Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Rart spørsmål kanskje, men jeg har brukt opp 100 tbl på 8 mnd, og kvier meg til å spørre legen etter mer. Har hatt nakkeprolaps (operert og satt inn inplantat) som i grunn ikke gi så mye plager, men jeg er mye plaget med smerter i nakke/skulder som gir kraftig hodepine med kvalme, lyd- og lysømfintlighet. Det er ikke migrene, men nerver i klem. Tidligere har jeg fått 20 tabletter av gangen, og tatt ut 4 pk i året. En pakke har holdt i 2 mnd, så har jeg pint meg en måned før jeg har gått til legen. Føler egentlig ikke at jeg bruker mye. Jeg bruker 2 tabletter av gangen, og da blir det ca. hver 4. dag (kveld). Det kan godt gå 14 dager uten at jeg bruker det, men da bruker jeg det kanskje 3 dager på rad. Dessverre kan jeg ikke bruke Ibux pga. tidligere nsaids-magesår. Ibux i kombinasjon med Paracet fungerer egentlig bedre enn Tramadol med Parcet, men der har jeg dessverre lite valg. Synes det er vanskelig å be om mer fra legen, men hvis jeg legger meg med kraftig hodepine så våkner jeg med det og det er nok så plagsomt og hemmer meg. Jeg vet jeg må ta valget selv, men hadde dere hatt betenkeligheter med å spørre? Anonymous poster hash: dbb37...699
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Jeg aner ikke om det er mye eller lite, men hvis du selv føler at du trenger det, så hadde jeg bestilt time hos legen og spurt han/hun. Det er bare du og legen din som kjenner til plagene dine og kan vite om det er fornuftig eller ikke at du tar mye smertestillende. Anonymous poster hash: 4dcb4...ae0
Namnam:D Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Hei! Jeg stilte faktisk nesten samme spørsmålet her inne for en stund siden. Opererte for prolaps i ryggen for noen år siden, og har innimellom hatt behov for tramadol på dager der ryggen er fryktelig sliten. Vellykket operasjon, men ryggen er jo svekket. Gikk tom for tramadol, og vegret meg for å gå til legen siden jeg jo var operert og skulle være tilnærmet bra igjen. Var redd for at legen skulle tro at jeg ville misbruke tablettene eller at han mente jeg ikke trengte dem. Fikk som svar her inne at dette ikke ville være et problem hos legen. Jeg har faktisk et problem med ryggen som alltid vil være der. Kronisk faktisk, selv om det nå faktisk er til å leve med. Jeg fikk ihvertfall resept hos legen. Ikkeno problem!!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Må du nesten spørre legen om. Jeg brukte maxdose i sikkert 3 mnd... Anonymous poster hash: db031...7a6
Namnam:D Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Og forresten, 100 tramadol er IKKE mye på 8mnd. Da jeg ventet på operasjon levde jeg i et ganske så heftig smerte"helvete". Jeg tok 6 tramadol om dagen...pluss paracet og ibux...Og STERKE stikkpiller en gang i døgnet for å få sove...
HvittHus Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 100 tramadol på ca 240 dager er overhodet ikke mye når man har en historie som din. En misbruker ville ha brukt mye større mengder. Gå til legen og be om ny resept. Det er ikke bra å gå med for mye smerter.
Mammaaaaaa Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Er fornøyd når 100pkn varer i 3 mnd! Aldri noe problem å få ny!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Hei! Jeg stilte faktisk nesten samme spørsmålet her inne for en stund siden. Opererte for prolaps i ryggen for noen år siden, og har innimellom hatt behov for tramadol på dager der ryggen er fryktelig sliten. Vellykket operasjon, men ryggen er jo svekket. Gikk tom for tramadol, og vegret meg for å gå til legen siden jeg jo var operert og skulle være tilnærmet bra igjen. Var redd for at legen skulle tro at jeg ville misbruke tablettene eller at han mente jeg ikke trengte dem. Fikk som svar her inne at dette ikke ville være et problem hos legen. Jeg har faktisk et problem med ryggen som alltid vil være der. Kronisk faktisk, selv om det nå faktisk er til å leve med. Jeg fikk ihvertfall resept hos legen. Ikkeno problem!! Takk for svar Ja, en prolaps er ikke noe å spøke med. Det er faktisk legen min som minner meg på at dette var en svær operasjon, fordi jeg føler meg nok så normal etterpå Jeg brukte lite tramadol i forkant av operasjonen. Fikk 20 tramadol da de ikke visste hva smertene kom av. De virket ikke litt en gang. Da jeg ble følelsesløs/nummen fra nakken og ned et par dager etter, ble jeg lagt inn på nevrologisk avdeling. De kunne ikke ta røntgen pga. helg (tro det eller ei), så ble pumpa full av morfin. Da mr-resultatet kom mandagen, ble jeg overført til Ullevål for hasteoperasjon da jeg sto i fare for å bli lam fra halsen og ned. På en måte var jeg heldigere enn de som går i månedsvis med prolaps. Jeg hadde skjærende smerter ut i armer og ben i tillegg til nakke, og det hadde vært nærmest umulig å leve lenge med. Jeg klarte ikke ligge, stå og klarte kun å sitte i en stilling. I ukene i etterkant brukte jeg en del tramadol og ibux. Fortsatte med Ibux og fikk magesår til slutt :-p Derfor begynte jeg med tramadol igjen. Jeg må manne meg opp til å snakke med legen. Selv om jeg "bare" har brukt 100 tbl. på 8 mnd., føler jeg som en narkoman på tiggertokt :-p Anonymous poster hash: dbb37...699
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Takk for alle svar. Jobber med å manne meg opp Anonymous poster hash: dbb37...699
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Det er ikke mye Vanligvis gis 50mg x 4 i døgnet. Altså 28 tabletter i uken. Så hvis du har brukt 100 tabletter på 8 måneder er ikke det mye Hilsen sykepleier Anonymous poster hash: 05291...85c
Namnam:D Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Du får manne deg opp ja Går nok veldig greit. Prolaps er såvisst ikke noe å spøke med nei. Legen min måtte til slutt selv ringe sykehuset og be dem fremskynde operasjon grunnet smertehensyn. Fikk da kjapt operasjon. Mitt prolaps hadde lagt isjias-nerven i klem, sånn på toppen av det hele liksom... Derfor de intense smertene. Har varige svekkede reflekser i beinet fordi den nerven lå i klem, og det kunne blitt værre hvis ikke operasjonen ble fremskyndet. Smertene idag er til å leve med stort sett, men trenger, som deg, noe sterkere enn paracet de dagene ryggen og høyre beinet verker... Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå