Gå til innhold

Bytte tåteflasker, hvor ofte?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min 3 mnd gamle datter får melk via flaske på dagtid. På natta/morgenen får hun pupp.

Jeg har 3 flasker som jeg bytter på (dr browns). også steriliserer jeg de mellom hver gang selfølgelig.

Hvor ofte er det vanlig å bytte ut flaskene med nye?

Jeg har allerede byttet dem ut 1 gang. Men tenkte jeg skulle bare høre med dere andre hva dere gjør :)

Anonymous poster hash: b6ed4...8b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpemeg, byttet dem ut allerede etter bare 3 mnd? Hvorfor det? Nå er det kanskje noe jeg ikke har fått med meg her?

Skjønner at smokkene på flaskene bør byttes ut av samme grunn som at vanlige smokker skal byttes ut innimellom. Men hele flaska? Her arves de mellom barna...

Anonymous poster hash: afd84...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg. Du må da ikke bytte ut flaskene, kun flasketuttene. Kjøp deg heller ett par ekstra, så du har til hele dagen, slik at du ikke trenger å koke så ofte. Her bruker lillebror flaskene som storesøster hadde, bare med ny tut. Har sikkert 10 stk. Skyller de i såpevann etter bruk, og legger de i en stor gryte. Setter den til koking når gryta er full.

Anonymous poster hash: c5312...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har flaskene gått i arv. De 10 år gamle flaskene etter størstebror kastet jeg nå pga at de sikkert inneholder bpa og andre greier.

Flaskesmokkene vi bruker er i silikon og de varer dermed lenge. Bytter de hvis de sprekker opp eller er tydelig slitt/misfarget.. Evt når ungene går over til en annen størrelse (høyere flow)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...