Gå til innhold

Det er ett mareritt og skifte bleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før syns jeg det bare var koselig å skifte bleie, tulle og dille. Men nå virkelig hater han og ligge på ryggen og hyler og vrir seg så fort jeg legger han ned. Har prøvd ALT for å distrahere han, leker, bind, tannbørste, en brødskalk.. ingen ting hjelper. Han er 10 mnd. Fler som har det sånn? Blir det bedre, eller blir det bare værre?

Jeg gruer meg til bleieskift, for det er virkelig en kamp...

Anonymous poster hash: 94fad...5e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

** Å skifte bleie..

Skrevet

Hold ut, det blir bedre :)

Min turbo på 11 mnd har plutselig sluttet med brytekamp på stellebordet og nå går det kjempefint. Vi kan ikke somle og kose for mye, for da blir han lei, men han ligger ihvertfall stille lenge nok til at jeg får på både bleie og klær :)

Anonymous poster hash: 663fa...343
Skrevet

Min på 16 mnd har alltid vært sånn han og, gled deg til det er stas å ta borti tissen når han har bæsja du! Hver gang 5 ganger om dagen med en gang bleia er åpnet...

Skrevet

Min på 16 mnd har alltid vært sånn han og, gled deg til det er stas å ta borti tissen når han har bæsja du! Hver gang 5 ganger om dagen med en gang bleia er åpnet...

hahaha. Huffamei.. :lol::P *gleden med barn*

Skrevet

jepp mini er slik og hun er 22mnd! når hun er skikkelig vill så legger jeg henne over knærne mine, har aldri hatt henne på stellebord det er hun for vill til!

Skrevet

Slapp av det blir bedre:) sånn var min også før men nå ligger han stille som ei mus:)

Skrevet

Må dere la dem ligge da?

Hvorfor ikke bare la de stå når dere skifter bleie? Koseligere og lettere for alle mann. (De må selvfølgelig ha lært og stå først)

Skrevet

Må dere la dem ligge da?

Hvorfor ikke bare la de stå når dere skifter bleie? Koseligere og lettere for alle mann. (De må selvfølgelig ha lært og stå først)

Jeg har prøvd å la han stå, men han er jo bare 10 mnd, så han står liksom å hopper og vaier frem og tilbake, så det er på en måte like vanskelig. :P

Skrevet

Må dere la dem ligge da?

Jeg har prøvd å la han stå, men han er jo bare 10 mnd, så han står liksom å hopper og vaier frem og tilbake, så det er på en måte like vanskelig. :P

Skjønner det. 10 mnd er litt ungt. :-) Men om det ikke bedrer seg neste halve året får du heller bare begynne med det når han blir litt større. Kan jo være at han blir mindre sprelsk også da... :-)

Skrevet

Vi hadde det slik, derfor bruker vi ikke stellebordet lenger (12 mnd nå), har ikke gjort det på ca 3 mnd. Bruker gulvet eller fanget. Barnet står, sitter, krabber, ruller rundt, jeg løper etter med bleie og vaskeklut... Kanskje ikke så mye enklere, men tryggere.

To ting jeg synes hjalp:

Kuttet ut bleier med tape og bruker kun trusebleier. De kan bare "dras på i fart", ungen må ikke ligge i ro for å få bleia skikkelig på.

Vi bruker potte når det skal bæsjes. Vi ser at ungen tar i, og rekker å løpe på badet eller do. Bæsjebleieskift var jo helt umulig ellers. En annen mulighet er rett og slett å bruke dusjen eller badekaret. Vreng av klærne og bleia og spyl ungen ren.

Anonymous poster hash: e7e15...4ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...