Gemini77 Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Skal gifte meg på lørdag og i den forbindelse kommer noen gjester med fly allerede i morgen tidlig. Disse kommer på middag i morgen kveld men på grunn av all stresset med bryllupet på lørdag så ønsker jeg å gjøre middagen i morgen så enkel som mulig. Tenkte på en god hjemmelaget lasagne som jeg kan lage tidligere på dagen og sette i ovnen rett før gjestene kommer. Og lage en salat og kjøpt godt ferskt brød til. Vi blir 6 voksne så må vel lage dobbel porsjon. Ellers åpen for andre enkle og gode oppskrifter for er ikke låst på lasagne. Takk :-)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 http://anhexi.blogg.no/1345748824_delvis_kologisk_lasag.html Denne bruker jeg. Ikke økologisk, men fortsatt utrolig godt! Anonymous poster hash: d4953...820
Grusomme meg. Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Stek kjøttdeig/karbonadedeig. Lag hvit saus og ha i en neve med revet ost. Ha så kjøttdeigen og to bokser med hakkede tomater (gjerne de med smak) og litt tomatpure i sausen. La det putre i noen minutter. Legg lagvis med pastaplater og strø ost på toppen. Stekes på 225 °c i ca 40-45 min. Kan lages dagen før og stekes når du trenger den.
Himmel og hav Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Stek 500g karbonadedeig, ha i et glass dolmiosaus om du vil gjøre det enkelt, eller en boks med hermetiske tomater, en neve hakkede friske tomater, en ss tomatpure, en reven gulrot og en halv finhakket løk og hvitløk. Spe med litt kraft og la det koke til det er innkokt. Smak til med salt, pepper og litt sukker. Lag ostesaus: Kok opp 4 dl lettmelk og en ss smør. Tykne sausen med meljevning, ha oppi raust med basilikum og kok i 5 minutter. Ha oppi et par never av en ost med mye smak, som Port salut eller Ridder. Smak til med salt. Legg lagvis, kjøttsaus i bunnen og ostesaus på toppen. dryss Jarlsberg på tilslutt og stek i 20 minutter.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Jeg liker med mye kjøtt.. Dette til en middels stor form.. 600 GR karbonadedeig 1 løk finhakket 2 gulerøtter raspet 2 fedd 1 boks finhakket tomater 1 boks Salt pepper pastakrydder og litt Dette stekes og så putrer sammen minst i 20 min gjerne spe på med vann Hvit saus 2 - 4 ss smør Passe med mel Spe med melk til passe tykk 3 ss parmesanost 2 dl revet ost (kanskje mer jeg er glad i veldig ostene saus) Salt pepper og muskatnøtt Lagvis med det vanlige.. Anonymous poster hash: fc729...8d9
Musemora Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Kyllingsuppe. Blir bedre av å stå en dag, men ikke ta i koriander før du serverer. 1 liten løk, finhakket 1 fedd hvitløk, finhakket 1/2-3/4 rød chili, finhakket 1 ss revet frisk ingefær 2 gulrøtter, grovt revet 1 (syrlig) eple, grovt revet ca 2 ts karri 9-10 dl kyllingkraft eller kyllingfond (utrørt i vann) 2 dl kokosmelk (eller matfløte) 3-4 kyllingfileter, i biter hvit nykvernet pepper litt salt rikelig med frisk koriander, grovt hakket
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Varm litt olje i en stor gryte, stek 1 løk, 3 selleristenger ( bruk potetskreller så de ytterste fibrene forsvinner), 2 gurot, litt sjampignon i små små kuber, en hvitløksfedd også presset. Stek det på lav varme til det er blankt og mykt, skru opp varmen, mix inn 6-700 g oppmalt kjøtt, 80/20okse- svin, og stek det til det er gjennomstekt og oppdelt i bittesmå biter. Hell over et lite glass hvitvin og la det fordampe. Hell over en stor boks med tomat, og litt tomatsaus ( tomate frito) og la det hele kose seg på stekeplaten på medium lav varme for 1-2 timer.bruk litt urter hvis du liker, oregano, timian, sellerisalt, rosmarin, basilikum.. Lag en stor porsjon hvit sausav smør, hvetemel, melk og litt salt og muskatnøtt og hvit pepper og gjerne ost, port salit eller ridder eller chedder er godt og smakfult. Legg det lagvis med pastaplater som du sikkert vet, avsluttt med hvit saus og revet ost.. Provelone, mozarella pg cheddar er en god mix for toppen dette er nok til en stor form, men dersom det er storspiste der så må du muøigens lage 1/2 porsjon til. Det er forresten lurt å lage masse mens du lager pg kjøpe små aluformer og lage for fryseren. Det er bra å lagesine egne ready meals. Anonymous poster hash: c6c01...c88
3 i april Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 pitabrød med biffkjøtt, stekte grønnsaker og guacamole. Middagen er ferdig på under 20 minutter Stek biffkjøttet først, så steker du det du ønsker av grønnsaker som feks : løk, paprika og sopp. Om dere vil ha det litt spicy så sterk du det sammen med chilli og hvitløk. Guacamolen lager du mens det andre steker: 2 avocado salt pepper en halv lime en dasj med rømme pitabrødene skal bare være i ovnen i noen minutter. Dette er noe vi ofte har som god helgemat. Kjempegodt og utrolig enkelt og lage. ikke er det usunt heller
Gemini77 Skrevet 18. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2013 Tusen takk jenter!! Da skal jeg teste en av disse i morgen og de jeg ikke lager i morgen skal jeg prøve senere :-) (Litt (les:jævlig) stresset disse dagene så middagsgjester nå er egentlig det siste jeg trenger...)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Tusen takk jenter!! Da skal jeg teste en av disse i morgen og de jeg ikke lager i morgen skal jeg prøve senere :-) (Litt (les:jævlig) stresset disse dagene så middagsgjester nå er egentlig det siste jeg trenger...) Lykke til med bryllupet! Ta det rolig meg middagsgjestene før.. Lettvinte løsninger er beregnet på nettopp slike jendelser ferdigmat er fullstendig lov ! Ha et fint bryllup! Anonymous poster hash: c6c01...c88
Lillababy Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Bruk knorr! Siste du treng er å læra nye mat-retter opp i alt Gratulerer!!! Håpar du får nyta dagen til deko andre, gler meg til å testa oppskriftene!
Gemini77 Skrevet 18. september 2013 Forfatter #12 Skrevet 18. september 2013 Bruk knorr! Siste du treng er å læra nye mat-retter opp i alt Gratulerer!!! Håpar du får nyta dagen til deko andre, gler meg til å testa oppskriftene! Sant sant men føler jeg må gjøre det ordentlig siden dette ikke er mine venner men vennene til forloveden min som kommer fra England. Og jeg har aldri møtt det ene paret før.. Jeg er pingle og redd de skal begynne å lure på hva han gifter seg med.. ☺
Lillababy Skrevet 19. september 2013 #13 Skrevet 19. september 2013 Nei nei nei nei skjønner, men ta det frå ei som alt har gifta seg og styrte altfor masse!!: ikkje gjer det! Unngå heller å vera sliten og stressa, tenn lys, ver varm og smilende, klart dei vil Lika deg! Lykke til, september er ein nydeleg månad!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #14 Skrevet 19. september 2013 Her er min oppskrift: http://hvajegfyllertidenmed.blogspot.no/search?q=lasagne Lykke til med bryllup og siste innspurt! Skjønner at gjester ikke er ideelt nå. Anonymous poster hash: f355e...4fa
Gemini77 Skrevet 19. september 2013 Forfatter #15 Skrevet 19. september 2013 Og så ustabil jeg er om dagen så begynte jeg å gråte av at folk har tatt seg tid til å svare og for lykkeønskningene :-) Tusen takk!!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #16 Skrevet 19. september 2013 http://matprat.no/oppskrifter/gjester/lasagne Denne bruker vi og den er veldig god. Dropper basilikum fordi jeg ikke gidder å bruke mye penger på en plante det blir tatt litt av. Har også litt mer ost i ostesausen:) Anonymous poster hash: 72fac...3f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå