Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #1 Del Skrevet 20. september 2013 Baby på fire uker har litt luft i magen på ettermiddag/kveld. Noen som har erfaring med miniform? Og skal miniform kun brukes om babyen har kolikk? Anonymous poster hash: 1631c...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 20. september 2013 #2 Del Skrevet 20. september 2013 Har brukt det på to barn som har hatt moderate luftsmerter, langt fra kolikk. Har merket effekt umiddelbart og fått roligere kvelder og netter. Begynte å bruke etter to uker, og har brukt det en måneds tid. Det er forøvrig minifom, uten r. Kan være greit å vite om du skal på apoteket og spørre etter det (mener de har det "bak disk"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #3 Del Skrevet 20. september 2013 Tuuuusentakk for svar brukte du det før hvert måltid (jeg ammer) eller kun på ettermiddag/kveld? Det står ti dråper på esken - brukte du så mye? Anonymous poster hash: 1631c...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 20. september 2013 #4 Del Skrevet 20. september 2013 Tuuuusentakk for svar brukte du det før hvert måltid (jeg ammer) eller kun på ettermiddag/kveld? Det står ti dråper på esken - brukte du så mye? Anonymous poster hash: 1631c...46e Hvert måltid! Ti dråper per ganger. Ammet ca hver tredje time. Dersom det ble oftere droppet jeg ofte et måltid. Natten også. Håper du opplever bedring:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #5 Del Skrevet 20. september 2013 Supert, da skal jeg prøve det fra i dag av ga du med skje eller en slik liten sprøyte? Anonymous poster hash: 1631c...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 20. september 2013 #6 Del Skrevet 20. september 2013 Supert, da skal jeg prøve det fra i dag av ga du med skje eller en slik liten sprøyte? Anonymous poster hash: 1631c...46e Brukte t-skje ja. Ingen problem. Grøsser sikkert litt av smaken. Men kjekt med små babyer som ikke kan protestere:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 20. september 2013 #7 Del Skrevet 20. september 2013 Baby på fire uker har litt luft i magen på ettermiddag/kveld. Noen som har erfaring med miniform? Og skal miniform kun brukes om babyen har kolikk? Anonymous poster hash: 1631c...46e Jenta mi hadde ikke kolikk, men luft i magen. Jeg ka minifom før hvert måltid og det hjalp veldig. Prøvde å slutte med det ved 3mnd, men det gikk ikke så hun brukte det til nærmere 6mnd. Ingen problemer nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilten Skrevet 21. september 2013 #8 Del Skrevet 21. september 2013 Vi gir Minifom og det har hjulpet masse på kveldsskrikingen, så vil anbefale å prøve det hvertfall. Før måtte vi gå med henne i "kolikkgrepet" i timesvis nesten hver kveld, men nå har hun sjeldent vondt og det går raskt over. Vi gir 3-4 x 10 dråper pr. dag og tror det holder fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #9 Del Skrevet 22. september 2013 Vi har god erfaring med Minifom og begynte å bruke det da babyen var ca 2 uker. Babyen er 3 mnd nå men vi vil ikke slutte med det helt ennå. Forsøkte en dag uten og plutselig kom uroligheten og luften imagen samme kveld. Etter 2 dagers bruk igjen var smertene borte Minifom står i kjøleskap så du må spør etter det på apoteket. En gang jeg skulle ha det begynte farmasøyten/apotekteknikeren å skulle ha meg fra å kjøpe det, fortalte at legemiddelverket ikke anbefalte det. Da jeg spurte hvorfor sa hun at det ikke var dokumentert effekt... Vi trenger ingen annen dokumentasjon enn at vi ser klar effekt av det hos vår baby Lykke til! Husk å bruke det i minst to dager for å se full effekt! Anonymous poster hash: 34bbc...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #10 Del Skrevet 23. september 2013 Takk for svar brukt i to dager nå, og er spent på om det er effekt i ettermiddag. Er det vanlig med luftsmerter på ettermiddag/tidlig kveld hos baby fire uker eller kan det være begynnende kolikk(angst!!!)? Anonymous poster hash: 1631c...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå