Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #26 Skrevet 18. september 2013 TVpå barnerommet er knapt nok noen problemstilling lengre. Når ungene får PC eller nettbret kommer jo det helt av seg selv. Anonymous poster hash: 4d650...905
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #27 Skrevet 18. september 2013 Har tv i stua og kjellerstua. Der går det kun ann å se film og spille tv spill. Barnet sitter aldri der alene men med venner. Hun er 8 år. Anonymous poster hash: fbb3f...764
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #28 Skrevet 18. september 2013 Hoho da er jeg super dårlig mor sønnen min på snart 2 år har egen tv på rommet sitt til og se disney filmer på han får se 2 filmer daglig i helgene og 1 film i uke dagene Tjoheeeei for en super dårlig mamma som lar sønnen få ha tv på rommet sitt Anonymous poster hash: a9188...1a4
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #29 Skrevet 18. september 2013 de store har tv på rommet men der hadde ikke jeg noe jeg skulle sagt siden de hadde det når jeg kom inn i familien, de var da 6 og 8 år. Minste mann kommer ikke til å få det, når han blir større, er bare 3 nå kan han benytte loft stua hvor vi har ett tv, men foreløpig er han ikke oppe på rommet sitt alene engang. Grunnen til at jeg mener det er en uting er at jo flere elektriske ting på soverommet øker brann fare. Og vil unngå brann på soverom så langt det lar seg gjøre. Så finner heller ikke løse lamper som kan tildekkes, eller varmovner på soveromma. På vinteren har vi heller dører åpne så varmen fra nede går opp Anonymous poster hash: 7b6c2...1ae
Bustetroll Skrevet 18. september 2013 #30 Skrevet 18. september 2013 Tror jeg fikk når jeg var 14-15.. Da var liksom rommet "hybelen" og ikke like gøy å sitte på stua med mamma og pappa da. Men enten sent, altså når man er ungdom, ikke barn eller aldri
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #31 Skrevet 18. september 2013 Vi har TV i stuen og i kjellerstuen, flere TV'er en det trenger vi ikke og TV på soverommet er det ingen som har her i huset. Kommer aldri til å kjøpe TV til soverommene noen gang heller, det er en uting. Her leser vi på sengen, både liten og stor. Men 10 og 12 åringen har jo ipad da, så de bruker jo den på rommet innimellom... Den dagen ungene er 16-18 år, og kanskje tjener sine egne penger, skal jeg ikke nekte dem å kjøpe TV for pengene, men det får vi ta når det evt kommer... Anonymous poster hash: e8c02...819
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #33 Skrevet 18. september 2013 Min på 5år fikk tv på rommet sitt nå. Der har han masse filmer, og vi har koblet opp noen gamle tv-konsoller (Nintendo og ps2), men han har ikke tilgang på tv-kanaler. Spill blir lite brukt, men film ser han på noen ganger i uken. Da sitter jeg også inne der sammen med han, og vi har "kino" med lukket gardiner og avslått lys Anonymous poster hash: bc74b...75b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #34 Skrevet 18. september 2013 De fleste jeg vet om har faktisk tv på barnerommene. Vi har ikke det, men sier ikke at vi aldri kommer til å få det. Lurer på om DIB-damene finnes i virkeligheten? Anonymous poster hash: 8ca92...d84 haha, dette var interessant. Jeg kjenner ingen med TV på barnerommet. Ser ikke på meg selv som en gjennomsnittlig dib-mor heller forsåvidt Anonymous poster hash: 482ba...8b4
Von Hertelhofen Skrevet 18. september 2013 #35 Skrevet 18. september 2013 Den dagen ungene får tv på rommet er den dagen griser kan fly!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #36 Skrevet 18. september 2013 Eldste fikk som fireåring, minste som toåring. Eldste er nå ti, å bruker den kun til ps3. Minsten er tre, og bruker den veldig veldig sjeldent. Kanskje sju-åtte ganger dette året. Så synes ikke det er så ikle med tv på rommet. Syns det er hakket verre at mannen har gitt de hver din iPhone. Ganske flaut når poden fortalte det i barnehagen. Og til jul fikk de ipader. Gi meg styrke! Anonymous poster hash: fc7ee...a4c
Gilette Skrevet 19. september 2013 #37 Skrevet 19. september 2013 Det er forskjellig fra barn til barn og hva som passer den enkelte familie. Om du velger å ha tv på ett barnerom vil jeg anbefale å få på plass ett system som gjør at de ikke kan se mer enn så og så mye pr dag/uke/mnd. Det fantest allerede da jeg var ung. Her i huset har de to eldste tv på rommet men de har betalt for de selv og jeg legger meg ikke bort i hva de bruker sine egne penger på så lenge det ikke er noe som strider mot rikets lover.
Kliko Skrevet 19. september 2013 #38 Skrevet 19. september 2013 Når de kan kjøpe den selv ;-) med andre ord: 16-18 år :-) syns tv på rommet til barn er en uting.
MissZanta Skrevet 19. september 2013 #39 Skrevet 19. september 2013 Aldri TV hører ikke hjemme på et barnesoverom. Jeg vil faktisk gå så langt å si at det mangler noe i toppen på de foreldrene som lar barna ha tv og pc på rommene
Tordensky Skrevet 19. september 2013 #40 Skrevet 19. september 2013 Har ikke og får ikke. Har i stuen, har ikke på soverommet selv og har aldri hatt det. Vokst opp med veldig begrenset tv-titting selv, men ser ganske mye nå i voksen alder. Men vil ha samme regler for daytime-tv som jeg vokste opp med = nada! Litt frokosttv i helgene, og barnetv på kvelden. En film i ny og ne men det kan jo ses i stuen alt sammen. Ser noen over her skriver at de små har tv på rommet for å kunne se tegnefilm i sengen - why?! Jeg respekterer at folk er ulike og tar ulike valg, men for meg er det der helt fjernt... Barnesengen skal soves i, ikke noe annet...
Gjest Julia1984 Skrevet 19. september 2013 #41 Skrevet 19. september 2013 kjenner ingen som har TV på barnerommet! Jeg vil gjerne se TV sammen med barna mine, jeg... Vi er fra hverandre mange timer hver dag...og så skal de liksom sitte på rommet sitt å se på TV??? Og helgene tilbringer vi sammen. .Da er det barna som bestemmer hva som skal være på TV, så får vi se på TV etter leggetid. En annen ting, elektriske artikler på barnerommene?? Ganske stor brannfare! Nå har vi stor loftsstue med TV, den tenker jeg kommer til å bli mye brukt når barna blir eldre...
SmellyCat Skrevet 19. september 2013 #42 Skrevet 19. september 2013 Det blir aldri her. Mannen ville ha tv på vårt soverom også. Jeg nektet. Vi ser evig nok tv som det er. Blir nok en tv-stue her etter hvert, men ungene får ikke tv på rommene.
Oslomama Skrevet 19. september 2013 #43 Skrevet 19. september 2013 Henger meg på aldri! Barn ser allerede alt for masse tv, spiller tvspill osv fra før om de ikke skulle ha en tv de har fri tilgang til også..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #44 Skrevet 19. september 2013 Eldste fikk som fireåring, minste som toåring. Eldste er nå ti, å bruker den kun til ps3. Minsten er tre, og bruker den veldig veldig sjeldent. Kanskje sju-åtte ganger dette året. Så synes ikke det er så ikle med tv på rommet. Syns det er hakket verre at mannen har gitt de hver din iPhone. Ganske flaut når poden fortalte det i barnehagen. Og til jul fikk de ipader. Gi meg styrke!Anonymous poster hash: fc7ee...a4c Hva skal en 3åring med en iPhone? Sende sms til resten av barnehagekidza og ringe dere når han er ute alene? Anonymous poster hash: 294f4...6d1
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #45 Skrevet 19. september 2013 Synes det å ha tv på et soverom er en uting. Men om man skal ha tv på rommet (om det så er for å spille spill på eller se tv/film) bør det ikke komme på et soverom før sen barneskole- /ungdomsalder. Ikke det at det er noe mer sunt når de kommer i den alderen, men fordi de da er litt mer ansvarlige hva angår bruk av tv. Men når det er sagt!! Det er alltid de voksnes ansvar og passe på at barna ikke bruker pc og tv for mye. Jeg har et tantebarn som ved alderen 3 år fikk en slik dvd med skjerm til å ha i bil, den brukte han flere steder. Var vi på ferie sammen, så var det det første foreldrene gav ham som stimuli. (Dette var i tillegg til bruk i bil!) I en alder av 6 år, fikk han en stor tv på rommet. Nå ble han nylig 7 år og i bursdagsgave fikk han sin egen Ipad... Jeg har ikke ord, jeg Anonymous poster hash: d6078...dab
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #46 Skrevet 19. september 2013 Aldri! Hva skal de med det? Ødelegge for søvn og lekser.. Det er til og med ikke anbefalt for voksne med tv der man sover. Og evt hvilke tv regler har/hadde dere?? Takk for svar! Anonymous poster hash: d8999...5bd Anonymous poster hash: fa031...5bd
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #47 Skrevet 19. september 2013 Mine barn skal ALDRI få tv på rommet sitt. det er en uting, de blir enda mer asosial og man får ikke kontroll på hva de ser på som foreldre. Og er det noe dagens foreldre trenger mht kontroll av tv/sosiale medier, så er det kontroll. Alt for mange er godtrpende og gidder ikke følge med på hva barna deres faktisk gjør. Anonymous poster hash: 12330...37a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #48 Skrevet 19. september 2013 Eh...ja? Hurra for at du er en dårlig mor!? Ville lest meg litt mer opp på temaet barn og tv (IKKE anbefalt i det hele tatt når så små), før jeg lo meg fullstendig ihjel. Hoho da er jeg super dårlig mor sønnen min på snart 2 år har egen tv på rommet sitt til og se disney filmer på han får se 2 filmer daglig i helgene og 1 film i uke dagene Tjoheeeei for en super dårlig mamma som lar sønnen få ha tv på rommet sitt Anonymous poster hash: a9188...1a4 Anonymous poster hash: fa031...5bd
DaTuMa Skrevet 19. september 2013 #49 Skrevet 19. september 2013 Aldri. Tv hører ikke hjemme på et soverom. Vi har kun tv i stua og sånn kommer det alltid til å være!
Edelweis Skrevet 19. september 2013 #50 Skrevet 19. september 2013 samme her. kjenner kun 1 barn som har tv på sitt eget soverom og det er min nevø. det er en absolutt uting! vi har to tv'r i huset så barna sitter i kjellerstua og ser film om jeg ønsker at tv'n oppe skal være avslått! har planer om å bygge stor garasje med leilighet oppå, og planen er da at barna skal få det som sin "hule" når de blir litt eldre! der kan de ha tv og data og ta i mot besøk, der kan de få være i fred. men det blir nok ikke før de er tenåringer. eldste er foreløpig bare 7 år da! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå