Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Min 5 ,mnd gamle sønn vil ikke ligge til puppen mer enn 1-3 min. Dette startet da han var 3 mnd. Da skrek han og kastet seg på og av. Nå bare slipper han taket og vrir seg unna. Han spiser kun i søvne, så må derfor bysse han i søvn med smokk for så å bytte smokken med puppen. Dette har vi gjort så langt: - Prøvd flaske. Han tok denne tidligere, men begynte da også å kave etter han hadde spist ca 30 ml. Nå tar han ikke flaske i det hele tatt, bare biter på den. - Prøvd tutkopp. Bare biter på denne også. - Utredning hos barnelege. Han har melkeallergi. Barnelegen mente dette ga ubehag under spising, men har spist melkefritt i to mnd uten bedring. Noen ganger skriker han etter å ha sugd et par tak og har derfor ikke rukket å få melk i magen engang. Virker da som at han har ubehag fra munnen. - Refluks. Basert på at han har litt syrlig ånde og at spisemønsteret ligner på brorens (som hadde refluks) ville barnelegen forsøke med Nexium. Har fått dette siden 23. juli uten bedring. - Ammer i mørket på soverommet. - Prøvd alle mulige ammestillinger, forskjellige typer flasker, mm og ulike typer melkefrie mme med varierende temperaturer uten hell. - Vært hos manuellterapeut og kiropraktor pga låsninger, men dette ble raskt ordnet opp i. Jeg forsøkte å la han styre ved å ikke gi mer mat når han ikke ville mer, men da stagnerte vekten og bleiene ble tørre på dagtid. Han spiser 1/2 porsjon grøt på formiddagen og 1/3 middagsglass på ettermiddagen. Får ikke i han fulle porsjoner uten tvang, så derfor gir jeg meg da han ikke vil ha mer (vrir seg unna, spytter ut og begynner etterhvert å sutre). Det eneste han virkelig koser seg med er kald fruktmos. Må legge til at han virker veldig fornøyd, gir sjelden tegn til sult. Han kan sove opptil 3 timer på den lengste duppen på formiddagen (ellers smådupper) og opptil 7 timer på første økt på natt (fra kl 19). Jeg synes bare det er så slitsomt at hvert måltid blir en kamp og at jeg må holde meg hjemme og bysse han i søvn hver gang jeg skal gi han mat. Han spiser heller ikke så effektivt alltid når han sover. Og selv om han spiser noe fast føde så må han jo fremdeles ha melk. Vet også at han er ekstremt plaget med kløe fra gommene sine innimellom. Flere ganger han sovner mens han sutrer og gnager på fingrene sine. Har stort sett alltid fingrene i munnen mens han lager au-au-lyd (litt vanskelig å forklare ) Han "glefser" også etter meg når jeg tar han opp og biter på skuldren min, kragebeinet og haka Slik har vi hatt det på og av veldig lenge, men synes det er rart at tannfrembrudd kan gi han spisenekt over så lang tid. Dette ble veldig langt og rotete, men er takknemlig hvis noen har lignende erfaringer. Anonymous poster hash: f1e6f...066
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Jeg vet om noen som fikk hjelp av ernæringsfysiolog fordi babyen deres nektet å spise noe som helst. Årsaken til at problemene starter var låsninger som gjorde at det var vondt å ligge og spise og etterhvert koblet babyen det å spise med å ha smerter, så selv om de fikk gjort noe med låsningene, spiste hun ikke noe mer. Det høres jo ut som dere allerede har fått mye hjelp fra lege, så jeg ville tatt kontakt med legen igjen og bedt om videre oppfølging og evt en henvisning til en ernæringsfysiolog. Anonymous poster hash: f66f0...e11
Dajm Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Låsninger kan komme tilbake så jeg hadde tatt en ny rundte til kiropraktor. Vi var jevnlig med vår fra hun var nyfødt til 1 års alder.. Hun hadde problemer med å holde vakum.. spenninger rundt kjeven og i nakken. Var fin i mange perioder før hun fikk tilabakeannfall.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Låsninger kan komme tilbake så jeg hadde tatt en ny rundte til kiropraktor. Vi var jevnlig med vår fra hun var nyfødt til 1 års alder.. Hun hadde problemer med å holde vakum.. spenninger rundt kjeven og i nakken. Var fin i mange perioder før hun fikk tilabakeannfall. Ja, men vi har akkurat vært en ny runde. Finner ingen nye låsninger. Den lille skjevheten han hadde i bakhodet er også borte. Jeg sliter til tider med å få i han fast føde også. I dag sutret han fra første skje med grøt. Men tusen takk for tips i alle fall Anonymous poster hash: f1e6f...066
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Jeg vet om noen som fikk hjelp av ernæringsfysiolog fordi babyen deres nektet å spise noe som helst. Årsaken til at problemene starter var låsninger som gjorde at det var vondt å ligge og spise og etterhvert koblet babyen det å spise med å ha smerter, så selv om de fikk gjort noe med låsningene, spiste hun ikke noe mer. Det høres jo ut som dere allerede har fått mye hjelp fra lege, så jeg ville tatt kontakt med legen igjen og bedt om videre oppfølging og evt en henvisning til en ernæringsfysiolog. Anonymous poster hash: f66f0...e11 Vet du hva ernæringsfysiologen gjorde? Spiste ikke babyen noe? Lillegutt spiser jo, men bare i søvne. Går så som så med fast føde. Noen dager er han mer villig enn andre og kald fruktmos går nesten alltid ned Dette skal jeg uansett sjekke opp. Fikk et tips om spisevegringsavdelingen på Rikshospitalet også. Anonymous poster hash: f1e6f...066
anabanda Skrevet 20. oktober 2013 #6 Skrevet 20. oktober 2013 Min lille skatt på 4,5 mnd har det på akkurat samme måten. Han må bysses i søvn hver gang jeg skal amme, noe som gar pågått siden han var ca 7-8 uker. Jeg har ikke fått noe særlig hjelp fra helsestasjonen, men skal ta det opp igjen på neste kontroll, kanskje han burde utredes for problemene. Har grått mye og vært frustrert over ammenekten hans. Han tar heller ikke flasken særlig godt, men roter og virrer med hodet når vi forsøker å gi. Får kanskje maks i seg 50 ml. Han har vært til manuellterapeut, men hadde ikke løsninger som skulle kunne gi ammeproblemer. Han ammer lite på dagtid, men spiser en del om natten. Da begynner han å makke eller gråte litt i søvne og jeg finner fram puppen. Han åpner aldri øynene men spiser igjen...
Countess Skrevet 31. januar 2014 #7 Skrevet 31. januar 2014 Hei ser det er en gammel tråd, men prøver uansett! Vi har akkurat samme problemet nå. Datteren min på 5,5 mnd spiser på natten, men det er kun da hun spiser uten problem. På dagen får jeg til å spise 1-2 ganger, men mest bare skriker hun når jeg legger henne til. Suger litt, og trekker seg unna.. Sånn går det en stund før jeg gir opp. Hun legger på seg fint, men hun har blitt værre den siste uken. Hun spiser yderst lite grøt, og samme mengde frukt. Hun tar verken flaske eller smokk, og mme er utelukket (hun spytter det ut.) Hvordan gikk det med dere? Fant dere ut hva det var?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2014 #8 Skrevet 31. januar 2014 Jeg kan også legge til min historie her. Har baby på snart 4 mnd som fullammes. Han spiser ikke noen andre steder enn liggende i dobbeltsengen i mørket. Er det lys, eller jeg sitter kan jeg bare glemme det. Han suger litt men begynner å gråte. Blir tydelig sint og biter seg fast i brystvorten og river i den. Klorer og kaver med armene. Han får ikke annen mat og han nekter flaske. Men han spiser godt i sengen altså. Det er bare fryktelig upraktisk å følge at man ikke kan dra noe sted lenger enn 2 timer for å rekke hjem og amme igjen. Anonymous poster hash: 4d659...5ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå