Gå til innhold

Nøkkelkrangel - jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ansatt som tidligere jobbet tidligvakter, og da trengte nøkkel for å komme inn.

Nå har hun vært sykemeldt i noen mnd, jobbet noen % et par uker (men da midt på dagen ifølge sykemelding), og er nå helt sykemeldt igjen.

Hun kommer ikke til å verken komme først eller gå hjem sist på lange tider pga helsetilstand.

Jeg har da bedt henne levere inn nøkkelen, siden en av de nye som åpner og stenger alene trenger den.

Da ble hun rasende og hevdet av alle har krav på hver sin nøkkel.

Dette er systemnøkler og ikke bare å bestille eller slipe opp. Vi skal heller ikke ha for mange i omløp.

Er det urimelig at en ansatt som ikke lenger trenger nøkkel i jobbsammenheng på grunn av helsetistand og eget ønske må levere nøkkel til de som faktisk trenger ?

Anonymous poster hash: 19a2e...587

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, det er ikke urimelig å kreve nøkkelen tilbake. Det er arbeidsgiver som bestemmer over nøklene til sine lokaler. Det må hun finne seg i.

Stusser dog over at du (som hennes leder?) spør om råd ang dette på BIM??!

Anonymous poster hash: cc2fb...5c6

Skrevet

Vet at regelverket er greit.

Men her på DIB/BIM er man eksperter på å uttale seg på hvordan man bør bli behandlet som ansatt når man er sykemeldt. Ønsket derfor synspunkter på om jeg er helt på viddene.

Skrevet

Så lenge den ansatte ikke har behov for nøkkelen, så burde det ikke være noe problem å gi fra seg nøkkelen, men jeg tror jeg hadde presisert at hun selvfølgelig vil få nøkkelen tilbake når hun er tilbake på jobb i så mange % at hun har behov for nøkkelen for åpning, evt stenging.

Anonymous poster hash: 7967b...463
Skrevet

Vet at regelverket er greit.

Men her på DIB/BIM er man eksperter på å uttale seg på hvordan man bør bli behandlet som ansatt når man er sykemeldt. Ønsket derfor synspunkter på om jeg er helt på viddene.

Det å be om å få en nøkkel tilbake som den ansatte ikke trenger, og som dere trenger, er ikke å behandle en ansatt dårlig. Jeg regner med at når hun en fag kommer tilbake i full stilling, og evt trenger nøkkelen igjen, så får hun en nøkkel? Dere må da i det minste ha nok nøkler til de ansatte som faktisk trenger det.

Anonymous poster hash: cc2fb...5c6

Skrevet

Ja, jeg har sagt fra at idet sekundet hun begynner å åpne eller stenge så får hun nøkkel tilbake. Da vil den også bli ledig, siden vikaren ikke lenger trenger den.

Annonse

Skrevet

Ekstremt tullete av den ansatte. Der jeg jobber er det de som pleier å komme først å gå sist som pleier å ha nøkkel. Bortsett fra ekstrahjelpene begynner alle samtidig på jobb, men jeg pleier pga toget mitt å komme først, så derfor har jeg alltid nøkkel. Hvis jeg skal være borte en periode, enten på ferie eller sykemeldt, så tilbyr jeg meg alltid å gi bort nøkkelen til noen andre sånn at de har muligheten for å låse seg inn hvis de kommer først. Noen ganger er det da en av de andre fast ansatte som ikke har nøkkel som får låne den, andre ganger er det en ekstrahjelp som får låne den.

Anonymous poster hash: 7967b...463
Skrevet

Godt å høre at jeg ikke er helt på jordet.

Hun nekter å levere fra seg nøkkelen åkke som, så jeg må ta en alvorsprat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...