Gå til innhold

Hvilken alder er "passende" for tv på barnerommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og evt hvilke tv regler har/hadde dere?? 

Takk for svar! :) 

Anonymous poster hash: d8999...5bd

Fortsetter under...

Skrevet

Aldri. Det er nok av forskning som viser at tv på barnerom er veldig negativt. Selv når skjermen er skrudd av sender den ut skadelige stråler som kan ha negativ effekt på barnet. I tillegg er det lett for å bli fristet til å bruke tv mer enn ellers når det står på soverommet. Vår eldste er 12 år og har ikke tv på rommet, og kommer aldri til å få det heller. Han har bærbar pc han kan få se filmer ol på om han vil, men vanlig tv må han se på enten i stuen eller loftsstuen.

Anonymous poster hash: 6cd7f...1fc
Skrevet

Jeg er enig med nr 2 - aldri!

Det må da gå an å enes om familietv'n så lenge barna er oppe. Synes det er en uting at barna parkerer ukritisk foran tv'n.

Anonymous poster hash: c1edc...df2
Skrevet

Enig med aldri. Her har barna tv på lekerommet. De har kun mulighet til å se film. Vi hadde dekoder, men det var så masse styr med å legge opp kabler at vi la det på hylla og sendte den inn igjen. De kommer til å få dekoder senere da, hvis det er behov for det. Vi bor på landet og det er ikke så masse å finne på i helgene og da tenker jeg at en film/tv og litt popcorn er et bedre enn å henge i gatene.

Skrevet

Min fikk til 3-års dagen av min mor. Han kunne fint ha ventet et par år men gitt er gitt så da kunne jeg ikke nekte ham.

Ville personlig ventet til 6 års alder selv. Men nå er det slik at ingen av oss voksne ser tv i stua heller. Så barna kunne ha sett der.

Annonse

Skrevet (endret)

Aldri. Og når barna blir større og synes foreldrene er rimelig dølt selskap, kan det å se en film sammen være et smart ess i ermet. Og da må ungdommen ut av hulen, he he..

Endret av En til, please.
Skrevet

Jeg syns også tv på barnerommet er unødvendig og mine kommer aldri til å få det. De er 3 og 6 år nå og etterhvert kommer vi til å få en tv på loftsstua, men til nå har ikke det vært nødvendig.

Anonymous poster hash: 804c9...3f0
Skrevet

Jeg fikk tv på rommet når jeg var 10 år husker jeg. Men det var fordi jeg hadde to tette små søsken (som var MYE yngre en meg), og jeg var veldig opptatt av håndball - som selvfølgelig krasjet med barnetv for dem under VM. 

Ville ikke gitt min sønn det, han er ikke i samme situasjon som jeg var. 

Anonymous poster hash: 59610...5ec
Skrevet

Har 8 tv i hus. Alle soverom. Men dei bruker det knapt.

Anonymous poster hash: 6e557...c48

Skrevet

Her kommer det aldri tv på barnerommet. Det står en i loftstuen som de kan se filmer på, og den er i bruk av og til, men tv på rommet? Skjer ikke. Vi har det heller ikke, og kommer ikke til å få det.

Anonymous poster hash: bf7fc...056
Skrevet

Aldri, men det er fordi vi har stue i 2. etasje som barnet kan disponere med TV når han blir eldre. TV på soverom er en uting uansett alder.... Men hadde vi ikke hatt mulighet til at barnet kunne disponere en TV når han ble tenåring (ungdomsskolen) kunne jeg ha vurdert det, men at jeg eier strømkabel, slik at TV'n ikke kan brukes etter leggetid ;)

Skrevet

Kommer an på hvordan man bor vil jeg si ;)

Jeg sover i stua, og det er eneste oppholdsrommet jeg har å disponere (er kombinert med kjøkken). Da barna fikk hvert sitt rom og jeg ble sovende i stua fikk sønnen tv på rommet. Han var da ni år gammel. Og det er hvertfall redningen for å klare denne løsningen. Jeg har da ikke tv i stua i det hele tatt, så de gangene barna ser på tv, må de sitte på rommet. 

I perioder ser de ikke på tv i det hele tatt, i andre perioder blir det litt mye. Akkurat som da tven sto i stua. 

Annonse

Skrevet

Aldri. Det passer seg ikke med tv på noe som helst soverom, synes da jeg.

Anonymous poster hash: a9610...5e6
Skrevet

Enig med de fleste her. TV på barnerommene er en uting.

Anonymous poster hash: c990a...064

Skrevet

Aldri. Kan ikke forstå hvorfor det skulle være nødvendig.

Anonymous poster hash: 294f4...6d1

Skrevet

Mine barn har tv på rommet. De er 5 og 7. De deler rom foreløpig. De spiller litt (ikke hver dag) og ser film i helgene. Synes det er helt greit jeg. Så lenge tiden begrenses!

Anonymous poster hash: 224b0...020

Skrevet

De fleste jeg vet om har faktisk tv på barnerommene. Vi har ikke det, men sier ikke at vi aldri kommer til å få det. Lurer på om DIB-damene finnes i virkeligheten?

Anonymous poster hash: 8ca92...d84

Skrevet

Som så mange andre skriver: aldri! Tv har vi på stua, ikke soverommet.

Anonymous poster hash: 09f0a...125

Skrevet

Aldri. Men, man kan aldri si aldri og jeg sliter med å motivere for sparing av penger hvis de ikke kan få spare til det de ønsker seg. Noen tips der?

Håper de venter til de blir 16-18, men vi får sikkert diskusjonen lenge før det er jeg redd. Nå er eldste 7..

Anonymous poster hash: 96ae3...c46

Skrevet

De fleste jeg vet om har faktisk tv på barnerommene. Vi har ikke det, men sier ikke at vi aldri kommer til å få det. Lurer på om DIB-damene finnes i virkeligheten?

Anonymous poster hash: 8ca92...d84

Ja, jeg kjenner mange som har flere tv-er i huset, deriblant på både sitt eget og barnas soverom. Selv er jeg en skikkelig tv-slave innimellom, og nettopp det er grunnen til at det aldri skal finnes tv andre steder enn i fellesrom i mitt hus.

Jeg ønsker ikke at barna mine skal 'arve' mine dårlige vaner, så jeg skjerper meg når de er våkne bl.a. I tillegg ønsker jeg ikke at de skal ha tv som forstyrrer lekselesing og lek på rommet.

Anonymous poster hash: c990a...064

Skrevet

"Når jeg blir seks-og-seksti kan jeg gjøre hva jeg vil.."

Så da sier jeg 66! Hehe

Skrevet

tv på rommet til å se tegnefilm i senga, men ellers skal han se på tv i stua sammen med oss. 5-6år

Anonymous poster hash: 57b82...1a3
Skrevet

Jeg kjenner faktisk ingen som har tv på barnerom eller soverom jeg. Det kunne aldri falt meg inn om vi skulle ha tv annet sted enn i stua. Det måtte vært hvis vi flyttet til et sted med loft-/ kjellerstue, for helst vil jeg ikke ha tv i stua heller...

Anonymous poster hash: c9650...256

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...