Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Har skrevet et innlegg om dette før, men føler fortsatt at det er litt i det uvisse dette her... Kort fortalt - oppdaget blodblandet slim to dager i forbindelse med smittsom diare på meg selv. Var hos legen, og det ga utslag på test der. Leverte så en avføringsprøve som ble testet for div bakterier, ingen utslag. Leverte også prøver på legekontoret for de de tre neste dagene for å sjekke for blod - var ikke blod i de. Og da burde vel jeg tenke at jeg er frisk, men jeg er fortsatt engstelig, siden det ikke ga utslag på bakterier - hadde det gjort det var det jo en god forklaring. Ville dere slått dere til ro med dette? Må legge til at blodprosenten var fin. Anonymous poster hash: 55a66...f64
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Kan være noe så enkelt som en innvendig hemoriode som har sprukket Anonymous poster hash: 9077a...1e6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Jeg ville slått meg til ro med dette enn så lenge. Hvis du får magesmerter, oppdager blod i avføringen, diarè og/eller luftplager så ville je kontaktet lege igjen. Anonymous poster hash: de50e...802
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Det er sannsyneligvis ikke hemoride, legen sjekket og hun kunne ikke kjenne noe. Må kanskje prøve å slå meg til ro med det - men egentlig så er tanken min nå at diaren trigget en svulst til å begynne å blø, og at det er forklaringen, huff, dette er vanskelig. (Vet ikke engang om det er mulig, men jeg tenker sånn) Anonymous poster hash: 55a66...f64
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Hvorfor skal diaren trigge en svulst til å blø? Det er heller ved trang passasje og forstoppelse at ev svulst vil blø. Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: d049f...78b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Jeg vet ikke hvorfor jeg tror det - det er bare fordi jeg leter etter et svar på blodet, og er redd for det værste. Jeg er 38, så ikke helt ung Anonymous poster hash: 55a66...f64
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Andre? Anonymous poster hash: 55a66...f64
monson Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 Du ble sikkert saar etter diare, og derfor begynnte du aa blo. Grunnen til at han ikke oppdaget blod i avforingen er nokk sikkert fordi at du ikke har blod i men uttenfor. Saa da kommer ikke blodet fra magen eller lengere inn i tarm. Men i selve aapningen eller like for. Er ikke noe aa bry seg om tror jeg
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 Om du er bekymret så ber du fastlegen om å snakke med gastroenterolog. Muligheter for CT colon? Anonymous poster hash: d049f...78b
scarecrow2011 Skrevet 19. september 2013 #10 Skrevet 19. september 2013 Diaré kan føre til sår tarm. Rødt friskt blod betyr det kommer fra langt nede i tarmen, og det er stort sett fra rifter. Sannsynligvis har diareen forårsaket en liten rift, og det ser ofte mer ut enn hva det virkelig er når det blandes med slim ( som også kan skyldes irritert tarm). Finner du svart blod i avføringen derimot må du ringe legen siden det betyr blødninger lengre oppe.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #11 Skrevet 19. september 2013 Jeg har vært hos lege. Hun undersøkte med en finger, kunne ikke kjenne hemorider eller rifter (men er vel ikke sikkert man kjenner en rift så godt).Det så ikke så mye ut, men var slim som var blandet med litt friskt blod. Anonymous poster hash: 55a66...f64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå