre en får tak i. Advent og jul er et mareritt for meg - på arbeidsplassen min pyntes det overalt med julestjerner (jeg går og plukker av alle skudda på dem, det hjelper), og hjenme har vi bare plastjuletre, selv om det er aldri så stusselig...!

Skrevet

Helt riktig, noen (deriblant meg selv) er allergiske mot julestjerne. Og de fleste typer juletre en får tak i. Advent og jul er et mareritt for meg - på arbeidsplassen min pyntes det overalt med julestjerner (jeg går og plukker av alle skudda på dem, det hjelper), og hjenme har vi bare plastjuletre, selv om det er aldri så stusselig...!

uff, også jula som er så koselig!men påske er jo nummer to på høytidslista og da slipper du jo alt det=)

Skrevet

Takk for mange fine svar fra dere forresten, og tusen takk for hjelpen!  :D

Jeg er fortsatt litt usikker på hva vi skal gjøre, men mulig det blir et julekort kanskje?!

Men når barnet her går på den minste avdelingen, er det da naturlig å gi til alle som jobber der, eller kun et til avdelingen bare? 

Vi gav ett kort til avdelingen.

Skrevet

Vi har bare gitt når barna har sluttet i bhg. Har da gitt noe til avdelingen som barna har glede av.

Skrevet

Julekort til avdelingen og av og til et postkort når vi har vært på ferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...