Gå til innhold

Kvise lignede byll i tannkjøtte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva det kan være? Treåringen har fått det og klager på smerter. Skal en tur til legen 11.20 med han, men lurer likevel på om andre har vært borti det og vet hva det kan komme av

Anonymous poster hash: 863b6...60b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hatt det og det var tegn på tannkjøttsykdom. Altså betennelse. Det har ikke utviklet seg hos meg, men jeg må gå ekstra ofte til tannlegen for å rengjøre ned i tannkjøttet. Får mye dekket da, siden det er definert som sykdom.

Anonymous poster hash: e38cb...02a
Skrevet

Tannlegen er rette instans her, det har antagelig satt seg en betennelse inni der. 

Jeg hadde det selv en gang og da var det en betennelse rundt roten til en tann tror jeg. Måtte ihvertfall ha antibiotika først også fikset tannlegen tanna etterpå..

Anonymous poster hash: d0403...761
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg hadde det en gang når jeg var liten. Tannlegen tømte den og det var det ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Ok, jeg vet faktisk ikke om jeg fikk medisin for det, dette er hva jeg husker selv...

Skrevet

På lege kontoret mente de legen var rette person. spurte de når jeg ringte for var usikker på om det var lege eller tannlege som var det rette. Men får nok sikkert beskjed om å kontakte tannlegen hvis legen ikke finner ut av det eller kan gjøre noe med det. Begynte med flutide for noen uker siden så vet ikke om det har sammenheng med det 

Skrevet

Noen som vet hva det kan være? Treåringen har fått det og klager på smerter. Skal en tur til legen 11.20 med han, men lurer likevel på om andre har vært borti det og vet hva det kan komme av

Han har en betennelse i en tann, skyldes vanligvis traume eller karies, du må ringe tannlegen!

Skrevet

Jeg fikk det en gang da jeg var liten, tror jeg var 5-6 år eller noe sånt. Da var det betennelse i roten til tannen, antagelig fordi den hadde fått en smell da jeg falt. Tannlegen måtte trekke den..

Skrevet

Hører alle her sier tannlegen, men hvorfor sier de på legekontoret at lege skal se på det da og ho ene som jobber i barnehagen mente og legen. Får heller ringe tannlegen når jeg kommer hjem hvis ikke legen har noe svar

Skrevet

Hører alle her sier tannlegen, men hvorfor sier de på legekontoret at lege skal se på det da og ho ene som jobber i barnehagen mente og legen. Får heller ringe tannlegen når jeg kommer hjem hvis ikke legen har noe svar

Det kan jo godt hende legen kan hjelpe også, om ikke annet ber han dere vel ta kontakt med tannlegen. Min niese hadde en liten kul/cycte i munnen som hun måtte operere vekk, det gjorde de på sykehuset. Den kom tilbake så de måtte fjerne den en gang til, men etter det har den vært borte. Det fant de egentlig aldri ut hva var, de sa bare at den var godartet så de trengte ikke bekymre seg.

Men hun hadde ikke smerter, siden sønnen din har vondt er det vel nærliggende å tro at det er betent?

Anonymous poster hash: d0403...761

Skrevet

Kan det være begynnende munn, hånd og fot sykdom? Enkelte steder går denne sykdommen mye i barnehager, og den smitter lett. 

Om ikke tror jeg også det kan være betennelse i noen form. At rette instans kanskje er tannlegekontoret. 

Anonymous poster hash: b7879...32c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...