Gå til innhold

Hjelp! Gruer meg sånn til å snakke med sjefen...M

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i ny jobb for 2 mnd siden, og var da 4 mnd på vei. Fortalte ikke jobben/sjefen min at jeg var gravid før jeg hadde begynt. Nå er jeg 6 mnd på vei, og de siste ukene har det vært kanontravelt på jobb og jeg har jobbet 150-120 % hver uke. -og jeg ligger likevel langt etter med å hver uke få unna alt arbeidet. Nå har dette ført til at jeg har begynt å gå ned i vekt, og kun lagt på meg 2 kg til nå. -og jeg var på grensen til undervektig før jeg ble gravid. Fikk altså med meg skjema fra jordmor om nedtrapping av jobb. Men jeg gruer meg sånn til å fortelle det til sjefen min. Han ble jo ikke akkuratt glad da jeg som nyansatt kom å fortalte at jeg var på vei ut igjen i permisjon 4,5 mnd senere. Og vi er allerede underbemannet. Og man føler seg jo ikke så populær, -da man legger mer arbeid på kollegaene sine som ny.... Gruer meg sånn!!! Likevel så er jeg jo dønn utslitt når jeg er ærlig med meg selv..

Fortsetter under...

At de er underbemannet er jo ikke ditt problem... Det er vi på min jobb også og de synes ikke noe Om at jeg nå har fått 50% sykemelding.. Men du må bare tenke at det er virkelig ikke ditt problem, arb.giver har kunne ansatt noen nå i de 2 mnd de har visst du har vært gravid. Alle vet at sjansen for at man klarer jobbe 100% gjennom hele graviditeten er liten. Du må tenke på deg selv og barnet! Jobben har plikt og tilrettelegge hvis mulig, om ikke så søker du svangerskapspenger for de siste mnd:) tenk på deg selv! :)

Ja, tenk på deg selv! En underbemannet arbeidsplass er et ledelsesproblem, ikke ditt problem.

Men pass på at du ikke gjør som meg, sykmeldt 80% men jobbet 20% mer effektivt den tiden jeg var på jobb (altså stresset meg ihjel den tiden jeg var på jobb, spiste minimalt, ingen sosial lunsjpause osv).

Ble helt utslitt og hadde ingenting å gi på hjemmebane.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...