Gå til innhold

Dere med ca 50.000 i inntekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser budsjettet deres ut? Lurer på hvor mye vi har råd til å betale i lån i mnd. Tenker 25.000....

Anonymous poster hash: 78b00...497

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ser budsjettet deres ut? Lurer på hvor mye vi har råd til å betale i lån i mnd. Tenker 25.000....

Anonymous poster hash: 78b00...497 [/quote

Ååååh, 50000 i mnd ja... Nei da kan ikke jeg hjelpe deg likevel:p

Anonymous poster hash: e2839...ecb

Skrevet

Det kommer jo an på hvilke andre utgifter du har... Må dere ha to biler, hva slags hus bor dere i (forsikring, fyring, internett, parabol, kommunale avgifter osv varierer jo etter hvor dere bor og i hva slags bolig), hva slags vaner og ønsker har dere når det kommer til ferier, hverdagsluksus som middag på restaurant, hvor ofte til frisør, hva slags klær dere kjøper osv osv

Vi har 45.000,- inn hver måned og betaler 12.000,- på lånet, noe mer hadde blitt veldig veldig trangt for oss.

Men vi har fire barn da, så en del utgifter til barnehage og sfo. To av ungene er ganske store gutter som er aktive i idrett og spiser som hester, bare matbudsjettet her i huset er på 12.000 kr. Så skal fire unger ha klær, sko, div utstyr som sykler, ski, skøyter osv. Det går jo en del penger til fritidsaktiviteter, turn, fotball, ballett osv koster en del penger. Skal hele familien på kino går det fort over 1000 kr osv osv osv.

Vi lever overhodet ikke i sus og dus, er veldig bevisste og sløser aldri, men likevel forsvinner alle pengene hver måned. Jeg kunne ikke bodd noe dyrere enn det vi gjør nå.

Anonymous poster hash: d2eb0...9aa
Skrevet

Jeg har utbetalt ca 60000 kr tusen i måneden og har huslån på 10000 kr i måneden. Etter at alle regninger er betalt har jeg og min datter igjen over 30000 kr i måneden til mat og fritid så jeg hadde fint klart høyere lån.

Anonymous poster hash: 5130e...ec6

Skrevet

2 voksne 2 barn, 50 000 i mnd

hus, hytte, 2 biler og div små kjøretøy.. (Har veldig lite i lån per dags dato, men er snart oppe i 1,5 mill pga utbygg. Har flexilån og det er veldig greit med tanke på å styre all økonomien vår selv, men det krever såklart disiplin)

betaler 15 000 i mnd i rente og avdrag

Mnd budsjettet har jeg rett og slett ikke helt oversikt over, men vi har en del ekstra igjen hver mnd som vi putter inn på lånet. 

Vi er gode til å spare penger, har matbudsjett og bruker ikke penger på unødvendigheter. Er gjerne føre var og handler utstyr/klær og div på salg.

Jeg tror JEG ville følt meg "kvalt" av å måtte betale 25000 i mnd på lån- selv om vi sikkert allerede gjør dette siden vi gjerne betaler inn mye en annen mnd når vi plutselig har mye på konto. 

Anonymous poster hash: 4c0d1...7ff
Skrevet

Min mann og jeg har til sammen utbetalt 75000/mnd, og betaler ca 25000/mnd i boliglån. Vi er merkelig nok alltid i minus hver mnd, men det henger sammen med andre utgifter som studielån, billån, forsikringer osv. Det er jo galskap at vi ikke har mye igjen ved månedslutt...

Anonymous poster hash: 17863...529

Skrevet

Mannen min og jeg får utbetalt ca 53 000kr pr måned. Vi har to unger som går på barnehagen. I tillegg så har vi to biler hvor vi har et lån på ca.240 000kr via jobben min hvor renten er drit lavt ( hadde ikke vært for det, så hadde jeg cashet det ut for lenge siden).

Slik ser budsjettet vårt noenlunde ut:

Huslån ca 11 000

Billån ca 2600

Årsavgift 550

nrk linsens, avis abn: ca 490

Mobil: ca 350kr ( mannen, jeg får dekt via jobben )

Kom. Avg: 850

Strøm: 2000

Diesel: 1000

Barnehage: ca 4500 ( inkl kostpenga)

Forsikring: 1300

Mat: 5000

Div: 4000 ( f.eks ekstra utg. til bilen, huset, ungene osv)

Aksje sparing: 2500

Totalt: 36 140

Slik ser iallfall månedlig budsjettet vårt for 2013. Jeg setter opp et budsjett hvert år for å ha kontroll over økonomien vår. Og etter at vi gjorde det, hadde vi plutselig mer å rutte på ;) angrer derfor ikke på et sekund for at jeg tok taki dette for 5 år siden.

Den siste tiden har vi betalt hardt ned på huslånet, så det er nok ikke lenge til vi er gjeldsfritt :)

Anonymous poster hash: f551a...c97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...