Gå til innhold

Må/Måtte dere på en ny ultralyd etter OUL ??

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg var til OUL på tirsdag og fikk beskjed fra jordmor at jeg må komme tilbake om 3-4uker for å sjekke hjertet til babyen på nytt. Hun klarte ikke å se arteriene så godt som hun helst ville. Hun mente at det var vanskelig å se pga. at jeg hadde litt ekstra på magen fra forrige fødsel og at babyen lå med ryggen opp.

Selvfølgelig er det bra at dem sjekker det om igjen, men jeg sitter jo her og er supernervøs for hver lille ting.. Hun hørte på hjertelyden og sa at den var det ikke noe galt med. Hun sa også at hun ikke mistenkte noe men at hun ville bare se en gang til når hjertet har blitt større.

Har dere opplevd dette? Takknemlig for svar! Var forresten 19+1 når jeg tok OUL.

Ha en fin dag! :)

Anonymous poster hash: 9123a...51e

Fortsetter under...

Da eg var OUL så ble ikke eg bed om å komme tilbake, eg har endel ekstra kilo på magen og de kunne se alt helt fint.. Men så er det jo stor forskjell fra person til person  :)  Er sikkert bare hun som vil være ekstra sikker? var alt annet ellers bra? 

Det går bra skal du se  :)

Anonymous poster hash: f1687...914

Det samme skjedde med meg. Det var måten babyen lå på som gjorde det vanskelig å se hjertet og navlestrengen. (Har ekstra på magen, men det var hun taktfull nok til ikke å nevne;-)) Var supernervøs, men alt var bra og hun fikk sett alt godt neste gang. Fikk også høre fra jordmor jeg går til kontroller hos at hun på ultralyd er skikkelig flink og nøye. Så det er nok ikke noe å bekymre seg over for deg heller:-)

Anonymous poster hash: 27e16...5e5

Tusen takk for svar dere! :) Det går sikkert bra, men det er jo mye unødig man stresser seg selv med har jeg oppdaget.. :) Alt annet var bra sa hun.. :) Men hun klarte ikke å se om det blir en jente eller gutt, så kanskje vi får vite det neste gang.. ;)

HI

Anonymous poster hash: 9123a...51e

Annonse

Jeg endte opp med å ha 3 ordinære ultralyder :P

Han ville rett og slett ikke vise seg frem. De har en liste over ting de må sjekke nøye på OUL, og får de ikke sjekket alt på listen første gang må man tilbake. Ikke noe å være redd for :)

Min mini var helt frisk, ville bare ikke vise seg frem. Han er nå 7 mnd og helt fantastisk ;)

Anonymous poster hash: c1cd1...d8b

Jeg også måtte ha en til for hun ikke fikk undersøkt alt pga ugunstig fosterleie som hun skrev.. Men når jeg var igjen, så sa hun at alt var bra så hun fikk tydligvis sett alt! Helt rolig blir jeg uansett ikke før han er ute og barnelegen sier han er frisk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...