Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #51 Skrevet 19. september 2013 Aldri på barnerommet det de skal so e, men vi har ei loftstue der de har en tv de kan spille på eller se barnetv på av og til. Blir ekstremt lite brukt da... Anonymous poster hash: b5b07...42c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #52 Skrevet 19. september 2013 så utrolig mange hysteriske damer det var her inne da... dere sier det er farlig å ha tv på rommene, javel, men det er farligere å ta med barna på en biltur, det er farligere å dra på sykkeltur, det er farligere å til og med holde bæsjen inne! hva er det med dere egentlig??? hvordan skal denne verden bli hvis alle skal sy puter under arma på barna???!!! alt er jo farlig for tiden. "nei lille venn, ikke klatre i treet, du kan falle ned og skade deg" eller "nei et plaskebasseng i hagen skal vi aldri ha, barnet kan jo drukne!" hvis dere tenker dere om, så blir barna utsatt for mer stråling når dere sitter og trykker på mobilen hele tiden eller bare har den i sofaen mens dere ser tv sammen med barna ;-) Anonymous poster hash: 16711...4c3
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #53 Skrevet 19. september 2013 Unnskyld meg, men ikke sammenlign "faren" ved tv (noe som er fullstendig unødvendig og ikke pedagogisk forsvarlig) og faren vednå klatre i trær! Det er en utelukkende positiv "fare" og utfordring, godt for barns utvikling og fysikk. Er du litt kort...? så utrolig mange hysteriske damer det var her inne da... dere sier det er farlig å ha tv på rommene, javel, men det er farligere å ta med barna på en biltur, det er farligere å dra på sykkeltur, det er farligere å til og med holde bæsjen inne! hva er det med dere egentlig??? hvordan skal denne verden bli hvis alle skal sy puter under arma på barna???!!! alt er jo farlig for tiden. "nei lille venn, ikke klatre i treet, du kan falle ned og skade deg" eller "nei et plaskebasseng i hagen skal vi aldri ha, barnet kan jo drukne!" hvis dere tenker dere om, så blir barna utsatt for mer stråling når dere sitter og trykker på mobilen hele tiden eller bare har den i sofaen mens dere ser tv sammen med barna ;-) Anonymous poster hash: 16711...4c3 Anonymous poster hash: fa031...5bd
Mamma_til_2 Skrevet 19. september 2013 #54 Skrevet 19. september 2013 Hoho da er jeg super dårlig mor sønnen min på snart 2 år har egen tv på rommet sitt til og se disney filmer på han får se 2 filmer daglig i helgene og 1 film i uke dagene Tjoheeeei for en super dårlig mamma som lar sønnen få ha tv på rommet sitt Anonymous poster hash: a9188...1a4 Mine på 2 og 6 deler rom og de har stasjonær pc på rommet 22 tommer skjerm som de ser filmer på ser ikke at det går ut over lekser og nattesøvn så er du en dårlig mor så er jeg verre siden min yngste er yngre enn din
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #55 Skrevet 19. september 2013 Gratulerer Hoho da er jeg super dårlig mor sønnen min på snart 2 år har egen tv på rommet sitt til og se disney filmer på han får se 2 filmer daglig i helgene og 1 film i uke dagene Tjoheeeei for en super dårlig mamma som lar sønnen få ha tv på rommet sitt Anonymous poster hash: a9188...1a4 Mine på 2 og 6 deler rom og de har stasjonær pc på rommet 22 tommer skjerm som de ser filmer på ser ikke at det går ut over lekser og nattesøvn så er du en dårlig mor så er jeg verre siden min yngste er yngre enn din Merkelig fenomen, dere to, som skryter av hvor dårlige mødre dere er, og samtidig ler av det? Jeg ville tatt meg sammen om jeg var dere. Anonymous poster hash: fa031...5bd
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #56 Skrevet 19. september 2013 Vi har ikke tv i stuen, men har en kjellerstue med tv. 13 åringen har en tv, men ikke koblet til kabel, så han spiller ps3 på den, eller ser film via pc. 10 åringen har pc på rommet. 4 åringen har ingenting. Vi har alltid huset fullt av barn i alle aldre. Jeg hadde aldri orket å a tv i stua. Vi samles og ser noen fellesprogram ukentlig, og ser av og til film sammen. Ellers brukes ikke tv så mye. Anonymous poster hash: 88774...220
Mamma_til_2 Skrevet 19. september 2013 #57 Skrevet 19. september 2013 Gratulerer Hoho da er jeg super dårlig mor sønnen min på snart 2 år har egen tv på rommet sitt til og se disney filmer på han får se 2 filmer daglig i helgene og 1 film i uke dagene Tjoheeeei for en super dårlig mamma som lar sønnen få ha tv på rommet sitt Anonymous poster hash: a9188...1a4 Mine på 2 og 6 deler rom og de har stasjonær pc på rommet 22 tommer skjerm som de ser filmer på ser ikke at det går ut over lekser og nattesøvn så er du en dårlig mor så er jeg verre siden min yngste er yngre enn din Merkelig fenomen, dere to, som skryter av hvor dårlige mødre dere er, og samtidig ler av det? Jeg ville tatt meg sammen om jeg var dere. Anonymous poster hash: fa031...5bd Har du hørt ordet IRONI før?? jeg setter ett smile fjes etter mitt innlegg for jeg syns absolutt ikke jeg er en dårlig mor bare for barna mine har skjerm på rommet!!! Men som en over sier vet om mange med tv ol på rommet men inne på DIB så er det fyfyfyfy, merkelig det der!
Elsker livet Skrevet 19. september 2013 #58 Skrevet 19. september 2013 Vi har tv på kjøkkenet, i loftstua, i kjellerstua og i stua. Foreløpig er det mer enn nok. Skulle det vise seg at de ikke får sitte i fred med venner o.l. vurderer vi når den tid kommer. De blir jo tenåringer en gang, og behovene endres. Men mulig teknologien endres også, så de kommer sikkert til å se tv på en annen måte enn nå.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #59 Skrevet 19. september 2013 ja alt er jo farlig ifølge de perfekte damene på dib/bim ;-) dere må virkelig ha det godt med dere selv :-) Anonymous poster hash: 16711...4c3
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #60 Skrevet 19. september 2013 Hoho da er jeg super dårlig mor sønnen min på snart 2 år har egen tv på rommet sitt til og se disney filmer på han får se 2 filmer daglig i helgene og 1 film i uke dagene Tjoheeeei for en super dårlig mamma som lar sønnen få ha tv på rommet sitt Anonymous poster hash: a9188...1a4 Jah, tidenes mest uansvarlige mor du visstnok.. Ser virkelig ikke problemet med TV på rommet så lenge man begrenser det.. Ungene har som regel pc, nettbrett, telefoner osv. Vil påstå det er titusen ganger verre! Setter man på en film på tv, så vet man hvert fall HVA barna ser på... Anonymous poster hash: e7b48...2ba
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #61 Skrevet 19. september 2013 Jeg kjenner ikke noen som har tv på barnerom lengre. De fleste har jo loft eller kjellerstue med tv til barna. Det har vi og, så tenker at de kommer til å være der når de blir eldre.. Tv på barnerom kommer ikke inn her. Tidstyv, støvsamler og irritasjonsmoment. Anonymous poster hash: c66a4...6ce
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #62 Skrevet 19. september 2013 Her vi bor er TV på rommet veldig sjelden selv for ganske store barn, men det skyldes muligens at de fleste her har ganske store hus slik at de ofte har plass til TV i minst to stuer eller har et eget leke/ungdomsrom der det ofte er TV. Personlig synes jeg det er en mye bedre løsning hvis man har muligheten til det plassmessig. Da slipper man at ungene venner seg til å se TV på senga. Det kan fort gi mange unger problem med å få nok søvn. På den andre siden forstår jeg foreldre med mindre plass som i hvertfal når ungene kommer i 10 årsalderen gjerne vil ha råderett over TV selv og derfor foretrekker å henvise ungene til en TV på et annet rom. Har man ikke noe annet passende sted blir det lett på barneromet. Anonymous poster hash: 4d650...905
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #63 Skrevet 19. september 2013 TV for å se TV-kanaler på, altså mulighet til å se hva som helst slags programmer når som helst i døgnet: Ikke før de er tenåringer! Hvorfor i all verden skal de ha det? Forresten regner jeg med at de heller bruker nettbrett og internett da... TV ser vi på stua, sammen med resten av familien. Og TV skal heller ikke stå på som passiv bakgrunnstøy hele dagen. Vi setter oss ned og ser på TV når vi ikke har annet å gjøre eller det er noe spesielt vi vil se, ikke ellers. Men når det er sagt, så har barna mine likevel en stor flatskjerm-TV på barnerommet, som de fikk når yngste fyllte 5. Men den er for å spille Nintendo Wii eller Playstation på. Tar ikke inn noen TV-kanaler. Reglene er at begge skal få spille like mye. Altså at de må dele på spillene. Og at de ikke skal sitte og spille alene, for det er så usosialt. Det er ikke noe problem, forresten, for de synes det er kjedelig å spille alene. Spillene blir helst brukt sammen med venner, og det er mye støy og moro med dem. De får ikke spille før lekser er gjort, og selvfølgelig ikke etter leggetid! Og ikke for lang tid i gangen, og helst ikke i det hele tatt på dager med nydelig vær. Da får de vær så god gå ut og leke! Vi har ei lita stue og ingen ekstra oppholdsrom. Så da ble barnerommet det beste alternativet. Anonymous poster hash: 52973...dca
Mandala Skrevet 19. september 2013 #64 Skrevet 19. september 2013 Jeg kjenner ikke noen som har tv på barnerom lengre. De fleste har jo loft eller kjellerstue med tv til barna. Det har vi og, så tenker at de kommer til å være der når de blir eldre.. Tv på barnerom kommer ikke inn her. Tidstyv, støvsamler og irritasjonsmoment. Anonymous poster hash: c66a4...6ce Der sier du det selv; de fleste har lofts- eller kjellerstue der man kan ha en tv. Vel, når man ikke har det, så er barnerom et alternativ. Jeg syns det er ekstremt mange bastante svar her inne. Selvsagt skal dere få mene at barna aldri skal ha tv på rommet (antakelig pga ovenfornevnte planløsning og god plass generelt i huset). Men hvorfor i alle dager tror dere at barna med tv på rommet ser konstant på tv omtrent uten grenser, at det blir en kamp rundt tv-titting, at de ser på upassende kanaler og ser tv på senga? Jeg har like mye kontroll på tv-titting nå som da den sto i stua. Det er ikke et soverom i andre etasje med tv på, det er et rom rett ved siden av kjøkkenet og innenfor det soverommet er badet. Ergo får jeg med meg alt. Enn så lenge er ingen av barna det minste intr i internett så de surfer ikke rundt der inne heller uten oppsyn. Støvsamler derimot, det er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå