Gå til innhold

Stjernekikkers favorittstilling i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må spørre dere som har opplevd at baby kom ut som stjernekikker;

Hadde dere mye pressmerter i magen på slutten? Mye bevegelse framover på magen? "Knasing" , som i bein mot bein rett under symfysebeinet?? Kjenner litt bevegelser oppover mot brystbeinet og ut på sidene en og annen gang. En god del krafsing (hender?) over/ved symfysebeinet. Hadde dere mer plager med bekkenløsning på slutten?

Er kommet til uke 36 nå og i uke 34+4 var jeg på UL hvor de så hun lå med ansiktet oppover mot symfysen min. Kroppen var dreid mot høyre side av magen min. Jeg antar at babyen fortsatt ligger sånn da smerter og bevegelser er akkurat likens nå som de var da jeg var på sykehuset for UL.

Nå på siste ktr i uke 35+4 hadde hun festet hodet. Hun ligger mest med rumpa til høyre, sparker/skyver ut med føttene i min venstre hofte. Men bevegelsene er også mye framover på magen enda. Tror det er knær og skuldre/albuer? Bekkenløsningen ble OM MULIG enda verre etter hun festet hodet. Desverre.

Jeg vet at det som bestemmer hvordan hodet fødes er kardinalbevegelsene under utdrivningsfasen. Men er det større sjans for stjernekikker når hun har ligget i den stillingen lenge?

Håper på svar her...

Anonymous poster hash: 860b0...571

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: 860b0...571

Skrevet

Min eldste var stjernekikker. men han lå akkurat som han skulle i magen. Var på ultralyd samme dag som han ble født og ingenting som tydet på at han lå feil.

Han dreide mest trolig feil under siste del av fødselen. Når jeg hadde nesten full åpning lå han fortsatt høyt i bekkenet. så jeg måtte opp å stå/gå litt for at han skulle komme lenger ned. Og det tok ikke så mange minutter før han lå langt nok nede og jeg kunne begynne å presse. Så jeg tror han kom for fort ned og dermed dreide feil.

Anonymous poster hash: e319f...108
Skrevet

Alle mine 5 har ligget på høyre side av magen. Kun førstemann som var "stjernekikker". Hadde ingen mistanke.

Anonymous poster hash: 54b2d...a07
Skrevet

Ingen mistanke her om stjernekikker! Lå som han skulle, var på ultralyd dagen før og ingenting spes. Men det ble oppdaget fordi han brukte veldig lang tid på å komme ned under fødsel.

Skrevet

Her kom hun ut som stjernekikker. Hadde ingen anelse på forhånd men fødselen var rask og fin.

Skrevet

Tror ikke at de ligger feil i magen er noen indikasjon på at de kommer som stjernekikker. De dreier ikke riktig rundt når de kommer i fødselskanalen. Det er det som er problemet.

Min siste var stjernekikker. Forøvig en grusom fødsel. Gikk fort, men trodde jeg skulle stryke med.

Anonymous poster hash: 6992f...321
Skrevet

Begge mine to lå på "feil" side i magen.. jordmoren skremte vettet av meg og sa rett ut at sjansen var stor for at det ble stjernekikker og en jævelig fødsel.. jeg fikk noen timer på sykehuset og snakket med flere jordmødre som benektet at dette var tilfellet.. det finnet ingen forskning som tilsier at barnet skal komme ut som stjernekikker den ene eller andre veien for den roterer hele veien ned.. jeg husker ikke alt jeg ble fortalt, men de ble ganske sure på hun jordmora som hadde skremt meg.. Ingen av mine kom som stjernekikker :) 

Skrevet

Har født tre stjernekikkere. Ingen spesielle indikasjoner på forhånd. Er det i det hele tatt mulig å forutsi?

Anonymous poster hash: f95f8...24c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...