Gå til innhold

Dere som baker brød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere egne oppskrifter eller ferdigpakkene. Hva er prisforskjellen? Oppskrift å anbefale til hverdagsbrød?

Anonymous poster hash: 09cb4...480

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Bruker aldri oppskrift, putter bare oppi masse grovt mel, korn og kruskakli...

Skrevet

Bruker ikke oppskrift, baker gluten og melkefritt. Til vanlig veksler vi mellom forskjellige nøttebrød som hverdagsbrød, og bananbrød for kos (siden en kan lage det med noe kake-smak).

Skrevet

Har nettopp gjennoptatt brødbakinga som eg brukte å fikse fint uten oppskrift, men etter to omgongar med bittesmå, kompakte, ( men veldig gode! ) brød, trur eg ateg skal sjekke ut nokre brødoppskrifter...veit ikkje om det er prisforskjell, spørst kva du har i. Om du brukar masse nøtter, frø, og dyrt mjøl er det vel ikkje sikkert det blor billegare enn kjøpebrød.

Skrevet

Bruker heller ikke ferdigpakker, er mye dyrere. Bruker heller ikke oppskrift, putter opp i det som passer der og da :)

Skrevet

Jeg gjør det enkelt å bruker ferdigposer med ekstra solsikkefrø og gresskarkjerner. Dyrere, men mye enklere når man ikke er så vant til å bake brød, så da blir det til at jeg gidder å gjøre det. Tenker at jeg etterhvert kan gå over til å ikke bruke ferdigposer.

Anonymous poster hash: 811d0...3f3
Gjest Østfold-80
Skrevet

Til 4 stk brød. 1 kg sammalt hvete, 1 kg rug, 1 ss sukker, 1 ss salt og 1 pose tørr gjær- rør det tørre. Så tar du 1 dl olje og vann. Disse lager jeg økologiske,kjempe gode brød.

Skrevet

Bruker ikke oppskrift, en dæsj her og der. Etter noen prøvinger fant jeg ut sånn ca hvor mye av hvert for å fylle formene mine.

Mannen bruker heller ikke oppskrift, men han har fast deig, jeg har løs deig så de blir rimelig forskjellige selv om vi igrunn har det samme i (vi bruker bare det som står i skapet)

Anonymous poster hash: 8912d...40e

Skrevet

Takk dere, nå ble jeg inspirert, men tror ikke jeg kan bake brød på feelingen enda så takk for oppskrift!

Hi

Anonymous poster hash: 09cb4...480

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...