Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Vi har nylig hatt fødselsdagsselskap for datteren vår. Hadde hele klassen på drøyt 20 unger (1. klasse). Etterpå snakket jeg og mannen om hvor greit det egentlig gikk og hvor veloppdragne og greie ungene var. Selvfølgelig ble det en del støy, noen sølte litt saft ol, men ingen store problemer. Slik har det vært med begge ungene opp gjennom barnehagen også. Rett etterå snakket jeg med en annen mor. Hun fortalte at barnebursdager var hennes store mareritt. De hadde bestemt seg for at det fikk datteren klare seg uten. De orket ikke uoppdragne, bråkete unger. Det er rart hvor ulikt vi oppfatter de samme barna. Hvem av oss som har "rett" vet jeg ikke, men det er tydelig at vi har et helt ulikt syn på hvordan barn bør være. Det er faktisk ganske interessant. Hva mener dere man faktisk bør forvente av barn i forhold til bursdagsselskaper? Jeg har ingenting imot at de velger vekk barnebursdag. Det er deres valg. Jeg var bare overasket over begrunnelsen ettersom jeg selv oppfattet disse ungene som så greie å ha med å gjøre og altid har lurt på hvor disse bråkete, uoppdragne ungene man leser om befinner seg. Det hadde aldri falt meg inn at noen oppfattet våre barn og deres klassekamerater slik. Anonymous poster hash: 40d75...02b
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Det betyr jo ikke nødvendigvis at hun har en annen oppfatning av de samme barna. Det er bare at hun har en annen toleransegrense enn deg. Hun synes jo ikke nødvendigvis de er uvanlig bråkete og uoppdragne, men at det saftsølet og skravlingen som du synes er koselig, er et bittelite helvete for henne. Jeg og min venninne er også sånn. Vi jobbet tidligere i restaurant, og hun vurderte og ikke få barn fordi det var så slitsomt med barneselskaper. Jeg syntes det var stas med litt liv i leiren Det er noen voksne som rett og slett ikke er så glad i mange barn på samme sted, oppdragne eller ei. Anonymous poster hash: 55cc8...702
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Mine unger får selvsagt feire bursdager med vennene sine, men jeg skal ærlig innrømme at jeg gruer meg i mnd i forveien. Ikke fordi ungene er så uoppdragne, for det er de ikke, de er bare så ekstremt støyete.. Sier som hun over meg, at det nok kommer av at man har forskjellig referansepunkt for hva som er grei oppførsel og ikke. Jeg f.eks liker IKKE at ungene sitter urolige med bordet, og går til og fra når de spiser. Hos oss er ikke det greit, ei heller i bursdagsselskap. Men hos andre, får de nærmest stående buffet og løper rundt med maten i hele huset... Anonymous poster hash: 9500f...508
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Mine unger får selvsagt feire bursdager med vennene sine, men jeg skal ærlig innrømme at jeg gruer meg i mnd i forveien. Ikke fordi ungene er så uoppdragne, for det er de ikke, de er bare så ekstremt støyete.. Sier som hun over meg, at det nok kommer av at man har forskjellig referansepunkt for hva som er grei oppførsel og ikke. Jeg f.eks liker IKKE at ungene sitter urolige med bordet, og går til og fra når de spiser. Hos oss er ikke det greit, ei heller i bursdagsselskap. Men hos andre, får de nærmest stående buffet og løper rundt med maten i hele huset... Anonymous poster hash: 9500f...508 Jeg forstår godt at man har ulikt referansepunkt, men jeg ble overasket over hvor stor forskjellen var og hva noen oppfatter som plagsomt. Slik jeg oppfatter disse ungene sitter de pent ved bordet. De sør om å få gå fra når de er ferdige, de takker for maten. Det er ikke snakk om unger som løper rundt med maten mens de kaster saft etter hverandre. Blir det søl er det uhell ol, men det er klart vi må kansje si fra tre ganger at nå er det mat før alle har satt seg, de ler og tuller. Med 20 mennesker på besøk blir det jo litt mer bråk enn det ellers er i huset. Det ville det vært med 20 voksne også. Etter den samtalen har jeg tenkt en del på hvordan mine egne unger blir oppfattet. Etter min mening oppfører de seg bra, men de høres, det hender de søler og noen ganger er de så opptatte med det de driver med at de ikke "hører" når vi gir en beskjed. For meg er det helt greit, men det er litt ekkelt å tenke på at andre da kansje oppfatter dem som slitsome, bråkete og uhøflige. HI Anonymous poster hash: 40d75...02b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå