Gå til innhold

Rart at han hadde epilepsianfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på Storo Storsenter og jeg satte meg ned på en benk og slapper av. Brått kom det en ung gutt som kunne være rundt atten eller sytten år. Han sa at han trengte hjelp og at han hadde fått epilepsianfall. Jeg spurde om jeg skulle ringe til legen. Da sa han at han bare måtte sette seg ned. Han sa at han gikk alene. Jeg sa at han ikke burde gå alene. Brått reiste han seg opp og sa at han kunne gå. Så gikk han. Det såg ikke ut som at han hadde epilepsianfall. Jeg såg han litt senere på dagen, da gikk han helt fint.

Tror dere og at han bare tulla?

Anonymous poster hash: 5c441...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har mild epilepsi, hvor de blir "fjern" i blikket som om de dagdrømmer, de trenger å få sitte ned til det går over, så han kan fint ha hatt epilepsianfall..

Jeg HATER når noen betviler at jeg har epilepsi, jeg går med armbånd det står på, ikke fordi jeg får ille anfall, men fordi jeg ikke alltid får gjort rede for meg når mini anfallet inntrer, så de rundt meg skal forstå hvorfor jeg "slenger" meg ned på nærmeste plass, eller rett foran de på fortauet ol.. Etter anfallet trenger jeg bare litt drikke så har jeg det helt fint igjen, som om det aldri har hendt.

Enda jeg hater at folk betviler min sykdom, så er jeg glad jeg ikke har hatt sterke anfall siden jeg var 8 år!

Anonymous poster hash: b41fd...80f
Skrevet

Ikke alltid annfall er synlige, og med små anfall er det ikke nødvendig med lege heller ( så lenge epileptikeren har diagnose etc.) noen faller bare ut et lite sekund, men mange blir slitne og må sette seg ned litt og få summet seg.

Anonymous poster hash: 5aa64...bdb

Skrevet

Jeg har noe som heter temporallapps epilepsi.

Dvs at jeg går inn i en slags deja vu lignende tilstand som varer kanskje 1 minutt.

Deretter blir jeg ør og rar og tung i huet.

Så blir jeg vanvittig kvalm og må få litt tid på meg til å komme meg til hektene.

Alt er over på 2-4 minutter og folk som ikke kjenner meg tror jeg er litt gal der jeg står å stirrer ut i løse luften og blir litt borte vekk og smatter eller noe sånt. :)

Jeg må også bare sette meg eller stå rolig til anfallet er over.

Etter anfallet kan jeg være litt ør i hodet og alt er bra,og andre ganger skikkelig syk slik at jeg må reise hjem fra jobb og sove.

Jeg får som regel litt vondt i hodet uansett,mens andre ganger får jeg migrene.

Så at han har fått anfall kan godt være mulig.

Anonymous poster hash: b4d32...701
Skrevet

Glad du ikke møtte på meg da, jeg hadde mest sannsynlig ikke rukket å si fra en gang før jeg falt oppå deg eller noe. Vi kan ikke styre når vi får anfall, det eneste vi kan gjøre er å ta medisiner og håpe det går bra.

Anonymous poster hash: 5606a...103

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...