cami246 Skrevet 18. september 2013 #1 Del Skrevet 18. september 2013 Hei. Jeg er nå 6+3 på vei, forrige uke (da jeg var 5+1) løp jeg intervall i totalt ca 30 min. Dette har jeg gjort siste året, så er ikke noe nytt for kroppen. MEN i ettertid av dette fikk jeg smerter fra IS-ledd (der bekkenløsningen skjer) og utstrålinger som er referert til IS ledd i setet og nedover bakside lår. Er det normalt at dette skjer såpass tidlig i svangerskapet? Har ikke løpt særlig etter dette, da det satt i flere dager. Det er IS-ledd som er verkende når jeg har feber også, og jeg har hatt en del fall av hest hvor jeg har landet rett på hofte, så hofte/bekken kan godt henne har litt skavanker. Dere som har hatt tidlig bekkenløsning, hvordan startet det for dere? Anbefaler dere meg og kanskje utføre annen type aktivitet som trening enn løping når det kommer såpass med smerteplager i etterkant? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081833-smerter-fra-is-ledd-bekken-ved-l%C3%B8ping/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
idsartha Skrevet 18. september 2013 #2 Del Skrevet 18. september 2013 Når det gjelder bekkenløsning er det alfa og omega å ALDRI fremprovosere smerter. Man skal helst gi seg med aktivitet før man kjenner at det gjør vondt. Ja, det er en vanesak. Men heldigvis for deg, så kan det hende (spesielt med de skavankene du kanskje har) at du bare har litt låsning der. Det kan fort skje tidlig i svangerskapet pga relaxinet. Dra til en manuellterapaut eller en kiropraktor og se om en justering kan hjelpe på. I så fall må du kanskje justeres jevnlig i løpet av svangerskapet, men med litt flaks kan du fortsette å trene. Har du bekkenløsning må du helt sikkert ganske raskt legge treningen på hylla. Jeg måtte gi meg tidlig med alt utenom gange med staver i ulendt terreng. Min bekkenløsning startet også tidlig. Her startet det med smerter nederst i halebenet, så kom smertene foran i lysken med stråling, og så sauset jeg inn stråling ut i begge lår også. Jeg har da meget kraftig bekkenløsning, og trener slynge for dette. Er ikke på krykker dette svangerskapet (det var jeg i forrige) og ser på det som en stor seier. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081833-smerter-fra-is-ledd-bekken-ved-l%C3%B8ping/#findComment-145697721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cami246 Skrevet 18. september 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 18. september 2013 Tusen takk for et flott svar. Smertene gikk over etter 3 dager, men jeg vil så absolutt ikke provosere det. Jeg får prøve meg litt og se hvilken belasting som går greit og det kan nok godt hende det er som du sier - relaxin og evnt låsninger også. Men sykle, gå etc går fint, dør jo ikke av å endre litt aktivitet heller snart er det vel ski også! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144081833-smerter-fra-is-ledd-bekken-ved-l%C3%B8ping/#findComment-145698154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå