Gå til innhold

Trenger noen gode argumenter...

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen gode argumenter for å velge Mats framfor Mads...eller omvendt. Virker som det er Mats som er mest populært/vanlig i dag...eller er det mange av dere som ville valgt Mads?? Mannen min foretrekker Mads, men jeg er veldig usikker. Gutten vår er 1 måned i dag, så skulle gjerne ha kommet til en avgjørelse snart. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144082185-trenger-noen-gode-argumenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at Mads høres dansk ut, mens Mats er norsk? Jeg ville nok valgt Mats fordi vi ikke har noen danske aner, og det da hadde vært litt rart å velge et navn som jeg tenker flere ville tenke på som dansk? Men det er bare meg, velg det navnet du selv liker best du. Det er virkelig hipp som happ tenker jeg egentlig. Begge er jo fine. 

Anonymous poster hash: 5f910...f2e

Annonse

For meg virker det feil å skrive Mads, og selv om jeg vet folk uttaler det likt - ja, så synes jeg det er rart også... F.eks. Madserud gård - det uttales jo med d, ikke med t. Så hvorfor uttaler folk egentlig Mads Mats? På dansk så uttales det jo med d og ikke t? Cayenne har også et godt poeng i at Mads ser litt pussig ut i utlandet (hvis man ser bort ifra Danmark ;) ).

Og så synes jeg at Mats ser unektelig mye penere ut på papiret enn Mads. *forfengelig*

Heia Mats!

er vel kanskje mest vanlig å skrive med T, siden det er slik man uttaler det. hvis dere velger D, så kanskje han vil bli "plaget" med at folk skriver navnet feil?

hvis det skal uttales MATS så burde det skrives med T, men skal det utales MADS, så burde dere ta D :)

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...