Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #26 Skrevet 19. september 2013 Helsesøster sa til meg at barn med melkeallergi, som ikke tålte melk, ble generelt mindre av vekst. Det er ikke snakk om mye, og det var ikke snakk om bare høyde, men også bredde, og til og med tykkelse (skjelettet er jo med på å forme kroppene våre, for å si det sånn). Men hva er egentlig naturlig? Vi er ikke skapt til å drikke store melkemengder med kumelk, men så må vi også huske at før i tiden ammet man så lenge som mulig. Flere ammet i mange år, så fremt muligheten var der. Men mengden vi nå får i oss, vil jo være mange ganger doblet vil jeg tro, da vi, i i hvert fall Norge, har mye melkeprodukter i kostholdet. Man var jo også mindre av vekst før i tiden. Det er umulig å si hva som er riktig og hva som er galt. Det finnes forskning for både og, og vi kan diskutere dette ende opp og snute ned, vi kan likevel ikke komme med en konklusjon som er annet enn en mening, og ikke en fakt. Og dette med benskjørhet har jeg en mening om. Jeg tror det rett og slett kommer av andre sykdommer kommer av. Vi er innavlet over flere tusen år, vi ødelegger oss selv med medisiner og usunt kosthold, og fører dette videre, og videre... Men det er min mening, ingenting annet. Anonymous poster hash: 8d4f7...99d
Nettie+jentungen Skrevet 19. september 2013 #27 Skrevet 19. september 2013 Ungen på snart 17 mnd liker ikke melk, men gir henne yoghurt, ost, grønne grønnsaker osv. Jeg liker heller ikke melk og sikrer meg kalsium via andre kilder.
☆☆☆ Skrevet 19. september 2013 #28 Skrevet 19. september 2013 Har du prøvd med kulturmelk? Mange likar ikkje smaken av søtmelk, men drikk surmelk med stor apetitt (eg, blant andre). Denne melk/ikkje melk-diskusjonen her inne trur eg det er best å forbigå i stillhet. Når kjelder ein er einig med er trygge og gode og andre kjelder blir avfeid som utdaterte utan at ein i det heile tatt har undersøkt dei er det håplaust..
Dajm Skrevet 19. september 2013 #29 Skrevet 19. september 2013 Prøvd laktosefri melk? den er søtere på smak.. kanskje mere link Nan :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå