Gå til innhold

Syk baby..... Tips ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uffameien.. Mini på 10 mnd ble forkjøla i dag.. Vært småsyk 2 ganger før da hun var et par mnd gammel, da også kom det sånn på dagen.

Hun skriker eller gråter så og si aldri, så nå har mammahjertet mitt det vondt.
Hun bare skriker i senga, er full av snørr og har litt feber..
Har sånn idiotisk nesesuger fra apoteket, men den funker jo ikke i det hele tatt.. Skal kjøpe sånn annen man suger med munnen i morgen.

Men noen som har noen tips?
Kan jeg gi henne vanlig paracet ? Hvor mye eventuelt? 
Vet jeg kan legge noe under senga så hun ligger med hodet litt høyt.. Noe mer? 

Tar imot alt av råd. Første gang med sykt barn er ikke morro :(

Tips til å få henne til å sove spesielt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet stikkpiller tilpasset barnets vekt.

Saltvannsspray til nesa.

Blir hun veldig tett ville jeg brukt litt vanlig nesespray (for babyer) ved leggetid så hun får sove.

Luft på soverommet før hun skal sove så det ikke blir så tett luft, men ikke la henne fryse altså, bare hurtigluft så det blir litt frisk luft å puste i.

Anonymous poster hash: 4329e...019
Skrevet

Har du ikke stikkpiller så kan du antagelig gi vanlig paracet, men jeg ville ikke gitt mer enn 1/4.

Ville heller ikke gitt ved feber lavere enn 39.

Hev hodeenden og unngå melkeprodukter.

Skrevet

Hva mener du med vanlig paracet? En tablett? Det beste er nok stikkpiller eller mikstur. Hvis du ikke har det, kan du dele en 500 mg tablett, først i to halve og så deler du den andre halvdelen i to igjen. Gi henne 1/4 tablett (125 mg)

Denne kan du knuse og blande i noe godt.

Du kan også gi nesespray for barn. Funker mye bedre enn saltvann og nesesuger. God bedring!

Anonymous poster hash: e78ad...4ac

Skrevet

Del en løk i to og legg den under senga med skjæresiden opp, legg en pute under madrassen og pass på at rommet er svalt.Du kan ikke gi henne vanlig voksen pParacet så i morgen stikker du på apoteket å kjøper stikkpiller eller flytende Paracet til barn, har du det nå kam du gi henne det.

Ellers så kommer det nok til å gå bra, sørg for å få i henne nok veske og følg med på allmenntilstanden. God bedring:-)

Anonymous poster hash: 02f0b...e21

Skrevet

Hev senga i hodeenden, feks.legg noen bøker under begge bena i hodeenden på senga, slik at det kan bli lettere for barnet å puste.

Gi nok å drikke. Pass på at det er tissebleier.

Gi paracet ved dårlig almenntilstand og høy feber.

Sørg for god luft på soverommet.

Kle av barnet dersom hun er veldig varm og klam.

Ring lege(vakt) for råd og time om du er bekymret eller tilstanden blir verre, vedvarer og ikke blir bedre etternoen dager

Anonymous poster hash: b86ab...3c2
Skrevet

Ikke glem at barn også kan ha smerter så om du mistenker f.eks sterke halssmerter på tross av at hun er afebril bør hun fremdeles få Paracet.

Anonymous poster hash: d498e...1d9

Skrevet

Tusen takk for alle tips. Nei jeg har kun vanlig voksenparacet liggende et sted tror jeg, så får gi henne en kvart sånn hvis feberen er høyere etterpå. 
Hun HATER at jeg tuller med nesa hennes. bruker alltid q-tips til å ta busene, men nå er det også tomt (typisk). Hadde vel ikke fungert på rennenese uansett.
Skal på apoteket i morgen, så får jeg gjøre det beste ut av natta! ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...