Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Folk maser om at dem skal ha gave etter en fødsel, hva er greia med det? Har dere ikke akkurat får den beste gaven man kan få? Anonymous poster hash: 47afb...f05
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Hvem maser ?Hehe, har du ikke sett det her inne? Anonymous poster hash: 47afb...f05
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Jeg for min del har ikke hørt noen mase om at de skal ha gave, men har hørt om noen som skal gi gave. Jeg ser på det litt som en gave til barnet. Pleier ikke å kjøpe noe til mammaen Kan jo tenkes at jeg har gått glipp av en tråd da hehe
mamma_bergen Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Mas? Jeg tenkte ikke på gaver i det hele tatt,men jeg husker jeg var veldig opptatt av om jeg fikk blomster når jeg lå på klinikken (noe jeg fikk) Jeg bare tenkte at det var greien
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 Flere her inne som liksom blir så skuffet av mannen når dem ikke får gave... Henne ene skreiv hun ville ha diamant øredobber... Syns det virker litt teit... Anonymous poster hash: 47afb...f05
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Etter 9 sure mnd og en hard fødsel så var det kjempe hyggelig at mannen min viste meg hvor mye han satt pris på alt jeg hadde gått igjennom ved å gi meg en liten gave. Synes det er en kjmpe fin gest Anonymous poster hash: 61ead...2aa
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 Forventer ingen gave etter fødselen, men at pappaen har ryddet og stelt litt til vi kommer hjem og hjelper til med babyen selvfølgelig. Setter heller pris på sånne ting og kanskje at det er litt god mat i hus osv. Men nå venter jeg nr 3 da, så vet at det er sånne ting jeg trenger, ikke et par diamantøredobber. Anonymous poster hash: 72e11...869
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 Vi lever i et veldig materielt samfunn... Jeg hadde satt mer pris på at mannen min hadde laget oss en god middag, gitt meg fotmasasje eller bare vært ekstra hyggelig Anonymous poster hash: f1d17...a3b
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #10 Skrevet 19. september 2013 Så vidt meg kjent er det vanlig skikk å ta med kort eller blomster på sykehuset når man besøker folk der. Riktignok er fødsel noe annet enn sykdom, selv om for eksempel KS er en operasjon på lik linje med fjerning av blindtarmen, mandler osv. Men fødsel her i Norge skal helst foregå uten noen form for smertelindring, man bør revne alle veier og for guds skyld ikke lage noe lyd og være tøff urkvinne, og selvfølgelig ikke forvente verken blomster, klem eller sånt etterpå - for man har "bare" født et barn. Samtidig som i de fleste andre land blir barselkvinnene gjort litt stas på av familien, og kvinner som skriker av smerte og besvimer ikke blir sett på som pyser. Anonymous poster hash: ee784...af4
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #11 Skrevet 19. september 2013 Forventer ingen gave etter fødselen, men at pappaen har ryddet og stelt litt til vi kommer hjem og hjelper til med babyen selvfølgelig. Setter heller pris på sånne ting og kanskje at det er litt god mat i hus osv. Men nå venter jeg nr 3 da, så vet at det er sånne ting jeg trenger, ikke et par diamantøredobber. Anonymous poster hash: 72e11...869 Hos oss så heter det ikke "hjelper til med babyen". Det heter "ta sin del av arbeidet med barn/hus". Lever dere sammen med små guttunger som må mases på om å gjøre noe i huset og roses hver gang de setter en tallerken i oppvaskmaskin eller skifter enn bleie? Dere som HÅPER på at mannen rydder og lager middag mens dere er på sykehuset, hva gjør mannen deres til vanlig av husarbeid? Sitter og spiller PS3 hele dagen med beina på bordet? Anonymous poster hash: ee784...af4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå