Gå til innhold

Hvor "sent" begynte ditt barn med smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er håpet ute? Barnet er 4 mnd nå og har så vanskelig for å roe seg ved leggetid både på dag og kveld.

Anonymous poster hash: b5f50...4ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ho var 4 dagar då vi begynte. Har hørt om barn som brukar litt tid på å lære seg å like smokk, men etter 4 mnd trur eg nok eg ville gitt opp.

Skrevet

Min tok den ett døgn etter fødsel. Begge mine har hatt sterkt utviklet sugerefleks.

Skrevet

9 mnd her. Ved nattavvenning fant han ut at smokken var bedre enn ingenting. ;)

Skrevet

Har du prøvd med sukkervann? Minste her hang i puppen døgnet rundt, og hadde også problemer med å roe seg. Kok opp en 1 dl vann, og  1 ss sukker. Trekk opp i en 5 ml sprøyte... Gi litt i munnen, og småttet smatter og koser seg :) ha i smokken! Det tok 3 dager her! Ikke gi for mye søtt selvfølgelig... Lykke til!

Anonymous poster hash: 2b4ed...7d4
Skrevet

Vi ga opp da hun var 5 mnd. Det gikk en måned, så fant hun faktisk roen helt selv, og verken sutter eller totter, eller ammes i søvn lengre! 

Anonymous poster hash: ddc3e...ae5
Skrevet

Mi minste begynte da hun var 6 mnd. Var ikke jeg som lærte henne å ta smokken, men den har vært nyttig ved  legging :)

Anonymous poster hash: 17ff3...d84
Skrevet

5 dager gammel :)

Anonymous poster hash: f72be...0a6
Skrevet

Vi ga opp da hun var 5 mnd. Det gikk en måned, så fant hun faktisk roen helt selv, og verken sutter eller totter, eller ammes i søvn lengre! 

Anonymous poster hash: ddc3e...ae5

Takk! det er håp!

Anonymous poster hash: 82eaf...f14

Skrevet

Eldstemann var faktisk 1 år. Det var som å komme til en ny verden. Endelig klarte han å finne søvnen selv. Han som måtte ammes eller bysses i søvn både natt og dag, kunne nå få smokken og legge seg til å sove igjen.

Sluttet forøvrig med smokken noen dager før 3 års dagen, helt av seg selv.

Yngste tok den med det samme, dvs fra hun var 1 dag gammel, men var litt prøving og feiling med smokktyper den første mnd. Helt til vi prøvde Mam, da var det ingen problem lenger

Skrevet

Mi minste begynte da hun var 6 mnd. Var ikke jeg som lærte henne å ta smokken, men den har vært nyttig ved  legging :)

Anonymous poster hash: 17ff3...d84

Så bra :) Da skal jeg ikke gi opp enda, men prøve ved jevne mellomrom!

Skrevet

Har du prøvd med sukkervann? Minste her hang i puppen døgnet rundt, og hadde også problemer med å roe seg. Kok opp en 1 dl vann, og  1 ss sukker. Trekk opp i en 5 ml sprøyte... Gi litt i munnen, og småttet smatter og koser seg :) ha i smokken! Det tok 3 dager her! Ikke gi for mye søtt selvfølgelig... Lykke til!

Anonymous poster hash: 2b4ed...7d4

Takk for tips! Vet ikke helt om dette er optimalt. Har funket (bare der og da) tidligere da vi brukte litt sukkervann ved magevondt, men "bare" for å ta smokk  er kanskje ikke så bra. Kan gjøre et forsøk og se om det funker, men har ikke helt troen på at det vil ha langvarig effekt? Og metoden kan i alle fall ikke brukes når tennene kommer.

Skrevet

Eldstemann var faktisk 1 år. Det var som å komme til en ny verden. Endelig klarte han å finne søvnen selv. Han som måtte ammes eller bysses i søvn både natt og dag, kunne nå få smokken og legge seg til å sove igjen.

Sluttet forøvrig med smokken noen dager før 3 års dagen, helt av seg selv.

Yngste tok den med det samme, dvs fra hun var 1 dag gammel, men var litt prøving og feiling med smokktyper den første mnd. Helt til vi prøvde Mam, da var det ingen problem lenger

Ja, det er jo det som er problemet. Må ammes, vugges, bysses eller koses i søvn. Slitsomt, og ammingen er det jo ingen andre enn jeg som kan. Men da skal jeg prøve litt innimellom selv om det er lite populært når den smokken kommer ;) Illsint!

Eldste her ELSKET smokken, så en ny problemstilling for oss..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...