Gå til innhold

Hvordan skal vi rekke alt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi jobber fullt begge to, har en i barnehagen og en førsteklassing. 

Vi er hjemme 1630, akkurat i tide til å hente på SFO og i bhg. Det er da livet starter i resten av nærområde. Da starter treninga for ungene, kor, korps - you name it. Noe starter dog ikke før 17 - så da har vi god tid om ungen skal delta på noe av det. Jeg ser ikke hvordan logistikken skal gå opp? I tillegg forventes det at vi skal stille opp på vennegrupper, arrangere det selv + bursdager og ellers ha venner på besøk i hverdagene. 

Våre ettermiddager løper avgårde i sinnsyk fart, hjem 1640, spise 1700, lekser til 1730, så en halvtime lek, samvær, kos, hårvask osv til 1800 og BarneTV, så er det faktisk sengetid. 
Nå er den eldste kun med på allidrett en gang i uka, så foreløpig funker det greit altså, men jeg har en følelse av at det fordres at en av foreldrene skal være deltidsarbeider (noe mange her er hvor vi bor...) Og stiller man ikke opp på vennegrupper og slikt, så stemples man som vanskelig av skole og andre foreldre.

Dagens klagesang - er vel neppe bare vi som har det sånn:)

Anonymous poster hash: a220d...ff2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noen som liker å ha litt for mange baller i lufta om gangen, og noen som tror det er forventet. Det eneste jeg ser på som litt hjelp om begge vil jobbe fullt er at barna må begrenses med tanke på fritidsaktiviteter. Jeg tenker ikke bare for å få kabalen til å gå opp, men for barnas egen skyld. De bør ha litt tid for seg selv hver deg, tid til å velge hva de skal gjøre helt spontant, og aller helst tid til å kjede seg en liten stund også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...