Gå til innhold

Baby og tv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor strenge er dere på tv for babyen? Mini er 4 måneder, og veldig fascinert av tv. Jeg vil helst ikke at han skal se på, syns det er med på å gjøre barn passive. I tillegg mener jeg å ha hørt noe om at for mye skjermer(mobil,iPad, tv) kan hemme språkutviklinga? Pappan syns derimot at det er kjempemorsomt, og kan fint sitte i sofaen med mini på fanget og se på "sammen". Hva gjør dere andre? Er det kanskje ikke så farlig? Er det eventuelt noe jeg kan vise samboer som får han til å skjønne at det er bedre at mini ligger på gulvet og leker og beveger seg? På forhånd takk for hjelpa:)

Anonymous poster hash: 80a21...0a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere bruker tv som "barnevakt" eller?! 

Anonymous poster hash: aa36d...6e9
Skrevet

Her ble ikke tv interessant før hun rundet ett år. Vi ser litt på morgenen, mest mens jeg får fikset meg så vi kommer oss avgårde, og litt før leggetid. Men hun sitter sjelden stille og ser på mer enn noen minutter, kanskje 5 minutter i fanget. Ellers går hun rundt og styrer litt, kommer tilbake og kikker litt, og går seg en tur igjen. Kan godt sette seg på gulvet med ryggen mot tv og lese en bok selv om barnetv står på. Så foreløpig har ikke vi noen restriksjoner.

Anonymous poster hash: 8e2de...aa7

Skrevet

Og uansett så ser jo ikke akkurat barnet ditt på tv da, hvis det er 4.mnd gammelt... Er jo så mye annet å leke med eller kose seg med?! Hvorfor tv? 

Anonymous poster hash: aa36d...6e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...