Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Nå jeg og samboer får barn, er vi begge enige om at barnet skal ha hans etternavn, da det er litt mer spesielt enn mitt. Samboer er også den eneste i sin familie som kan føre det videre, så det er litt stas. Men samtidig kjenner jeg at jeg ønsker å hete det samme som barnet mitt, så spørsmålet mitt er egentlig: Er det "greit" at jeg bare bytter til hans etternavn, uten at vi gifter oss? Er det lov, og hva ville dere tenkt om noen i deres familie gjorde det? Takk for svar Anonymous poster hash: 14f65...b61
☆☆☆ Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Tenker det er rart å ville byte namn utan å gifte seg, på same måte som eg synes det er rart å påstå ein er forlova utan å ga planer om å gifte seg i framtida. Eg tenker det blir litt "ekteskap med bakdøra på gløtt". Men om du synes det er ein normal ting å gjere er det vel ikkje så nøye kva andre meinar. Eg skjønar godt det med å ville heite det same som barnet, det er bakgrunnen for at eg byta namn. Å ha same namn som mannen er mindre viktig.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Det er heilt greit :-) Anonymous poster hash: 80b6a...b43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå