Gå til innhold

Noen som vil hjelpe og rangere jentenavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har endelig klart og komme ned til 6 jentenavn det står mellom :)

Kan dere hjelpe og rangere?

Hvilke to liker dere best og hvorfor?

Tomine

Molly

Eira

Pia

Lydia

Marion

Anonymous poster hash: 6e701...86a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville helt klart gått for Pia :)

Kan jeg spørre hvorfor?  :)

Skrevet

Det spurte om det og ja. :) Vanskelig å svare på hvorfor egentlig, men jeg ser for meg en søt og samtidig tøff jente som heter Pia. Hadde det selv høyt på lista over jentenavn. :)

Skrevet

Pia og Eira liker jeg best av disse.

Pia hakke mer enn Eira.

En Pia er for meg ei tøff jente med bein i nasan, masse godt  humør, humor og som samtidig er yndig og søt.

Skrevet

Tomine! ! Har ei lita Tomine selv og synes selvfølgelig det er nydelig! Jeg personlig er ikke så glad i korte navn. De høres ofte ut som forkortelse for noe annet synes jeg da.

Anonymous poster hash: 39f4c...f00

Skrevet

Eira eller Tomine. Liker ikke de andre noe særlig.

Eira er superfint!! Veldig søtt norrønt navn som jeg har gode assosiasjoner til. Nydelig :-)

Tomine har jeg egentlig ikke noe forhold til, men det klinger fint. 

Skrevet

Ingen av de er mi smak, men hvis jeg måtte velge: Eira

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Molly,er kjempe fint,minner meg om en snill og oppgående jente :)

Lydia : kjempe søtt navn til en snill og god jente som gjerne er lys :).

Tomine : Stillig og Annderles. kjenner 3 stk av dem i forskjellige alderstrinn, ene er på min alder, kjempe snill og nydelig jente,jobber som politi, andre Tomine er 23 og kjærsten til min fetter,helt herlig og den siste er 3 år og er søsteren til en som elsdemann leker med,verdens nydeligste jente med rødt hår. De andre liker jeg ikke. lykke til med valget

Skrevet

Eira, uten tvil! Nydelig, spesielt og sterkt! :)

Skrevet

1 Lydia

2 Molly

3 Marion, Tomine og Eira

6 Pia

Skrevet

Jeg liker Lydia og Tomine best, Eira er også veldig fint. Pene navn som ikke er mye brukt.

1. Lydia

2. Tomine

3. Eira

4. Molly

5. Pia

6. Marion

Skrevet

Tomine som klar favoritt! Pia som en god nummer to :)

Skrevet

Tomine er utrolig fint! Ganske svak for Eira også jeg da..Lydia er nydelig det også!

Skrevet

Vi har endelig klart og komme ned til 6 jentenavn det står mellom :) Kan dere hjelpe og rangere? Hvilke to liker dere best og hvorfor? TomineMollyEiraPiaLydiaMarion Anonymous poster hash: 6e701...86a

Pia

Anonymous poster hash: 58cba...b86

Skrevet

1. Pia

2. Marion

3.  Lydia

4. Tomine

5. Eira

6. Molly

Håper dere finner det rette :)

Skrevet

1. Marion. Klassisk og fint. Passer både voksne og barn. Velkjent navn, men ikke oppbrukt.

2. Tomine. Søtt og koselig. Kanskje litt for søtt?

3. Eira og Molly. Begge er sjarmerende.

4. Pia og Lydia. Ikke begeistret for noen av dem.

Skrevet

Marion, er jo veldig fint, elegant men også koslig og passer også på en litt mer livilig jente, det vil jo også funke internasjonalt, hvilket er greit når man er ute og resier. og som Vinterstjerne sa: litt vanlig men ikke oppbrukt.  

Eira høres jo veldig unikt og artig ut, og man får jo en god norsk følelse av det.
Lydia synes jeg også er veldig fint, og stillig navn.
 så lista mi hadde vel blitt

1. Lydia eller Marion : klassisk stilige navn, som gir rom for personlighet på en jente, fungerer også bra uansett alder. Marion er artig for barn så vel som voksne og begge navnene fungerer godt på engelsk og norsk. supert om man vil ha noe ikke for uvanlig, men ikke for vanlig heller)
2. Eira  ( hovedpunktet for meg når jeg tenker på navn for den lille, er at det må kunne fungere på engelsk også, siden vi er veldig glad i å reise, men kan også være jeg tenker mye på det fordi jeg er halvt amerikansk selv.men veldig norskt, artig og unikt navn :) 
3. Molly ( litt for søtt men veldig artig navn. vanskelig for å se for meg en 30 år gammel forretningskvinne som heter Molly, ser for meg at det er ett navn som passer best for barn.men Molly kler absolutt en kreativ og moro sjel :)..)  

Det å finne navn er ikke bare lett, alle har personlige meninger og tilknytninger til navn som kan være helt ulike.men å finne navneprosessen er veldig moro synes jo jeg. 
Dere får ha lykke til og kose dere videre.
Håper dere blir enige om ett navn dere blir fornøyd med :)

Skrevet

Tusen takk for svar dere!

Satte virkelig svar på det :) 

Vi har kommet ned til 3 navn nå. 

Det står i mellom:

Marion

Pia 

Eira

Skrevet

Bestemt oss i dag! Det blir Pia<3

Skrevet

Marion, er ei smart og vakker jente.

Molly, er ei artig lita jente som finner på mye rart. Litt Emil kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...