Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Moren min er kausjonist for meg på boliglånet med 130 000. Da min søster skulle kjøpe bolig ville hun ikke ha kausjonist, men at moren vår ga henne 100 000 istedet som forskudd på arv. Hun har snakket smått om å gi meg det samme, men så har det bare kokt bort. Nå føler jeg at det er på tide å ikke ha kausjonist mer. Det er mye enklere å ikke ha det så tenkte å høre med henne i morgen om hun fortsatt vil være kausjonist eller hva hun mest ønsker. Selv ønsker jeg mest å få samme beløp som søsteren min. Får jo det når hun en gang dør uansett, men det blir jo da forskudd på halve arven som min søster fikk ... Jeg må og vil trå veldig varsomt, men hvordan ville dere spurt? Anonymous poster hash: a708a...a55
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Jeg hadde nok ikke klart å spørre om det gitt. Det får bli opp til henne tenker jeg. Anonymous poster hash: 5bd11...3ae
SnekkerPelle Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Jeg ville spurt rett ut. Rettferdighet lenge leve!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Moren min er kausjonist for meg på boliglånet med 130 000. Da min søster skulle kjøpe bolig ville hun ikke ha kausjonist, men at moren vår ga henne 100 000 istedet som forskudd på arv. Hun har snakket smått om å gi meg det samme, men så har det bare kokt bort. Nå føler jeg at det er på tide å ikke ha kausjonist mer. Det er mye enklere å ikke ha det så tenkte å høre med henne i morgen om hun fortsatt vil være kausjonist eller hva hun mest ønsker. Selv ønsker jeg mest å få samme beløp som søsteren min. Får jo det når hun en gang dør uansett, men det blir jo da forskudd på halve arven som min søster fikk ... Jeg må og vil trå veldig varsomt, men hvordan ville dere spurt? Anonymous poster hash: a708a...a55 Med mindre moren din skriver testamente vil du ikke få 100.000 mer enn søsteren din om moren din dør. Søsteren din kan selvsagt velge å gi de til deg uansett, men gjør hun ikke det taper du de. Hva som er gitt før arvelaters død er uten betydning. Jeg ville spurt rett ut jeg. Men selvsagt latt henne velge. 100.000 er en del penger. Anonymous poster hash: 54252...237
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Du er ikke "rettmessig" eier på de 200 000 når din mor går bort, så lenge hun ikke fører testament om det. Dør hun, og det ikke er oppført testament, så deles pengene likt, så da må du nesten stole på din søster, at hun gir deg det som opprinnelig var tiltenkt deg. Snakk med din mor, fortell at du ikke trenger kausjonist lenger, det kan være godt for henne å slippe den "belastningen" også, og spør samtidig om det var så at du skulle på 100 000 i forskudd på arven du også. Om du setter det som et spm, så virker det nok ikke like "krevende" som å si "nå tenkte jeg det var tid for den forskuddsarven min jeg" Anonymous poster hash: 7c8d8...a48
Gjest Sekretøsa Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 Erfaringsmessig er dette en dårlig deal. Vår familie er splittet akkurat pga dette. Jeg ville nesten bedt henne skrive det i testamentet, at hun allerede har gitt søsteren din 100.000...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Moren din skjønner sikkert at hun må være rettferdig mot barna sine. Jeg hadde tatt det opp med henne. Å få 100' i hendene contra å garantere for at du betaler 130' er virkelig to forskjellige ting, og veldig urettferdig. Begynn forsiktig med å si at du er takknemlig for at hun har stilt opp tidligere som kausjonist, og at du nå vil ha samme mulighet som søsteren din fikk. Anonymous poster hash: b2232...996
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå