Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Har dere noen gang brutt den? Ved å fortelle noe til din mann, venner familie? Anonymous poster hash: a803e...7bf
Soon to be mum Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Nei, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har brutt taushetsplikten.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Har brutt den, men da var det fare for liv og helse Anonymous poster hash: d8dc1...04e
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Aldri noe som kan kjennes igjen på noen som helst måte, er veldig bevisst på det! Hender jeg kan diskutere en "case" med andre som også jobber innen helse, men bor på hver våre kanter av landet og alt blir anonymisert og ikke kjennbart. Taushetsplikten er hellig! Har også bodd på svært små steder hvor "alle vet hvem alle er" og hvor man virkelig skal være bevisst hva man sier og ikke sier. På slike steder blir grensene mellom jobb og privat ofte flytende, og det var en god trening i å være veldig bestemt og bevisst hva man kan si og ikke si. Når man behandler en mange familier og deres familier og venner osv, så er det fort gjort at noen sier "xxx var hos deg i går og sa...". Da skal man være stø på foten for å styre unna fallgruvene. Anonymous poster hash: ed87b...f7e
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Hele tiden. Anonymous poster hash: 78dc9...e97
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Aldri! Er absolutt ikke vanskelig heller. Anonymous poster hash: 3a5cc...9e6
Optatium Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Jeg bryter den sånn sett fordi jeg snakker om caser til min mann, ett sted må jeg ventilere. Men det er alltid anonymisert, og siden han ikke kjenner noen her vi bor er det ingen fare for gjenkjennelse. Nå skal det også sies at jeg jobber i skolen, og ikke med syke mennesker (innbiller meg at det et en forskjell).
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Aldri. Men jeg snakker en del om jobben min da. Men aldri noe navn. Veldig anonymt. Anonymous poster hash: d7530...fda
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 De første årene jeg jobbet, hadde jeg noe behov for å ventilere når jeg stod oppe i veldig tøffe ting. Men da pleide jeg å blande forskjellige saker, slik at det ikke var mulig å gjenkjenne sakene. Nå gjør jeg aldri det, har ikke det samme behovet. Anonymous poster hash: f72b0...29a
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Jeg og min mann diskuterer stadig vekk. Noen ganger har vi samme pasienter, da nevner vi navn. Er det ikke felles pasienter, oppgir vi aldri navn. Vi jobber på samme sted da, spl og lege. Vi har stort utbytte av diskusjoner. Vi er nien ganger helt uenige, så vi lærer masse av diskusjonene. Anonymous poster hash: 286be...429
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #13 Skrevet 18. september 2013 Jada...forteller støtt noe til samboer. Velger derfor å være anonym her. Anonymous poster hash: 358dd...a97
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 18. september 2013 #14 Skrevet 18. september 2013 nei, og har aldri vært fristet til det heller. Har såpass mange kolleger jeg kan snakke og diskutere med, og det ville være helt meningsløst å si noe til noen som ikke kjenner til alt. Jeg kan godt si at i dag har jeg virkelig gjort meg fortjent til lønna mi, eller i dag gikk ingenting slik jeg hadde tenkt, men det er ikke å bryte taushetsplikten.
stratosku Skrevet 18. september 2013 #15 Skrevet 18. september 2013 Jeg har aldri brutt taushetsplikten! Har noen ganger pratet om situasjoner hvor jeg har vært usikker, men alltid anonymisert og gjort det litt ugjenkjennelig. Jeg er veldig påpasselig med hva jeg sier, og er utrolig redd for å bryte den. Tenker meg alltid mange ganger om før jeg sier noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå