Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Jaada, det er tidlig, men prøver å spre økonomien utover månedene her! Så litt juleplanlegging er allerede i gang. Noen som har tips til ting å gi i kalendergave til mannen? Jeg vet man kan være kreativ og gjøre det billig med å lage massasje- og kose ''gavekort'', men kan jo ikke det i 23 dager! Kalenderen er mer for gøy, skal ikke være så dyrt. Ting til mannfolk skal alltid koste så mye, for de er typisk ikke så glad i billig dilldall! Men kanskje det finnes noe artige greier der ute som jeg ikke vet om?? Kanskje på ebay? TIPS MOTTAS! Anonymous poster hash: 65139...b4c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Kjøp en kasse med 24 forskjellige pils el.l (spesialpils, importpils, polpils, spesiell brus han liker osv) og så kan han åpne en 'luke' hver dag. Anonymous poster hash: 84e77...bfb
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Kjøp en kasse med 24 forskjellige pils el.l (spesialpils, importpils, polpils, spesiell brus han liker osv) og så kan han åpne en 'luke' hver dag. Anonymous poster hash: 84e77...bfb Jeg er ikke HI, men hadde satt lite pris på at mannen drakk alkoholholdige varer hver bidige dag i hele desember... Anonymous poster hash: ccafa...054
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Kjøp en kasse med 24 forskjellige pils el.l (spesialpils, importpils, polpils, spesiell brus han liker osv) og så kan han åpne en 'luke' hver dag. Anonymous poster hash: 84e77...bfb Jeg er ikke HI, men hadde satt lite pris på at mannen drakk alkoholholdige varer hver bidige dag i hele desember... Anonymous poster hash: ccafa...054 Som du ser har jeg skrevet 'osv' og også foreslått div typer spesiell brus. Det betyr da at man ikke drikker alkohol hver dag. Jeg kjenner mange som får en slik kalender, og det som som regel skjer, er at mottakeren sparer opp mange luker, inviterer noen kamerater som setter pris på spesiell øl og annen drikke og deler flere luker over en fotballkamp. Men du må få lov å mene akkurat hva du vil. Anonymous poster hash: 84e77...bfb
Edelweis Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 kalender til mannen???? nææh, mannen her får ingen kalender. har nok med å kjøpe til 3 barn. Jeg synes adventskalender er for barna ikke oss voksne!
Soon to be mum Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 Hvor mye ser du for deg at hver gave skal koste?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Ebay har rimelige boxershorts etc. Og kanskje du finner noe verktøy som kan fordeles utover? Jeg lager til mannen i år, som en liten oppmerksomhet for alt han har måttet ta på seg mens jeg er syk. Anonymous poster hash: 5c7bf...43c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 Hvor mye ser du for deg at hver gave skal koste? Det kan variere litt, bare gj.snitts prisen for hele kalenderen ikke blir så mye! F.eks noen billige/hjemmelagde/enkle greier noen dager og noe som kan koste litt mer en annen dag går fint:) Foreløpig sier jeg at pris er urelevant(selv om det egentlig ikke er det) og at ALLE tips mottas med takk! Øl-tipset var veldig bra faktisk! Vi har ingen barn, så her gjør vi slike barnslige greier som voksne frem til ungene er her;) Anonymous poster hash: 65139...b4c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 Jeg har lagd kalender noen år og det er jo så gøy Med xn hadde vi en kalender på deling. Kjøpte 11 gaver hver (hadde en aktivitet sammen en dag og ikke noe den 24.) Så åpnet vi annenhver dag Her er mine tips hvertfall : - Spesielle øltyper (hvis han er glad i øl) - Flax lodd (eks. 1.luke kalender flaxlodd) - ViMenn blad/Gatebil etc. - Morsom godis, ex. jelly beans gorumet eller noe av det ekle dem har på teknikkmagasinet - Favoritt tingene hans å spise/drikke pakket inn og lagt i kjøleskapet så han har noe å kose seg med på jobb den dagen - (litt dyrere) men kinobillett til en film dere kan se sammen I Desember kommer f.eks den 2. hobbitfilmen. - Gavekort fra kondomeriet - Sexy bilde av deg - Kul boxer - touch vanter - pakk inn en take-away meny hvis det er et spesielt sted han liker godt, så bestiller dere derfra samme kvelden. Det var det jeg kom på i slengen. Anonymous poster hash: 1e8d3...73a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #10 Skrevet 19. september 2013 Ebay har rimelige boxershorts etc. Og kanskje du finner noe verktøy som kan fordeles utover? Jeg lager til mannen i år, som en liten oppmerksomhet for alt han har måttet ta på seg mens jeg er syk. Anonymous poster hash: 5c7bf...43c Boxershorts ja! Vet du om andre ting man kan kjøpe på ebay? Verktøy - ikke dumt Anonymous poster hash: 65139...b4c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #11 Skrevet 19. september 2013 Jeg har lagd kalender noen år og det er jo så gøy Med xn hadde vi en kalender på deling. Kjøpte 11 gaver hver (hadde en aktivitet sammen en dag og ikke noe den 24.) Så åpnet vi annenhver dag Her er mine tips hvertfall : - Spesielle øltyper (hvis han er glad i øl) - Flax lodd (eks. 1.luke kalender flaxlodd) - ViMenn blad/Gatebil etc. - Morsom godis, ex. jelly beans gorumet eller noe av det ekle dem har på teknikkmagasinet - Favoritt tingene hans å spise/drikke pakket inn og lagt i kjøleskapet så han har noe å kose seg med på jobb den dagen - (litt dyrere) men kinobillett til en film dere kan se sammen I Desember kommer f.eks den 2. hobbitfilmen. - Gavekort fra kondomeriet - Sexy bilde av deg - Kul boxer - touch vanter - pakk inn en take-away meny hvis det er et spesielt sted han liker godt, så bestiller dere derfra samme kvelden. Det var det jeg kom på i slengen. Anonymous poster hash: 1e8d3...73a Hmm, den fordelingen var ikke dum Og forslagene dine var kjempe bra, notert! Anonymous poster hash: 65139...b4c
Soon to be mum Skrevet 19. september 2013 #12 Skrevet 19. september 2013 Jeg tenker at innimellom kan det være greit med litt 'kjedelige og nyttige' gaver som han kanskje trenger. Som feks sokker, deodorant (man får kjøpt sånne gavesett i parfymerier og apotek med flere små ting i som kan deles opp til flere gaver, feks deo og after shave i reisestørrelse og slikt). Noen ganger kan han kanskje få favorittsjokoladen (eller hva han nå liker)? Og så en kul importpils innimellom. Og hvis han har litt nerdefaktor innabords (finnes det noen menn som ikke er nerd innen for et eller annet felt??) så sjekk it en av alle disse nerdenettsidene. De bruker å ha mange morsomme små dupeditter i alle prisklasse. Må tenke litt før jeg kommer på hva de nettsidene heter. Kommer tilbake til deg. Liker han å lage mat? Da kan han jo få noe kult kjøkkenutstyr? Finnes mye kult til en grei pris på kitchn og traktøren feks.
Soon to be mum Skrevet 19. september 2013 #13 Skrevet 19. september 2013 Den ene nettsiden jeg tenkte på er www.thinkgeek.com Fant en norsk side nå også som heter www.alphageek.no
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #14 Skrevet 19. september 2013 Flaxlodd. Jeg får alltid det, elsker det, og har vunnet minst 300 hvert år. Og de pengene er jo bare mine, så det er stas Anonymous poster hash: 03815...dbc
Bananen Skrevet 19. september 2013 #15 Skrevet 19. september 2013 (endret) Skulle jeg lagd kalender til mannen hadde det vært undertøys-kalender, altså bilder av meg:p Hvis ikke hadde jeg ikke giddet. Han er tross alt en voksen mann;) Endret 19. september 2013 av Bananen
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #16 Skrevet 19. september 2013 Finner det meste p ebay. Kule tskjorter, sokker, div duppeditter... Kjøpt mye til ungene der bla. Bare å søke så finner man det meste. Anonymous poster hash: 5c7bf...43c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #17 Skrevet 19. september 2013 Her får mannen ølkassen hvert år. Har blitt litt av førjulsritualet hos oss. Prøvde med varierte gaver et år men da ble det så mange kommentarer om den manglende ølkassen at det gjør jeg aldri igjen... Om han drikker en øl hver dag i desember plager meg overhode ikke. Han blir ikke påvirket av en øl daglig. Synes rett og slett det er noe hysterisk å la det bli et problem... Dessuten er mannen min en ansvarlig voksen som kan bestemme når han vil drikke øl selv. I fjor "sparte" han flere av de mest spesielle til langt uti februar :-) Anonymous poster hash: 7c496...ac8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #18 Skrevet 19. september 2013 Her får mannen ølkassen hvert år. Har blitt litt av førjulsritualet hos oss. Prøvde med varierte gaver et år men da ble det så mange kommentarer om den manglende ølkassen at det gjør jeg aldri igjen... Om han drikker en øl hver dag i desember plager meg overhode ikke. Han blir ikke påvirket av en øl daglig. Synes rett og slett det er noe hysterisk å la det bli et problem... Dessuten er mannen min en ansvarlig voksen som kan bestemme når han vil drikke øl selv. I fjor "sparte" han flere av de mest spesielle til langt uti februar :-) Anonymous poster hash: 7c496...ac8 Ølkassen er en knallgod idé! Helt enig med deg, synes det er litt hysterisk å se på det som et problem Anonymous poster hash: 65139...b4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå