Gå til innhold

Hvordan tine frosne reker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha dem i morgen kveld, blir de best om de får ligge i kjøleskapet over natten?

Anonymous poster hash: 48cf4...385

Fortsetter under...

Skrevet

Kok opp vann og ha de frosne rekene oppi det kokende vannet et halvt minutt rett før du skal ha dem. Hell av det varme vannet og skyll med kaldt vann.

Slik har vi gjort det i alle år i hvert fall :)

Anonymous poster hash: 6d6d3...0de
Skrevet

Om du skal ha dem i morgen kveld tiner du i kjøleskapet og tar dem ut litt utpå dagen. Skal du ha dem nå snart legger du dem i kaldt vann, bytt vannet et par ganger og de er klare :)

Skrevet

legg dem ut på avispapir et par timer før de skal serveres :)

Anonymous poster hash: 80330...d59
Skrevet

legg dem ut på avispapir et par timer før de skal serveres :)

Anonymous poster hash: 80330...d59

Samme gjør jeg :)

Da blir de ikke mer utvannet og mister smak.

Skrevet

Det er greit at det går fort å tine hvis man legger dem i vann, men ikke gjør det.Du vanner da ut rekene og de ødelegges MYE på smak. Legg de helker ut på oppvaskbenken, eller avispapir noen timer før servering.

Annonse

Skrevet

legg dem ut på avispapir et par timer før de skal serveres :)Anonymous poster hash: 80330...d59

Akkurat det samme gjør vi, de tiner fort og mister ingen smak. :)

Skrevet

Langtining i kjøleskap eller spredt utover på avis. De blir gummiaktige og mister sin gode smak i vann..

Anonymous poster hash: 90a84...fae

Skrevet

Jeg tiner de i et dørslag over en skål, enten i kjøleskap over natten eller på kjøkkenbenken om det skal gå fortere.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har de ca 20 sekunder i kokende vann. Blir ikke gummi eller dårlig på smak av det

Skrevet

Du må ikke si det til en kokk ihvertfall sekretøsa da river han antaglig håret av seg. Jeg synes de taper seg masse hvis man tiner de i vann.

Skrevet

Du må ikke si det til en kokk ihvertfall sekretøsa da river han antaglig håret av seg. Jeg synes de taper seg masse hvis man tiner de i vann.

Jeg er kokk :)

Skrevet

Oi her var det kommet mange svar! Takk!

Hehe ser alle har sin måte å gjøre det på så jeg får satse på avispapir på kjøkkenbenken i morgen :)Anonymous poster hash: 48cf4...385

Annonse

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Legg de i avispapir ca 3 timer før, kort ned tiden litt ved å spre de utover på avispapiret og la de ligge på benken.. Etter min mening er vann helt tabu å bruke for å tine reker. Om du ikke har tid til det i morgen, legg de i et dørslag over en dyptallerken i kjøleskapet over natten, og legg de på avispapiret maks en halvtime før servering.

Skrevet

Vi tiner dem på kjøkkenpapir, så de ikke får sverte på seg.

Anonymous poster hash: a33fa...109

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vi tiner dem på kjøkkenpapir, så de ikke får sverte på seg.

Anonymous poster hash: a33fa...109

Ser ikke problemet om det skulle komme sverte på skallet, men enda ikke opplevd det.. Bruker ikke helt ferske aviser til reketining ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...