Gå til innhold

Hva synes du er en ung mor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare nyskjerrig på hva dere definerer som ung mor..?

Anonymous poster hash: 95e2f...828

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som får barn før 25 er unge mødre i mine øyne :-)

Anonymous poster hash: 091a2...94a
Skrevet

Mellom 17 og 22. Under 17 er barn som får barn og over 22 er man ikke så ung lengre med tanke på å bli mamma

Anonymous poster hash: 1152f...8b2
Skrevet

Jeg fikk første som 32 og andre som 35, så for meg er.. la oss si... under 27 år er unge mødre.

Skrevet

Jeg var 18 og mener d er alt for ungt.

Anonymous poster hash: 1e274...acb

Skrevet

De som fortsatt selv er på et barne-stadie mentalt. Som ikke evner å se konsekvensene av handlingene sine både før, under og etter. De som får barn i den tro om at de fortsatt kan feste, døgne rundt og gjøre akkurat hva de vil...Jeg går ikke ut ifra alder når jeg skal definere en ung mor. Må vi gå etter alder vil jeg si de som ikke er passert atten enda.

Anonymous poster hash: 0c64a...6c3
Skrevet

For å passe inn i "unge mødre", så vil jeg si maks 21 år (+ mangel på filtre). I mitt hode er allikevel de under 25 år unge :)

Skrevet

Jeg er 25 og venter min første nå om veldig få dager. Ønsket meg barn rundt 25 - 27 for min første.

Jeg synes rundt 25 er en fin start, men mener mye avhenger av mental alder .

Min forlovede er 35 nå i desember.

Skrevet

Under 20... egentlig under 18, da man som 18 regnes som voksen og et fri til å gjøre som man vil, så en 18 åring er en voksen mor hun og...

Det har nok mest med alderen "oppi hodet" å gjøre.

Skrevet

Den mentale alderen veier mer enn årstallet man er født i. Noen er mer klar som 19 enn kanskje en på 23 til tider.

Men for å svare på spørsmålet syns jeg at under 20 er ungt.

Anonymous poster hash: 832e3...648
Skrevet

Jeg syns kanskje før 20 år.. jeg var 20 år og mener jeg var veldig klar hvis man ser bort ifra at jeg sluttet på skolen pga graviditet.. men jeg var ansvarsfull, moden, ferdig rast fra meg og "voksen".. men det er veldig forskjell på mennesker..

Skrevet

Under 25 er ung mor.

Men det går mye på det mentale.

Anonymous poster hash: defd9...ff7
Skrevet

Jeg ser på meg selv som ung mor ( var 18), men generelt syns jeg alt under22-23 er ungt. AnBefaler alle å være ferdig med utdanning og fått (helst kjøpt) bolig før de får barn.

Jeg tok den vanskelige veien (ung, uten utdannelse, leide bolig..) men har klart meg ved å jobbe knall hardt :-) er ferdig utdanna og eier leilihet og er veldig fornøyd selv om jeg fikk barn tidlig :-)

Skrevet

Tja, under 21 kanskje, har ikke tenkt så veldig over det ;)

Skrevet

Alt under 24 er ungt.......Fra 24--25 er passe for å få barn mener jeg...uavhengig av det meste. Blir ikke så imponert når folk får barn når de er 18-23 år....

Anonymous poster hash: b3e0c...865
Skrevet

Alt kommer ann på det mentale, men uansett så er alt under 20 år for ungt. Mye med at man ikke er ferdig med utdanning, ikke har fått jobbet seg opp en god jobb og en god lønn som regel og kanskje ikke erfart så masse enda.

Jeg hadde jobbet to år etter endt bachlorgrad og hadde fast jobb da jeg fikk min første som 23 åring og føler meg langt fra en ung mor, men føler at mange så på meg som en ung mor, iallefall når jeg var på kontroller osv og alle som var der samtidig som meg var kanskje 10 år eldre og førstegangs fødende. Men folk er forskjellig og man kan være en moden 21 åring og en veldig umoden 33 åring.. :) 

Skrevet

ALt under 22/23.. Om man må sette et tall. FOR ung, er de som bevisst planlegger barn, og selv ikke er i stand til og ta vare pås eg selv økonomisk eller har eget sted og bo..Men bor hjemme hos foredler på hybel eller foreldre til kjæresten..

Man må på en måte ha klippet egen navlestreng før man blir forelder.

Anonymous poster hash: c221d...d83
Skrevet

<18: for ung

18-25: ung

25-35: middels

35-43: godt voksen

>43: gammal mor

Skrevet

For meg er en ung mor en som blir mor når hun er 22 og under.

Anonymous poster hash: b3802...05a
Skrevet

Ung mor: under 24

For ung mor: under 21

gammel mor: over 38  (der var jeg selv)

For gammel mor: over 43

Anonymous poster hash: ef2ce...6da
Skrevet

Vel, som flere sier, det er vanskelig å sette et tall. Da jeg var 20 fikk jeg min første, og hadde da bodd med samboeren i fire år allerede. Vi hadde hus, to biler, gode jobber osv. Festing har vi aldri drevet med. Jeg syntes ikke jeg var så ung da. Når jeg ser tilbake på det, føler jeg likevel at jeg var veldig ung. Ikke for ung, men det hadde liksom ikke skadet å vente et par år likevel.

Det eneste jeg har angret på, var at jeg ikke tok utdanning før jeg fikk barn. Er student nå og liker ikke egentlig å studere, så det hadde jo vært greit å være ferdig for lenge siden. Men det er jo litt på siden av spørsmålet, for slik hadde det vært uansett om jeg ikke hadde barn. Jeg fikk iallefall min til nå yngste da jeg var 27. Jeg merker ingen forskjell på å være mamma som 20-åring eller 27-åring.

Anonymous poster hash: 10a3a...976
Skrevet

før de er 23

Anonymous poster hash: 78fa8...c5b
Skrevet

I mitt hode er en ung mor under 20 år.

Og førti er også "fristen" for siste barn.

Anonymous poster hash: 178e1...cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...