Gå til innhold

Dobbeltmoralen lenge leve....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et par venninner som bare er så opptatt av miljøvern og de kritiserer både kjente og ukjente rundt seg for å ikke være nok miljøbevisste. Og de har også kritisert meg for dette : ikke kildesortering jeg godt nok , ikke handler jeg nok brukt utstyr til meg selv , mannen og ungene og i det hele så er jeg ikke nok opptatt av miljøet. MEN her kommer det et ganske stort MEN : begge disse venninnene mine elsker nemlig og reise og siden juli har de vært på hele 6 utenlands reiser ....

I tillegg reiser de begge minst 2 ganger i året til Thailand og de ha begge planer om og feire jul og nyttår i " syden". Begge kjører bil og og de kjører selv når det er så korte avstander at de kan gå eller sykle. De bor begge også i en by så kollektiv transport er heller ikke noe problem.... Da jeg minnet dem på dette og samtidig sa at jeg og familien så si aldri reiser på utenlandsreiser, jeg har ikke lappen så jeg sykler, går eller tar bussen om jeg skal noe sted. Så jeg konkludere med at disse 2 faktisk er de største miljøsvina jeg kjenner til :) Begge to er nå selvsagt dødelig fornærmet og nekter og snakke til meg....

Anonymous poster hash: 69f4f...fc4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et par venninner som bare er så opptatt av miljøvern og de kritiserer både kjente og ukjente rundt seg for å ikke være nok miljøbevisste. Og de har også kritisert meg for dette : ikke kildesortering jeg godt nok , ikke handler jeg nok brukt utstyr til meg selv , mannen og ungene og i det hele så er jeg ikke nok opptatt av miljøet. MEN her kommer det et ganske stort MEN : begge disse venninnene mine elsker nemlig og reise og siden juli har de vært på hele 6 utenlands reiser ....

I tillegg reiser de begge minst 2 ganger i året til Thailand og de ha begge planer om og feire jul og nyttår i " syden". Begge kjører bil og og de kjører selv når det er så korte avstander at de kan gå eller sykle. De bor begge også i en by så kollektiv transport er heller ikke noe problem.... Da jeg minnet dem på dette og samtidig sa at jeg og familien så si aldri reiser på utenlandsreiser, jeg har ikke lappen så jeg sykler, går eller tar bussen om jeg skal noe sted. Så jeg konkludere med at disse 2 faktisk er de største miljøsvina jeg kjenner til :) Begge to er nå selvsagt dødelig fornærmet og nekter og snakke til meg....

Anonymous poster hash: 69f4f...fc4

Ha ha. Du har helt rett - de er noen skikkelige dobbeltmoralister!

Anonymous poster hash: 7f40c...725

Skrevet

For mange av de som snakker høyest om dette er "miljøbevissthet" bare en ekstra fjær i hatten for dem. Nok en ting de er flinke til og perfekte på, og som de selvfølgelig elsker å skryte av og vise fram for andre.

De er i virkeligheten ikke villige til å virkelig ofre noe for miljøet. De gjør bare miljøtiltak som ikke koster dem noe. Noe av det dummeste jeg ser er "miljøbabes". Hva hjelper det at du handler såkalt økologisk mote for eksempel, når du uansett handler veldig unødvendig mye klær, og attpåtil KASTER klærne etterpå? Eller store mengder øko-kosmetikk, bare fordi det er så miljøvennlig? Også "miljøvennlige" produkter forurenser ved produksjon og transport.

En annen sak som irriterer meg er økomat-fundamentalistene, som stoler blindt på reklamen og nettsidene til diverse økomat-produsenter på andre siden av jordkloden. Og som bestiller all slags spesialmat på nettet, i den tro at det er sååå mye sunnere enn mat produsert her i Norden, hvor vi faktisk har en kultur hvor vi har regler i landbruket, og disse blir fulgt og kontrollert av statlige organer man kan stole på (som ikke er gjennomkorrupte, for eksempel). Forholdsvis kortreist er maten også. For eksempel vanlig hvitt sukker fra danske og sørsvenske sukkerroer er bedre enn usunt palmesukker fra ukjente jalla-produsenter i tropiske strøk, som attpåtil er fraktet over halve verden, spør du meg!

Anonymous poster hash: f0002...1c4
Skrevet

Haha :-p Er godt du har satt de på plass da ;)

Anonymous poster hash: e04e9...397
Skrevet

Så bra at du satte dem på plass!! :D Du er tøff! Ha en topp helg HI :)

Anonymous poster hash: 1d572...ee6
Skrevet

Så bra at du sier fra! Så får det heller være at de er dødelig fornærmet på deg :P 

Håper deres "flink pike"-holdning blir pirret nok til at de tenker gjennom og gjennomfører det du nevnte ;)

Skrevet

Jepp. Dette høres kjent ut du. Hahaha... De har kanskje kapsel-kaffe-maskin også? LOL. Kjenner en del av dem selv gitt.

Skrevet (endret)

For ikkje å snakke om at ein kan kjøre ein golf 10000 km i året før den slepp ut så mykje co2 som ein gjer ved å halde katt. Om du kvittar deg med ein middels hund kan du kjøre SUV tilsvarande langt. Då er utsleppa frå forproduksjon og -distribusjon tatt med.

Seier ikkje ein ikkje skal ha dyr, altså. Tenker på å skaffe katt med tida. Men utfrå eit miljøperspektiv burde ein la vere.

Endret av ★
Skrevet

Mange forbruksidioter her inne. Husker godt tråden som startet med "jeg har kjøpt inn vinterklær til barna for 14 000 kr". Da var det en som skrev at hun syns det var en flott ting å la klær og utstyr gå i arv. Fikk til svar at "stakkars unga dine som bare går i stygge og gamle klær". Er det rart at barn mobber hverandre???

Anonymous poster hash: 1d572...ee6
Skrevet

For ikkje å snakke om at ein kan kjøre ein golf 10000 km i året før den slepp ut så mykje co2 som ein gjer ved å halde katt. Om du kvittar deg med ein middels hund kan du kjøre SUV tilsvarande langt. Då er utsleppa frå forproduksjon og -distribusjon tatt med.

Seier ikkje ein ikkje skal ha dyr, altså. Tenker på å skaffe katt med tida. Men utfrå eit miljøperspektiv burde ein la vere.

Hvorfor er det miljøskadelig med husdyr? Det har jeg faktisk aldri hørt, men er interessert i høre på hvilken måte? Har akkurat fått hund....

Skrevet

Jeg har faktisk ikke hørt noe mere fra dem. Men håper de virkelig begynner og tenke seg litt om før de fortsetter denne "belæringen" av mennesker rundt seg. 

Det beste var at den ene av dem faktisk har planer om og kjøpe seg en suv for det kommer til og være så praktisk på vinteren...Ja,ja  :wacko:

Skrevet

Nå bør jo ikke det at andre er flyr mye være noen grun til å droppe kildesortering, men det er bra at disse damene også blir gjort oppmerksome på hvor de kan forbedre seg, akkurat som det er bra at du får vite hva du bør forbedre.

Anonymous poster hash: c0675...821
Skrevet

Hvorfor er det miljøskadelig med husdyr? Det har jeg faktisk aldri hørt, men er interessert i høre på hvilken måte? Har akkurat fått hund....

Produksjon og transport av dyrefor, samt at den lufta som kjem ut bak på dei er å rekne for miljøgassar. Men mest det første vil eg tru..
Skrevet

He he. Artig. De er dobbeltmoralister.

Anonymous poster hash: f0d1f...18b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...