Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #26 Skrevet 20. september 2013 Får du sykmelding, får du ikke reise bort. Så om du reiser vil ikke sykmelding gjelde. I såfall må du få legen il i tillegg bekrefte at reise ikke vil påvirke "sykdom"/tilstand i negativ retning.. En normalt oppegående lege vil neppe gjøre det. Er du frisk nok til ferietur, er du frisk nok til og jobbe. Om du IKKE skal reise bort, er nok desverre også terskel for lege lavere...Man har jo ikke lov og betvile en person som "har møtt veggen",- og bare MÅ få fri fø man går p åveggen....... Anonymous poster hash: c2865...4e2
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #27 Skrevet 20. september 2013 Jeg tror ærlig talt det er et troll dette her. Tror ikke det finnes noen som er så korttenkte som er over den seksuelle lavalderen . Anonymous poster hash: c3b12...edf Å jo da, de finnes - en kollega av meg er sånn. Hvis hun ikke får fri i høst - vinterferie - sykemelder hun seg noen dager i uken før, samt aktuelle uke. Samme med jul, omtrent alltid sykemeldt fra midten av desember og til rett over nyttår. Og hva kan arbeidsgiver gjøre? Det er jo lege som sykemelder. Men vi vet jo alle at det er pga. at hun ikke får fri eller har brukt opp ferien sin. Anonymous poster hash: 21364...163 Jeg har selv vært sykemeldt på noen slike underlige tidspunkter et par ganger, men hadde ikke søkt eller hatt noe ønske om ferie i forkant og var faktisk reelt syk. Det som skjedde enkelte ganger når det nærmet seg en høytid på min jobb, var at en leder på jobb trappet opp sin trakassering kraftig. Om det var basert på et eget ønske om å få ut ting før ferien og ta ferie med et lettere hjerte, eller et ønske om å 'vise mine kolleger at jeg nå sikkert kom til å sykemelde meg siden det snart var ferie', vet jeg ikke. Jeg var allerede sliten og lett deprimert fra før, så dette resulterte for min del dessverre i både sykemelding og noen lettere ødelagte høytider for meg og min familie. Anonymous poster hash: c3b12...edf
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #28 Skrevet 20. september 2013 Jeg tror ærlig talt det er et troll dette her. Tror ikke det finnes noen som er så korttenkte som er over den seksuelle lavalderen . Anonymous poster hash: c3b12...edf Å jo da, de finnes - en kollega av meg er sånn. Hvis hun ikke får fri i høst - vinterferie - sykemelder hun seg noen dager i uken før, samt aktuelle uke. Samme med jul, omtrent alltid sykemeldt fra midten av desember og til rett over nyttår. Og hva kan arbeidsgiver gjøre? Det er jo lege som sykemelder. Men vi vet jo alle at det er pga. at hun ikke får fri eller har brukt opp ferien sin. Anonymous poster hash: 21364...163 En arbeidsgiver har sin fulle rett til å underkjenne en sykemelding på grunnlag av mistanke om misbruk. Det er helt klart misbruk i dette tilfellet. Har arbeidsgiver baller, hadde vedkommende mistet jobben sin for dette da dette kvalifiserer som oppsigelsesgrunn. Anonymous poster hash: 4bb84...b22 Les svaret over. Kanskje ikke sjefen min vet dette, da hun ikke har vært sjef lenge og kanskje ikke fått satt seg inn i alle lover og regler. Hva forrige sjefen min gjorde aner jeg ikke, men dette har holdt på ganske lenge. Nylig gikk sjefen min av med pensjon og en ny, ung kom inn. Så kanskje tipse om dette ja. Anonymous poster hash: 21364...163 Om du ser på klokkeslettet for de to ulike innleggene du refererer til, så ser du at vi skrev dem ca samtidig. Hyggelig at du klager på at jeg ikke leste innlegget ditt før jeg svarte.Takk for hjelpen heter det. Anonymous poster hash: 4bb84...b22
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #29 Skrevet 20. september 2013 Da hadde jeg som din sjef kontaktet nav. Sagt hva som hadde skjedd, så hadde de tatt det videre med fastlegen din osv. Anonymous poster hash: b98bd...9e3
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #30 Skrevet 20. september 2013 Dessuten planlegger man ikke ferie før man får fri.. Anonymous poster hash: b98bd...9e3
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #31 Skrevet 20. september 2013 Jeg tror ærlig talt det er et troll dette her. Tror ikke det finnes noen som er så korttenkte som er over den seksuelle lavalderen . Anonymous poster hash: c3b12...edf Å jo da, de finnes - en kollega av meg er sånn. Hvis hun ikke får fri i høst - vinterferie - sykemelder hun seg noen dager i uken før, samt aktuelle uke. Samme med jul, omtrent alltid sykemeldt fra midten av desember og til rett over nyttår. Og hva kan arbeidsgiver gjøre? Det er jo lege som sykemelder. Men vi vet jo alle at det er pga. at hun ikke får fri eller har brukt opp ferien sin. Anonymous poster hash: 21364...163 En arbeidsgiver har sin fulle rett til å underkjenne en sykemelding på grunnlag av mistanke om misbruk. Det er helt klart misbruk i dette tilfellet. Har arbeidsgiver baller, hadde vedkommende mistet jobben sin for dette da dette kvalifiserer som oppsigelsesgrunn. Anonymous poster hash: 4bb84...b22 Les svaret over. Kanskje ikke sjefen min vet dette, da hun ikke har vært sjef lenge og kanskje ikke fått satt seg inn i alle lover og regler. Hva forrige sjefen min gjorde aner jeg ikke, men dette har holdt på ganske lenge. Nylig gikk sjefen min av med pensjon og en ny, ung kom inn. Så kanskje tipse om dette ja. Anonymous poster hash: 21364...163 Om du ser på klokkeslettet for de to ulike innleggene du refererer til, så ser du at vi skrev dem ca samtidig. Hyggelig at du klager på at jeg ikke leste innlegget ditt før jeg svarte.Takk for hjelpen heter det. Anonymous poster hash: 4bb84...b22 Unnskyld? Eeeeh, jeg leser ikke klokkeslett på innlegg, jeg svarer. Beklager så mye at jeg ikke fikk det med meg, det var ikke meningen. Anonymous poster hash: 21364...163
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #32 Skrevet 20. september 2013 Jeg tror ærlig talt det er et troll dette her. Tror ikke det finnes noen som er så korttenkte som er over den seksuelle lavalderen . Anonymous poster hash: c3b12...edf Å jo da, de finnes - en kollega av meg er sånn. Hvis hun ikke får fri i høst - vinterferie - sykemelder hun seg noen dager i uken før, samt aktuelle uke. Samme med jul, omtrent alltid sykemeldt fra midten av desember og til rett over nyttår. Og hva kan arbeidsgiver gjøre? Det er jo lege som sykemelder. Men vi vet jo alle at det er pga. at hun ikke får fri eller har brukt opp ferien sin. Anonymous poster hash: 21364...163 Jeg har selv vært sykemeldt på noen slike underlige tidspunkter et par ganger, men hadde ikke søkt eller hatt noe ønske om ferie i forkant og var faktisk reelt syk. Det som skjedde enkelte ganger når det nærmet seg en høytid på min jobb, var at en leder på jobb trappet opp sin trakassering kraftig. Om det var basert på et eget ønske om å få ut ting før ferien og ta ferie med et lettere hjerte, eller et ønske om å 'vise mine kolleger at jeg nå sikkert kom til å sykemelde meg siden det snart var ferie', vet jeg ikke. Jeg var allerede sliten og lett deprimert fra før, så dette resulterte for min del dessverre i både sykemelding og noen lettere ødelagte høytider for meg og min familie. Anonymous poster hash: c3b12...edf Dette var ikke rettet mot deg. Dette med min kollega har pågått lenge. At folk faktisk er reelt syk før høytider og ferier er jeg klar over, men når det gjentar seg 2 - 3 år på samme tidspunkt hver gang, da begynner man å tenke. Anonymous poster hash: 21364...163
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #33 Skrevet 20. september 2013 Ok.. Dette skal jeg notere meg. Og vurderer å vise deg denne tråden når du er tilbake fra "sykemeldingen" din.Du vet godt hvorfor dette ikke ble innvilget og dersom du faktisk gjennomfører dette vil du nok ikke få noen bra referanser fra meg når du må ut på arbeidsmarkedet igjen. Dette er ikke første gang du viser slett arbeidsmoral, men dette tar kaka... Anonymous poster hash: 1fb5f...41c
Våryr ✿ Skrevet 20. september 2013 #34 Skrevet 20. september 2013 Ok.. Dette skal jeg notere meg. Og vurderer å vise deg denne tråden når du er tilbake fra "sykemeldingen" din. Du vet godt hvorfor dette ikke ble innvilget og dersom du faktisk gjennomfører dette vil du nok ikke få noen bra referanser fra meg når du må ut på arbeidsmarkedet igjen. Dette er ikke første gang du viser slett arbeidsmoral, men dette tar kaka... Anonymous poster hash: 1fb5f...41c Hvis du faktisk er sjefen til HI, er dette noe du burde ta på jobb (under 4 øyne), og ikke på et mamma forum.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #35 Skrevet 20. september 2013 Skjønner deg godt HI, hadde gjort det samme selv Anonymous poster hash: 5a5e6...921
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #36 Skrevet 20. september 2013 Ok.. Dette skal jeg notere meg. Og vurderer å vise deg denne tråden når du er tilbake fra "sykemeldingen" din. Du vet godt hvorfor dette ikke ble innvilget og dersom du faktisk gjennomfører dette vil du nok ikke få noen bra referanser fra meg når du må ut på arbeidsmarkedet igjen. Dette er ikke første gang du viser slett arbeidsmoral, men dette tar kaka... Anonymous poster hash: 1fb5f...41c Hvis du faktisk hadde vært en arbeidsgiver, og helt uten grunn slik antatt at dette måtte være en bestemt arbeidstaker hos deg- så hadde du vært en dårlig og uetisk sjef! Det skjer over hele landet at noen blir syke når de har søkt om ferie, enten de har fått den innvilget eller ikke. Det er ikke uvanlig at mange søker om ferie når de er i ferd med å møte veggen eller har behov for fri i forbindelse med sterke påkjenninger i livet, og likevel helst vil unngå sykemelding om de kan. Du kan ikke vite om akkurat din arbeidstaker er blant disse, eller blant dem som svindler med en sykemelding hun ikke skulle hatt. Anonymous poster hash: c3b12...edf
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #37 Skrevet 20. september 2013 Hvis du er seriøs HI, og ikke faktisk er syk eller helt utslitt, men bare har lyst på ferie: Aksepterer at du at du må avlyse ferien akkurat den uken, få innvilget en ny uke i nærmeste fremtid, og få erstattet utgiftene til nye billetter og andre merutgifter av din arbeidsgiver slik du har krav på. Noe mer kan du ikke forlange. Du setter ikke arbeidsgiver i en umulig posisjon ved å sykemelde deg for å reise bort. Da hadde jeg som leder selv bestridt en slik sykemelding. Anonymous poster hash: c3b12...edf
frk Nilsen Skrevet 20. september 2013 #38 Skrevet 20. september 2013 (endret) Og hva mener du diagnosen skal være? Vondt i viljen til å jobbe Endret 20. september 2013 av frk Nilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå