Gå til innhold

Din beste oppskrift på vårruller..Som ikke er fornorsket:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du en skikkelig god en?

Jeg har fått helt dilla her og skikkelig dreisen på å rulle de godt sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med ikke fornorsket?

Jeg bruker det jeg har for hånden/liker av grønnsaker, sammen med chili, hvitløk, sesamolje, hoisinsaus og soyasaus. Bruker enten kjøttdeig av kylling eller svin. Har jeg rester av kylling, bruker jeg noen ganger det, men synes de blir beste med kjøttdeig

Skrevet

Jeg bruker det jeg har for hånden/liker av grønnsaker, sammen med chili, hvitløk, sesamolje, hoisinsaus og soyasaus. Bruker enten kjøttdeig av kylling eller svin. Har jeg rester av kylling, bruker jeg noen ganger det, men synes de blir beste med kjøttdeig

Akkurat det jeg skrev:) Ofte så putter man inn litt ting som man selv syntes er godt, grillkrydder er det noen som har i vårrullene feks, noen fyller pannekaker med kjøttdeig og soyasaus og kaller det for en vårrull. Det er det jeg mener med fornorsket. 

Skrevet

Kjøttdeig

Vårløk

Hvitløk

Revet gulrot

Kinakål

Glassnudler

Soyasaus

Fiskesaus

Vårrullkrydder (kjøpt på Asia-butikk)

Orket ikke å hente kokeboka mi, men oppskriften inneholder dette. Får alltid mye skryt for vårrullene mine :)

Anonymous poster hash: e121f...06d
Skrevet

Jeg har i:

-Kjøttdeig med "mama cita" krydderpose

-Revet gulrot

-Hakket purre (envt urter, kun for å få litt farge)

-Hakket løk

-tørket sopp (legges 15 min i vann først)

-glassnudler (legges 15 min i vann først)

Kan også ha i litt soyasaus og rød hakket chili.

Denne oppskriften fikk jeg av en kinesisk mann som jobbet i en asiatisk frukt/grøntbutikk.. Knallgodt!!!

Anonymous poster hash: c5822...951

Skrevet (endret)

Akkurat det jeg skrev:) Ofte så putter man inn litt ting som man selv syntes er godt, grillkrydder er det noen som har i vårrullene feks, noen fyller pannekaker med kjøttdeig og soyasaus og kaller det for en vårrull. Det er det jeg mener med fornorsket. 

Da er jeg med. Lurte på om du mente fornorsket som i norske i stedet for typisk asiatiske grønnsaker og sånt no:)

Pleier å steike kjøttdeig med hvitløk og chili, og litt sesamolje og hoisinsaus først, ta dette til siden. Steiker gulrøtter og purreløk kuttet i staver, evt løk om jeg vil ha det og. Steker disse først, siden disse har hardest konsistens. Så har jeg kål i strimler og bønnespirer i pannen og steker til kålen er myk. Tilsetter kjøttdeigblandingen, og smaker til med hoisin, soya og sesamolje. Tilsetter glassnudler helt til slutt.  Prøver å begrense sesamoljen litt, siden de lett kan bli litt feite/oljete om det er for mye olje. Kjøler ned og pakker. Bruker stort sett ikke de støreste vårrullarkene, fordi jeg synes de blir så veldig store.

Ellers lager jeg gjerne samosafyll som jeg enten pakker i trekanter eller ruller type vårrull.

Hjemmelagde vårruller er noe av det beste jeg får! :)

Endret av Stella Maris
Skrevet

Mmmm, gode forslag her:) Må innrømme at husmoren i meg sliter litt med å bruke ferdigpose med krydder, men om en kinesisk man som jobber i en innvandrerbutikk sier at det er greit så kan jeg vel kanskje prøve jeg også ;-) Hva er det disse posene inneholder Altså hva slags krydder er det i de?

Er enig, de største arkene blir for store, jeg bruker de bittesmå søte, da blir de så barnevennlige også:)

Jeg ble litt nysgjerrig på det samosafyllet du pakker inn jeg da? Er det sånn ferdigting?

Skrevet (endret)

Mmmm, gode forslag her:) Må innrømme at husmoren i meg sliter litt med å bruke ferdigpose med krydder, men om en kinesisk man som jobber i en innvandrerbutikk sier at det er greit så kan jeg vel kanskje prøve jeg også ;-) Hva er det disse posene inneholder Altså hva slags krydder er det i de?

Er enig, de største arkene blir for store, jeg bruker de bittesmå søte, da blir de så barnevennlige også :)

Jeg ble litt nysgjerrig på det samosafyllet du pakker inn jeg da? Er det sånn ferdigting?

Jeg bruker poteter, gulrøtter, noen ganger løk, kjøttdeig eller biffkjøtt. Skal egentlig være erter i, men det er jeg ikke så glad i. I stedet for oljer og kinesiske/thai- smaker, brukes kurrysmaker. Jeg spiste det første gang i Tanzania, men har funnet gode indiske oppskrifter.

Har dessverre ikke noen av oppskriftene foran meg her nå, men det ligger masse på nett. :)

Endret av Stella Maris
Skrevet

Er enig, de største arkene blir for store, jeg bruker de bittesmå søte, da blir de så barnevennlige også :)

Jeg bruker poteter, gulrøtter, noen ganger løk, kjøttdeig eller biffkjøtt. Skal egentlig være erter i, men det er jeg ikke så glad i. I stedet for oljer og kinesiske/thai- smaker, brukes kurrysmaker. Jeg spiste det første gang i Tanzania, men har funnet gode indiske oppskrifter.

Har dessverre ikke noen av oppskriftene foran meg her nå, men det ligger masse på nett. :)

Nam, det skal jeg klare å google meg frem til..tusen takk for tips :-)

Skrevet

Bruker dere rispapir eller filodeig?

Og friterer dere eller steker i ovnen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...