Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Jeg må lette litt på hjertet. Det gjelder en tidligere kollega i barnehagen jeg jobbet i før og som nå min datter går i. Helt siden jeg ble sykemeldt på slutten av svangerskapet og begynte i permisjon har hun ringt meg flere ganger i uken nesten bare for å baksnakke andre og fortelle meg detaljer fra personalmøter og ledermøter (hun er førskolelærer). Jeg har alltid bare jattet med, men synes det har vært ubehagelig. Nå har hun vært sykemeldt siden før sommerferien fordi hun ikke fikk beholde den stillingsprosenten hun ønsket (hun hadde et vikariat som skulle minke etterhvert som den hun var for kom tilbake i full stilling). Hun har innrømmet til meg at hun ikke er syk men kun gjør dette for å beholde full lønn og løyet for legen. Hun er ganske aktiv på Facebook, både med bilder fra oppussing hjemme og festing siden hun ble sykemeldt. Hun ringer stadig for å fortelle detaljer om ting jeg ikke lenger skal vite om og selv om jeg prøver å si at jeg nå er der som mor og ikke ansatt fortsetter hun. Nå synes jeg det er nok. Barnhagen sliter nok økonomisk fra før og jeg synes ikke hun skal få holde på slik, ihvertfall når hun ikke er syk. Er ikke dette misbruk av sykemelding? Anonymous poster hash: 2f416...fd9
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Med slik oppførsel og sladder jevnlig er hun helt klart illojal mot bedriften, i tillegg til at hun mottar sykepenger urettmessig. Er usikker på hva jeg ville gjort, men hadde kanskje vurdert å ta det videre med ledelsen... Anonymous poster hash: 314fb...721
Nichotine Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Jeg ville pratet med ledelsen. Helt klart. Det er slike folk som kan ødelegge så mye!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 For ei jævla møkkakjerring! For det første er hun uærlig, samt bidrar til det dårlige ryktet mange sykmeldte føler de sliter med. For det andre bruker hun deg som søppelbøtte, og det er vel heller ikke helt greit..... Enten må du tøffe deg opp å fortelle henne hva du mener om hennes praksis, eller så må du slutte å ta telefonen når hun ringer....gjerne det første! Anonymous poster hash: 4b570...779
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Uff, hun her hadde jeg ikke orket å forholde meg til. Dropp å svare/ta kontakt, og kanskje - om du orker - si hva du mener! Så lenge hun har vært sykemeldt en stund så er det vel forresten det offentlige som betaler og ikke barnehagen? Anonymous poster hash: 62880...95c
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Uff, hun her hadde jeg ikke orket å forholde meg til. Dropp å svare/ta kontakt, og kanskje - om du orker - si hva du mener! Så lenge hun har vært sykemeldt en stund så er det vel forresten det offentlige som betaler og ikke barnehagen? Anonymous poster hash: 62880...95c Det er alle vi andre som betaler. Jeg har ikke lyst til å betale for en sånn snylter! Synes du skal si ifra. Anonymous poster hash: 3d68d...5bc
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Hun er dessverre typen som sender sms først, så ringer om det gå mer enn ti minutter uten at man har skrevet tilbake. Eller ringer flere ganger om jeg ikke har tatt telefonen. Jo, det er nok det offentlige som betaler nå, men drittent likevel. Særlig når hun har hatt siden slutten av juli på å finne seg en ny jobb etter vikariatet hennes ble redusert. HI Anonymous poster hash: 2f416...fd9
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Snakk med styrer i barnehagen, høres ut som om hun bryter taushetsplikten. Jobber i barnehage selv og ville ikke hatt henne som kollega, ikke la det gå Anonymous poster hash: e040e...5d7
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Snakk med styrer i barnehagen, høres ut som om hun bryter taushetsplikten. Jobber i barnehage selv og ville ikke hatt henne som kollega, ikke la det gå Anonymous poster hash: e040e...5d7 Så nå at hun gir deg informasjon fra ledermøter og personalmøter. Herregud, hun trenger en skikkelig smekk. Tenk om hun deler info om ditt barn til andre foreldre? Anonymous poster hash: e040e...5d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå